Наша сеть партнеров Banwar
Вітчизняний оборонпром хоч і розвивається семимильними кроками, проте ще не здатний забезпечити українських силовиків всією необхідною технікою
В Україні по-різному сприйняли вчорашню новину про те, що МВС закупить 55 французьких вертольотів на загальну суму 551 млн євро .
Як відомо, уряду України і Франції підписали угоду щодо офіційної підтримки в створенні єдиної системи авіаційної безпеки та цивільного захисту. Згідно з цією угодою, МВС України планує отримати 55 вертольотів фірми Airbus трьох моделей Н145, Н125 і Н225, які повинні поповнити вже наявний вертолітний парк Мі-8.
Depo.ua пропонує розібратися, що це за вертольоти і чи дійсно в них є така необхідність, як запевняє міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.
Отже, відомо, що 21 одиниця з цих 55 вертольотів повинна припасти на модель Airbus Н225. Це багатоцільовий вертоліт вантажопідйомністю до 5 тонн і пасажиромісткістю до 25 чоловік (в модифікованої версії - 29 осіб). Власне, ці характеристики роблять його найбільшим вертольотом в світі.
Він має довжину фюзеляжу 19,5 м., Ширину 4,97 м., Масу в порожньому стані - 5 256 кг, масу в заповненому стані - 11 000 кг, крейсерську швидкість 260,5 км / год (в модифікованої версії - 296 км / ч) і здатність літати на відстань до 857 км (модифікована версія - до 1 450 км).
Н225 обладнаний двома газотурбінними двигунами Turbomeca Makila 2A загальною потужністю 2382 кінських сил.
Airbus Н145 - це також багатоцільовий вертоліт пасажиромісткістю до 9 чоловік і вантажопідйомністю до 2-х тон.
Довжина цього вертольота - 13,0 м., Ширина - 1,84 м., Маса в порожньому стані - 1 792 кг, маса в заповненому стані - 3 585 кг, крейсерська швидкість - 256 км / ч і дальність польоту - 705 км. Він здатний перебувати в польоті 3 години 55 хвилин і підніматися на висоту 5 485 м.
Н145 обладнаний двома газотурбінними двигунами Turbomeca Arriel 1E2 загальної потужністю 1 476 кінських сил.
Airbus Н125 - це легкий транспортний вертоліт пасажиромісткістю 5 осіб і вантажопідйомністю трохи більше 1 тонни.
Його довжина - 10,93 м., Ширина - 1,84 м., Маса в порожньому стані - 1 175 кг, маса в заповненому стан - 2 250 кг, крейсерська швидкість - 220 км / ч і дальність польоту - 661 км. Він здатний підніматися на висоту 5 280 м.
Н125 буває як з одним двигуном (модифікація AStar), так і з двома (модифікація TwinStar). Зазвичай використовується один газотурбінний двигун Turbomeca Arriel 2B потужністю 847 кінських сил.
Всі три вертольоти є багатоцільовими і в залежності від модифікації можуть виконувати різні функції: патрульні, евакуаційні, медичні, військові тощо. Також про них відомо, що всі три моделі досить високо котируються на світовому ринку вертольотів і використовуються провідними країнами світу, включаючи США і ЄС.
А що ж Україна? Як вже було зазначено, Україна досі обходиться радянською спадщиною у вигляді вертольотів Мі-8 різних модифікацій, які весь час вимагають ремонту, відновлення та модернізації. І тут головна проблема полягає в тому, що ремонтувати їх без російських комплектуючих поки неможливо, адже після розпаду Радянського Союзу багато підприємств військово-промислового комплексу залишилися на території Росії. А це на тлі російсько-української війни кожен раз призводить до тих чи інших скандалів.
Читайте також: "Укроборонпром" закуповує російські комплектуючі для вертольотів, - ЗМІ (ВІДЕО) .
Сама ж Україна тільки нещодавно почала виготовлення власних вертольотів. Буквально 16 квітня 2018 вперше піднявся в небо перший вітчизняний вертоліт "Надія" виробництва запорізького підприємства "Мотор Січ".
За словами розробників, новий вертоліт "Надія" - це модернізована версія Мі-2, яка зроблена з новітнього матеріалу, має модернізований двигун і оснащення. Він призначений для перевезення вантажів і пасажирів. Максимальна висота, на якій вертоліт може здійснювати польоти, становить 5 000 метрів, дальність польоту - 720 кілометрів.
Читайте також: Українська "Надія": Чи зможе вертоліт Богуслаєва конкурувати з Єврокоптер .
Як бачимо, за характеристиками "Надія" може скласти конкуренцію вертольоту Airbus Н145, і, цілком ймовірно, що з часом Україна зможе забезпечувати себе даним типом вертольотів повністю. Однак не варто забувати, що "Надія" тільки проходить випробування і ще не встала на конвеєр, тому в контексті "тут і зараз" вона не може покрити всіх вітчизняних потреб.
Плюс - для всіх має бути очевидним, що Україні потрібно потроху відходити від радянського металобрухту Мі-8 в сторону більш сучасних розробок. І французькі вертольоти Airbus є тут далеко не гіршим варіантом, який вже незабаром може стати в нагоді при проведенні операції Об'єднаних сил.
А що ж Україна?