- Як вибирати човен з мотором і як захистити себе від "водних даішників" Моторний човен - хороший спосіб...
- Як вибирати човен з мотором і як захистити себе від "водних даішників"
Як вибирати човен з мотором і як захистити себе від "водних даішників"
Наша сеть партнеров Banwar
Моторний човен - хороший спосіб урізноманітнити свій відпочинок
З появою у продажу відносно недорогих (2-5 тис. Грн.) Моторних човнів із пластику й надувних з ПВХ (полвінілхлоріда) з твердим дном все більше українців стали урізноманітнити свій відпочинок катанням на воді. Дійсно: облюбував місце на березі річки або озера, скинув човен на воду - тут тобі і риболовля, і просто катання з вітерцем.
Тим, хто вперше збирається випробувати себе в ролі "флотоводця" і при цьому любить різноманітний відпочинок, найкраще починати з надувного судна, щоб набратися досвіду. Звичайно ж, це повинна бути не рибальське міні-човник, а хоча б 2,5-3-метрове судно з твердим днищем з рейкової слани і транцевой дошкою на кормі для кріплення двигуна. Можна також купити і пластикову або металеву прогулянкову човен типу "Язь" або "Йорж" приблизно такої ж довжини, але з нею набагато більше проблем. Наприклад, для її перевезення необхідний спеціальний лафет, а для зберігання - місце на ропео (ремонтно-отстойном пункті) або автостоянці, що коштує близько 300 грн. в місяць, причому круглий рік. Надувну ж човен і мотор легко тримати в гаражі, на дачі і навіть на балконі.
ЯКА КРАЩЕ?
надувні
переваги
Мала вага, компактність, зручно зберігати
Можна перевозити в багажнику автомобіля, що дозволяє урізноманітнити місця відпочинку
недоліки
Її треба надувати і здувати, є небезпека проколоти або розрізати балон про притоплену гілку або камінь
Човен не можна тягти волоком, треба переносити, що незручно в поодинці
Плавати можна лише в світлий час доби, тому що в темряві небезпечно - можна напоротися на грузило або камінь і пробити борт
ПЛАСТИК, МЕТАЛ
переваги
Чи не боїться ударів об каміння, гілки, можна тягти волоком
При наявності сигнальних вогнів і прожектора дозволено плавати і в темряві
недоліки
Потрібні місце для зберігання, причіп для транспортування
У порівнянні з надувною має велику вагу і габарити (її не можна здути і скласти)
електромотор
Окремо варто згадати про електромоторах для човнів, які працюють від акумулятора. Зауважимо: звичайний автомобільний не годиться, його заряду вистачить максимум на годину ходу, необхідний спеціальний, призначений для човнових електродвигунів. Коштує такий комплект близько 5000 грн. (Мотор - 2200, акумулятор - 1500, зарядний пристрій - 1200). Головні недоліки електромоторів - мала потужність, до 2 л. с., яка не дозволяє човні плисти швидше 7-8 км / год і велику вагу акумулятора - 24-36 кг. Переваги - безшумність, простота експлуатації і відсутність витрат на паливо. Тому вони годяться для невеликих прогулянок і ідеальні при риболовлі на спінінг на живця або блешню.
ПОРАДИ боцман
На дачі надувний човен краще зберігати в полупріспущенном стані, щоб кожного разу не надувати - економія сил і часу, та й балони менше зношуються.
Зберігати можна, наприклад, в гаражі. Якщо дозволяє висота стелі, човен зручно підвісити на талях і за допомогою системи тросів і лебідки відразу опускати на багажник авто. Рада годиться при перевезенні на невеликі (до 15 км) відстані, якщо їхати треба далі - простіше човен скласти і заховати в багажник, а потім надути, щоб даремно не палити бензин через великий опір повітря.
Для надійності прикріпіть мотор до Транці човна тонким тросом (2-3 мм), обернувши його навколо "ноги", щоб його не зірвало на ходу під час крутого віражу. Потоне - не дістанете.
Закінчивши плавання, виробіть все паливо з карбюратора (перекривши паливний кран) - це дозволить легше запустити мотор після тривалого зберігання - місяць і більше.
