Наша сеть партнеров Banwar
7 Май
У нашому дитинстві все було просто - ні про які передачах ми не чули, їздили на одній швидкості. Згодом все ускладнюється, і зараз нам доступні моделі велосипедів, на яких кількість передач може доходити до тридцяти! Як же впоратися з керуванням всієї цієї складної системою?
Правильне перемикання передач на велосипеді
Давайте розберемося, що представляють собою ці передачі взагалі. Ми маємо дві групи зірок - задні (так звані ведені, від 6-11 штук, в нашому випадку їх 7) і передні (вони ж ведучі, в нашому випадку їх три, хоча буває і менше).
Ці зірки різні за розміром, від маленьких до великих, за рахунок чого можемо управляти швидкістю руху і маневреністю нашого транспорту, приблизно, як за допомогою коробки передач на автомобілі.
В результаті діапазон швидкостей сучасних велосипедів буде коливатися від 18 до 30, найпоширеніший з них - 21-швидкісний.
Правильне перемикання передач сприяє комфорту їзди, велосипедист менше втомлюється сам і не піддає свій засіб пересування передчасного зносу.
Спробуємо сформулювати основні принципи перемикання швидкостей, які застосовні як до 21-швидкісного велосипеду, так і для всіх інших, що мають більше однієї швидкості.
Як перемикати передачі - правила
- Чим вище підйом, тим легше передача, і навпаки - для спуску. При цьому слід орієнтуватися на зусилля, яке ви відчуваєте в педалях. Як тільки відчуєте тяжкість, скидайте передачу, якщо ж крутити стало занадто легко - можна підвищити.
- Перемикати передачі слід перед підйомом або спуском, а не під час них. Перемикання під навантаженням може привести до пошкодження ланцюга або самого перемикача. На такий режим експлуатації розраховані тільки професійні групи обладнання.
- Необхідно правильно вибрати зручну частоту обертання, щоб не витрачати сили даремно, і убезпечити себе від ризику отримання травми.
- Якщо ви збираєтеся перемикати швидкість, ні в якому разі не можна крутити педалі назад. Це може привести до пошкодження ланцюга.
- У той момент, коли ви міняєте швидкість, потрібно зменшити зусилля на педалі. Цим ви забезпечите м'який перехід на іншу швидкість, що сприятливо для трансмісії.
- Реально застосовувати близько 4/5 з усіх можливих передач, так як деякі з них викликають передчасний знос ланцюга і зірок. Не можна допускати перекосу ланцюга, а це відбувається, коли використовуються обидві малі або обидві великі зірки спереду і ззаду.
Універсальне правило: з малої зіркою системи небажано використовувати 2 крайніх малих зірки касети, а з великою - 2 крайніх великих.
Набуваючи досвіду, ви інтуїтивно відчуєте, в який момент потрібно переключити швидкість і яку передачу вибрати. Правильне перемикання вимагає уважного і вдумливого ставлення спочатку, а інше досягається практикою. Бажаємо вам удачі на дорогах!
Рекомендуємо ще почитати по темі статті:Як же впоратися з керуванням всієї цієї складної системою?