Наша сеть партнеров Banwar
Літак Ан-148 - річ тижні
Марина Лисцевої / ТАСС
11 лютого на зльоті в Підмосков'ї розбився другий за історію експлуатації літак Ан-148 - тепер це був цивільний лайнер «Саратовских авіаліній», тому кількість жертв цієї катастрофи було на порядок більше попередньої - 71 осіб. Перша трагедія трапилася 5 березня 2011 р .: під час польоту з аеродрому заводу-виробника, Воронезького акціонерного літакобудівного товариства (ВАЛТ), екіпаж значно перевищив допустиму швидкість для даної висоти (за офіційною версією, некоректно спрацювало його радіоелектронне обладнання), чому літак зруйнувався в повітрі . Тоді загинули всі шість членів екіпажу.
Розслідування причин катастрофи в Підмосков'ї тільки почалося, розглядаються різні версії - не тільки технічних неполадок, - тому Росавіація не зупиняє експлуатацію даного типу. Літак був сертифікований в Росії, значить, формально модель відповідає всім вимогам безпеки. На кожне цивільне судно сама Росавіація видає сертифікат відповідності типу, підтверджуючи тим самим можливість безпечних польотів.
Правда, експерти згадують, що спочатку Ан-148 була властива така страшна «дитяча хвороба», як мимовільне відключення двигуна при високому рівні опадів. Але відбувалося це вже на землі, проблему вдалося швидко ліквідувати. Є більш страшна історія, кажуть співрозмовники «Ведомостей»: одного разу через некоректну роботу систем управління Ан-148 з пасажирами практично падав кілька кілометрів, але екіпаж, на щастя, зумів уникнути краху.
Ан-148 - перший літак, розроблений в пострадянський період країнами колишнього СРСР: створив машину український держхолдинг «Антонов», в 2005-2015 рр. літаки виробляли українські заводи, з 2009 р за українською ліцензією - ВАЛТ. Існує думка, що налагодження виробництва в Воронежі було одним з політичних проектів періоду російсько-української дружби, а припиняється виробництво в цьому році якраз тому, що дружби більше немає.
Ан-148 був створений в період ринкової економіки і залишився літаком для внутрішнього споживання: в Росії у приватних авіакомпаній було тільки 10 Ан-148 з 31 випущеного воронежськими авіабудівниками. Більшість експлуатують держоргани - ВВС РФ, МНС, спеціальний льотний загін «Росія» управління справами президента. Моделі українського виробництва називаються Ан-158, вони літають на самій Україні, кілька штук пішло в Північну Корею і на Кубу. Більш передові авіаційні держави воліють регіональні джети виробництва Embraer і Bombardier. Російський проект починався в розрахунку на держкомпанію « Аерофлот »І замовлення їм 30 судів, нагадує виконавчий директор« Авіапорт "Олег Пантелєєв. Але в підсумку тендер «Аерофлоту» виграла вітчизняна розробка - літак Sukhoi SuperJet 100: перші 30 штук поставлялися «Аерофлоту» в 2011-2016 рр., Поставка ще 20 почалася в 2017 р SSJ100 вже випущено більше 150, тоді як Ан-148 без держзамовника залишився зовсім вже локальної історією. 31 Ан-148 за дев'ять років виробництва - це приблизно обсяг річного виробництва SSJ100 при вдалій кон'юнктурі.
Правда, у Ан-148 є суттєва перевага перед SSJ100 і тим більше іноземними аналогами: в ньому немає імпортних західних комплектуючих, тому для МНС і Міноборони він незамінний, силові структури літають тільки на 100% -ної вітчизняній техніці, льотний загін «Росія» дуже мало закуповує імпортних судів - тільки для особливо вибагливих чиновників. Наприклад, Дмитро Медведєв вважає за краще європейські вертольоти Augusta Westland.