Паливна суміш (бензин і масло), на якій працюють 2-тактний двигун, зберігається не більше місяця, тому, змішуючи бензин з маслом, не варто робити запасів - не більше 5-6 л. Бензин зручно відміряти звичайної скляною банкою, переливаючись його з каністри, а масло - 20-Кубікова одноразовим шприцом.
Вбудований паливний бак незручний в експлуатації: малий обсяг (1,5-2,5 л, вистачає на 1,5-2 ч ходу), при піднятті мотора треба закривати заливну горловину, щоб не витікала паливо), тому краще купити внесений на 10 -12 л. Варто до 300 грн.
ДОКУМЕНТИ НА СУДНО І РУЛЕВОГО
Як роз'яснив нам директор регіонального представництва держпідприємства Класифікаційне товариство "Регістр судноплавства України" в Києві Олег Кеніг, будь-яке судно є транспортним засобом. Тому його власник зобов'язаний мати документ на право керування ним, а саме судно - документи, що підтверджують право власності та придатність до плавання. Для забезпечення цього в Мінінфраструктури працюють три організації.
Перша - Інспекція головного державного реєстратора флоту, куди потрібно звертатися при постановці судна на держоблік. Друга - Регістр судноплавства, він контролює техстан плавзасобів і займається їх техосвідетельствованіем (ТО). Але регістр не провадить нагляд і контроль за виконанням правил. Цим займається ще одну організацію - Держфлотінспекція (аналог ДАІ але на воді. - Авт.). Інспектори можуть зажадати у власника документи на судно і право керування ним і контролюють дотримання правил судноплавства (наприклад, не можна запливати на пляжі). При продажу малого судна продавець повинен докласти до нього сертифікат Регістру судноплавства України, що підтверджує, що човен безпечна в експлуатації. Якщо його немає, від покупки краще відмовитися, інакше судно не поставлять на облік, а значить законно їм користуватися не можна.
Не треба реєструвати човни без мотора довжиною до 2,5 м і вантажопідйомністю до 100 кг і надувні човни вантажопідйомністю до 225 кг. Всі човни, в тому числі з електродвигуном, треба. При цьому видається реєстраційний номер судна (припустимо, КІА-0001), який кріпиться до борту або наноситься на ньому фарбою. Також власнику обов'язково отримати права на керування човном, якщо на ній встановлений мотор будь-якої потужності (в тому числі електромотор). Управляти гребний човном можна без них.
Щоб пройти ТО, треба пред'явити судно на плаву, укомплектований відповідно до правил Класифікації і побудови малих суден. На практиці, в тому числі і для надувного човна, це означає, що на ній повинні бути спассредства - коло і по рятувальному жилету на кожного пасажира плюс на рульового, вогнегасник, якір з 30-метровим линем. Головне, на що звертає увагу інспектор, який проводить ТО, - це питання безпеки і технічного стану. Тому жилети повинні бути не страхувальними (стоять 250-300 грн.), Які можна купити в магазинах "Полювання та риболовля", а рятувальними (до 600 грн.), З сертифікатом класифікаційного товариства на кожен жилет. "У гонитві за економією багато використовують не рятувальні, а страхувальні жилети. Страхувальні заборонені, в них можна навчати які не вміють плавати, не більше, - годяться тільки рятувальні. Спасжилет влаштований так, що людину, яка потрапила в воду і знаходиться без свідомості, жилет завжди переверне на спину і розташує голову в такому положенні, що вона буде над поверхнею води і потерпілий не захлинеться, - каже Олег Кеніг. - у такого жилета є ще свисток, світловідбиваючі смуги і пошуковий вогонь. у нас законні жилети тільки українсько про та російського виробництва ".
Коло також повинен бути сертифікований і витримувати вагу не менше 100 кг, щоб коло з людиною, вхопившись за нього, можна було зачепити, наприклад, багром і витягнути з води. ТО проводиться не рідше ніж раз на рік, при цьому видається техталон. Плавзасіб для ТО можна пред'явити в будь-якому місті України, де є підрозділ Регістру судноплавства. Адреси та телефони підрозділів - на www.shipregistr.kiev.ua.
ЯКЩО ПОРУШИВ ПРАВИЛА
Згідно ст. 116 Адмінкодексу, за керування маломірним судном, яке не зареєстроване або не минуло ТО, не має бортових номерів, перевантажено, можуть попередити або оштрафувати на 51-85 грн.
