- Призначення і конструкція Паливо-повітряна суміш в циліндрах дизельного двигуна запалюється при температурі...
- причини неполадок
- діагностика
Призначення і конструкція
Наша сеть партнеров Banwar
Паливо-повітряна суміш в циліндрах дизельного двигуна запалюється при температурі 800-850 градусів. Але в холодному дизелі (менше 50-60 градусів) одним тільки стисненням повітря поршнями такої температури не досягнути. Имено тому в конструкцію цього типу двигунів впровадили свічки розжарювання, робоча частина яких розташована в камері згоряння для підігріву повітря.
Головне завдання свічки розжарювання - після повороту ключа «запалювання» в перше положення максимально швидко досягти робочої температури, щоб нагріти повітря в камері згоряння. Свічки розпалюються до 850-1300 градусів протягом 2-30 секунд і в середньому споживають струм 8-16 ампер (т. Е. 96-192 Вт) кожна. Тривалістю подачі струму на свічку і величиною напруги управляє реле або спеціальний електронний блок. «Погасивши» на торпедо лампочку, яка забороняє водієві включати стартер, реле ще деякий час - до 3 хвилин продовжує підігрівати свічки на працюючому моторі. Однак деякі сучасні свічки відключаються від мережі відразу після виключення стартера, оскільки вони залишаються гарячими протягом часу, необхідного для прогріву мотора. У найдосконаліших конструкціях електроніка відстежує температуру двигуна, і якщо визнає його досить теплим, не включає свічки взагалі.
Свічка розжарювання - це укріплений в корпусі і закритий кожухом нагрівальний елемент. У найпростішому випадку він являє собою спіраль з тугоплавкого металу. У більш складних свічок дві спіралі з різних матеріалів. Змінюючи свій опір в залежності від ступеня нагріву, вони забезпечують автоматичну підтримку температури і уникають перегріву без допомоги зовнішнього реле.
симптоми проблеми
У сучасному дизелі справна свічка з нормально працюючим блоком управління розігрівається до робочої температури за кілька секунд.
Відсутність підігріву внутрішнього об'єму циліндрів - найбільш ймовірна причина утрудненого запуску дизеля. Справний двигун повинен заводитися відразу після включення стартера, з перших оборотів коленвала. У теплу погоду відмова однієї свічки не завжди помітний при старті, але перші хвилини після запуску деякі мотори (в залежності від моделі та стану) будуть працювати нерівно, оскільки процес згоряння в холодному циліндрі порушиться. Дві проблемні свічки вже серйозно ускладнюють запуск. Відмова відразу трьох або чотирьох свічок малоймовірний, тому якщо двигун не заводиться, причина може критися в реле управління або проводці. Є автомобілі, у яких про несправності свічки сигналізує лампа на торпедо.
При несправних свічках теплий (від 60 градусів і вище) дизель заводиться без проблем.
причини неполадок
Форсунка не повинна «лити» солярку однієї струменем прямо на свічку.
Свічка виходить з ладу через дві причини: вичерпаний ресурс спіралі (орієнтовно після 50-75 тис. Км пробігу), або несправна паливна апаратура. Якщо на старому автомобілі відмовляє одна свічка, міняти потрібно і інші - вони все одно скоро вийдуть з ладу.
Вкорочує життя свічці несправна паливна апаратура, наприклад, забруднена або зношена форсунка, напрямна потужний струмінь палива безпосередньо на робочий елемент нагрівача. Від цього в оболонці нагрівача утворюється отвір, а спіраль руйнується. Нарешті, свічку легко зламати при некваліфікованої установці. Довгі свічки багатьох сучасних моторів ламаються при демонтажі, оскільки вони прикипають до голівки блоку.
Несправне реле управління може стати причиною перегріву свічок - їх оболонка деформується, оплавляється, спіраль перегорає. Саме реле теж може «перегоріти», а що йдуть від нього дроти - обірватися або перетертися через неправильну прокладки після ремонту.
діагностика
Про те, що свічка розігріта і можна включати стартер, підкаже вимерлих сигнальна лампа.
Найпростіша діагностика свічок накалу полягає в перевірці їх електричної провідності. Спіраль має проводити струм, її опір в холодному стані в межах 0,6-4,0 Ома. Якщо до свічок є доступ, «продзвонити» їх можна самостійно: не всякий побутової тестер здатний заміряти настільки невисокий опір, але будь-який прилад покаже наявність обриву нагрівача (опір одно нескінченності).
Більш точну діагностику з відстеженням характеристик кожної з спіралей виробляють вже фахівці. При наявності безконтактного (індукційного) амперметра можна обійтися без демонтажу свічки з двигуна. Але нерідко необхідна перевірка вузла на спеціальному стенді і візуальний огляд робочої частини, на якій можуть бути помітні ознаки перегріву - оплавлення, деформація наконечника аж до його руйнування.
У деяких випадках - в т. Ч. При відмові відразу всіх свічок - може знадобитися перевірка електрообладнання автомобіля. А саме - реле управління свічками і його ланцюгів.
Ігор Шірокун
Фото Bosch, Beru
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.