За відсутність у рульового прав на управління - на 51-85 грн.
За інші порушення (наприклад, немає Спасжилет) - на 17-51 грн.
гроші зразок невеликі, проте інспектор Держфлотінспекції має право не тільки виписати штраф, але і доставити судно без документів на штрафмайданчик до з'ясування обставин - раптом воно (або мотор) крадені і знаходяться в розшуку. Тому краще не ризикувати.
ОСОБИСТИЙ ДОСВІД
Максим Початун, 32 роки, човновий стаж 3 роки: "Довго перебираючи варіантами, я в підсумку купив надувну" Едвенчер "Т-290 (довжина 2,9 м) з плоским твердим дном з морської водовідштовхувальним фанери. Зауважу, що можна брати і" Бриг ", і" Шкіпер ", і" Шельф ", все крім дешевих китайських. Тому що головне - це якість матеріалу, з якого зроблено судно, у" китайців "воно не дуже, може продірявився на згині. Хотів спочатку брати довжиною 2, 7 м, вона дешевше, але продавець відрадив, мовляв, зайві 20 см знадобляться - так для того, хоча б, щоб покласти рюкзак і витягнути удобн ноги. Але зараз я купував би кільову і довжиною 3,30-3,50 метра - хоч вона і важче (45-50 кг проти 26) і дорожче (8000 проти 5000), зате краще глиссирующих і в ній спокійно можуть розміститися троє, тоді як в моїй - насилу.
Підвісний мотор до неї брав максимальний по дозволеної потужності - 5 кінських сил (перевищення потужності матиме наслідком те, що може вирвати на ходу транцевую дошку, до якої кріпиться двигун). Зупинився на двотактному - він простіше в експлуатації, дешевше і легше, ніж 4-тактний такої ж потужності (19 кг проти 24-х), хоча споживає на чверть більше бензину. Але при такій невеликій потужності це не особливо б'є по кишені - на повній швидкості 5-сильний двотактники бере на годину всього на 300 г "А-95" більше, ніж четирехтактніков, що виливається в зайву троячку. У підсумку моє судно з двома пасажирами (150 кг) і вантажем в 50-60 кг спокійно розганяється до 20 км / год, що для сімейного відпочинку досить. Зауважу, за законами фізики швидкість судна пропорційна потужності двигуна в 3-й ступеня: тобто щоб збільшити швидкість удвічі (до 40 км / ч), треба мати в 8 разів потужніший (40-сильний) мотор, а це вже набагато більші гроші .
Права судноводія-любителя отримав, закінчивши курси водіїв моторних човнів. Сплативши 850 грн., За 2 тижні прослухав 4 теоретичних заняття і здав іспит в Держінспекції з безпеки судноплавства, на якому особливо не чіплялися. Дійсні права 3 роки ".
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Як вибирати човен з мотором і як захистити себе від "водних даішників"
Моторний човен - хороший спосіб урізноманітнити свій відпочинок
З появою у продажу відносно недорогих (2-5 тис. Грн.) Моторних човнів із пластику й надувних з ПВХ (полвінілхлоріда) з твердим дном все більше українців стали урізноманітнити свій відпочинок катанням на воді. Дійсно: облюбував місце на березі річки або озера, скинув човен на воду - тут тобі і риболовля, і просто катання з вітерцем.
Тим, хто вперше збирається випробувати себе в ролі "флотоводця" і при цьому любить різноманітний відпочинок, найкраще починати з надувного судна, щоб набратися досвіду. Звичайно ж, це повинна бути не рибальське міні-човник, а хоча б 2,5-3-метрове судно з твердим днищем з рейкової слани і транцевой дошкою на кормі для кріплення двигуна. Можна також купити і пластикову або металеву прогулянкову човен типу "Язь" або "Йорж" приблизно такої ж довжини, але з нею набагато більше проблем. Наприклад, для її перевезення необхідний спеціальний лафет, а для зберігання - місце на ропео (ремонтно-отстойном пункті) або автостоянці, що коштує близько 300 грн. в місяць, причому круглий рік. Надувну ж човен і мотор легко тримати в гаражі, на дачі і навіть на балконі.
ЯКА КРАЩЕ?
надувні
переваги
Мала вага, компактність, зручно зберігати
Можна перевозити в багажнику автомобіля, що дозволяє урізноманітнити місця відпочинку
недоліки
Її треба надувати і здувати, є небезпека проколоти або розрізати балон про притоплену гілку або камінь
Човен не можна тягти волоком, треба переносити, що незручно в поодинці
Плавати можна лише в світлий час доби, тому що в темряві небезпечно - можна напоротися на грузило або камінь і пробити борт
ПЛАСТИК, МЕТАЛ
переваги
Чи не боїться ударів об каміння, гілки, можна тягти волоком
При наявності сигнальних вогнів і прожектора дозволено плавати і в темряві
недоліки
Потрібні місце для зберігання, причіп для транспортування
У порівнянні з надувною має велику вагу і габарити (її не можна здути і скласти)
електромотор
Окремо варто згадати про електромоторах для човнів, які працюють від акумулятора. Зауважимо: звичайний автомобільний не годиться, його заряду вистачить максимум на годину ходу, необхідний спеціальний, призначений для човнових електродвигунів. Коштує такий комплект близько 5000 грн. (Мотор - 2200, акумулятор - 1500, зарядний пристрій - 1200). Головні недоліки електромоторів - мала потужність, до 2 л. с., яка не дозволяє човні плисти швидше 7-8 км / год і велику вагу акумулятора - 24-36 кг. Переваги - безшумність, простота експлуатації і відсутність витрат на паливо. Тому вони годяться для невеликих прогулянок і ідеальні при риболовлі на спінінг на живця або блешню.
ПОРАДИ боцман
На дачі надувний човен краще зберігати в полупріспущенном стані, щоб кожного разу не надувати - економія сил і часу, та й балони менше зношуються.
Зберігати можна, наприклад, в гаражі. Якщо дозволяє висота стелі, човен зручно підвісити на талях і за допомогою системи тросів і лебідки відразу опускати на багажник авто. Рада годиться при перевезенні на невеликі (до 15 км) відстані, якщо їхати треба далі - простіше човен скласти і заховати в багажник, а потім надути, щоб даремно не палити бензин через великий опір повітря.
Для надійності прикріпіть мотор до Транці човна тонким тросом (2-3 мм), обернувши його навколо "ноги", щоб його не зірвало на ходу під час крутого віражу. Потоне - не дістанете.
Закінчивши плавання, виробіть все паливо з карбюратора (перекривши паливний кран) - це дозволить легше запустити мотор після тривалого зберігання - місяць і більше.
Паливна суміш (бензин і масло), на якій працюють 2-тактний двигун, зберігається не більше місяця, тому, змішуючи бензин з маслом, не варто робити запасів - не більше 5-6 л. Бензин зручно відміряти звичайної скляною банкою, переливаючись його з каністри, а масло - 20-Кубікова одноразовим шприцом.
Вбудований паливний бак незручний в експлуатації: малий обсяг (1,5-2,5 л, вистачає на 1,5-2 ч ходу), при піднятті мотора треба закривати заливну горловину, щоб не витікала паливо), тому краще купити внесений на 10 -12 л. Варто до 300 грн.
ДОКУМЕНТИ НА СУДНО І РУЛЕВОГО
Як роз'яснив нам директор регіонального представництва держпідприємства Класифікаційне товариство "Регістр судноплавства України" в Києві Олег Кеніг, будь-яке судно є транспортним засобом. Тому його власник зобов'язаний мати документ на право керування ним, а саме судно - документи, що підтверджують право власності та придатність до плавання. Для забезпечення цього в Мінінфраструктури працюють три організації.
Перша - Інспекція головного державного реєстратора флоту, куди потрібно звертатися при постановці судна на держоблік. Друга - Регістр судноплавства, він контролює техстан плавзасобів і займається їх техосвідетельствованіем (ТО). Але регістр не провадить нагляд і контроль за виконанням правил. Цим займається ще одну організацію - Держфлотінспекція (аналог ДАІ але на воді. - Авт.). Інспектори можуть зажадати у власника документи на судно і право керування ним і контролюють дотримання правил судноплавства (наприклад, не можна запливати на пляжі). При продажу малого судна продавець повинен докласти до нього сертифікат Регістру судноплавства України, що підтверджує, що човен безпечна в експлуатації. Якщо його немає, від покупки краще відмовитися, інакше судно не поставлять на облік, а значить законно їм користуватися не можна.
Не треба реєструвати човни без мотора довжиною до 2,5 м і вантажопідйомністю до 100 кг і надувні човни вантажопідйомністю до 225 кг. Всі човни, в тому числі з електродвигуном, треба. При цьому видається реєстраційний номер судна (припустимо, КІА-0001), який кріпиться до борту або наноситься на ньому фарбою. Також власнику обов'язково отримати права на керування човном, якщо на ній встановлений мотор будь-якої потужності (в тому числі електромотор). Управляти гребний човном можна без них.
Щоб пройти ТО, треба пред'явити судно на плаву, укомплектований відповідно до правил Класифікації і побудови малих суден. На практиці, в тому числі і для надувного човна, це означає, що на ній повинні бути спассредства - коло і по рятувальному жилету на кожного пасажира плюс на рульового, вогнегасник, якір з 30-метровим линем. Головне, на що звертає увагу інспектор, який проводить ТО, - це питання безпеки і технічного стану. Тому жилети повинні бути не страхувальними (стоять 250-300 грн.), Які можна купити в магазинах "Полювання та риболовля", а рятувальними (до 600 грн.), З сертифікатом класифікаційного товариства на кожен жилет. "У гонитві за економією багато використовують не рятувальні, а страхувальні жилети. Страхувальні заборонені, в них можна навчати які не вміють плавати, не більше, - годяться тільки рятувальні. Спасжилет влаштований так, що людину, яка потрапила в воду і знаходиться без свідомості, жилет завжди переверне на спину і розташує голову в такому положенні, що вона буде над поверхнею води і потерпілий не захлинеться, - каже Олег Кеніг. - у такого жилета є ще свисток, світловідбиваючі смуги і пошуковий вогонь. у нас законні жилети тільки українсько про та російського виробництва ".
Коло також повинен бути сертифікований і витримувати вагу не менше 100 кг, щоб коло з людиною, вхопившись за нього, можна було зачепити, наприклад, багром і витягнути з води. ТО проводиться не рідше ніж раз на рік, при цьому видається техталон. Плавзасіб для ТО можна пред'явити в будь-якому місті України, де є підрозділ Регістру судноплавства. Адреси та телефони підрозділів - на www.shipregistr.kiev.ua.
ЯКЩО ПОРУШИВ ПРАВИЛА
Згідно ст. 116 Адмінкодексу, за керування маломірним судном, яке не зареєстроване або не минуло ТО, не має бортових номерів, перевантажено, можуть попередити або оштрафувати на 51-85 грн.
За відсутність у рульового прав на управління - на 51-85 грн.
За інші порушення (наприклад, немає Спасжилет) - на 17-51 грн.
гроші зразок невеликі, проте інспектор Держфлотінспекції має право не тільки виписати штраф, але і доставити судно без документів на штрафмайданчик до з'ясування обставин - раптом воно (або мотор) крадені і знаходяться в розшуку. Тому краще не ризикувати.
ОСОБИСТИЙ ДОСВІД
Максим Початун, 32 роки, човновий стаж 3 роки: "Довго перебираючи варіантами, я в підсумку купив надувну" Едвенчер "Т-290 (довжина 2,9 м) з плоским твердим дном з морської водовідштовхувальним фанери. Зауважу, що можна брати і" Бриг ", і" Шкіпер ", і" Шельф ", все крім дешевих китайських. Тому що головне - це якість матеріалу, з якого зроблено судно, у" китайців "воно не дуже, може продірявився на згині. Хотів спочатку брати довжиною 2, 7 м, вона дешевше, але продавець відрадив, мовляв, зайві 20 см знадобляться - так для того, хоча б, щоб покласти рюкзак і витягнути удобн ноги. Але зараз я купував би кільову і довжиною 3,30-3,50 метра - хоч вона і важче (45-50 кг проти 26) і дорожче (8000 проти 5000), зате краще глиссирующих і в ній спокійно можуть розміститися троє, тоді як в моїй - насилу.
Підвісний мотор до неї брав максимальний по дозволеної потужності - 5 кінських сил (перевищення потужності матиме наслідком те, що може вирвати на ходу транцевую дошку, до якої кріпиться двигун). Зупинився на двотактному - він простіше в експлуатації, дешевше і легше, ніж 4-тактний такої ж потужності (19 кг проти 24-х), хоча споживає на чверть більше бензину. Але при такій невеликій потужності це не особливо б'є по кишені - на повній швидкості 5-сильний двотактники бере на годину всього на 300 г "А-95" більше, ніж четирехтактніков, що виливається в зайву троячку. У підсумку моє судно з двома пасажирами (150 кг) і вантажем в 50-60 кг спокійно розганяється до 20 км / год, що для сімейного відпочинку досить. Зауважу, за законами фізики швидкість судна пропорційна потужності двигуна в 3-й ступеня: тобто щоб збільшити швидкість удвічі (до 40 км / ч), треба мати в 8 разів потужніший (40-сильний) мотор, а це вже набагато більші гроші .
Права судноводія-любителя отримав, закінчивши курси водіїв моторних човнів. Сплативши 850 грн., За 2 тижні прослухав 4 теоретичних заняття і здав іспит в Держінспекції з безпеки судноплавства, на якому особливо не чіплялися. Дійсні права 3 роки ".
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Як вибирати човен з мотором і як захистити себе від "водних даішників"
Моторний човен - хороший спосіб урізноманітнити свій відпочинок
З появою у продажу відносно недорогих (2-5 тис. Грн.) Моторних човнів із пластику й надувних з ПВХ (полвінілхлоріда) з твердим дном все більше українців стали урізноманітнити свій відпочинок катанням на воді. Дійсно: облюбував місце на березі річки або озера, скинув човен на воду - тут тобі і риболовля, і просто катання з вітерцем.
Тим, хто вперше збирається випробувати себе в ролі "флотоводця" і при цьому любить різноманітний відпочинок, найкраще починати з надувного судна, щоб набратися досвіду. Звичайно ж, це повинна бути не рибальське міні-човник, а хоча б 2,5-3-метрове судно з твердим днищем з рейкової слани і транцевой дошкою на кормі для кріплення двигуна. Можна також купити і пластикову або металеву прогулянкову човен типу "Язь" або "Йорж" приблизно такої ж довжини, але з нею набагато більше проблем. Наприклад, для її перевезення необхідний спеціальний лафет, а для зберігання - місце на ропео (ремонтно-отстойном пункті) або автостоянці, що коштує близько 300 грн. в місяць, причому круглий рік. Надувну ж човен і мотор легко тримати в гаражі, на дачі і навіть на балконі.
ЯКА КРАЩЕ?
надувні
переваги
Мала вага, компактність, зручно зберігати
Можна перевозити в багажнику автомобіля, що дозволяє урізноманітнити місця відпочинку
недоліки
Її треба надувати і здувати, є небезпека проколоти або розрізати балон про притоплену гілку або камінь
Човен не можна тягти волоком, треба переносити, що незручно в поодинці
Плавати можна лише в світлий час доби, тому що в темряві небезпечно - можна напоротися на грузило або камінь і пробити борт
ПЛАСТИК, МЕТАЛ
переваги
Чи не боїться ударів об каміння, гілки, можна тягти волоком
При наявності сигнальних вогнів і прожектора дозволено плавати і в темряві
недоліки
Потрібні місце для зберігання, причіп для транспортування
У порівнянні з надувною має велику вагу і габарити (її не можна здути і скласти)
електромотор
Окремо варто згадати про електромоторах для човнів, які працюють від акумулятора. Зауважимо: звичайний автомобільний не годиться, його заряду вистачить максимум на годину ходу, необхідний спеціальний, призначений для човнових електродвигунів. Коштує такий комплект близько 5000 грн. (Мотор - 2200, акумулятор - 1500, зарядний пристрій - 1200). Головні недоліки електромоторів - мала потужність, до 2 л. с., яка не дозволяє човні плисти швидше 7-8 км / год і велику вагу акумулятора - 24-36 кг. Переваги - безшумність, простота експлуатації і відсутність витрат на паливо. Тому вони годяться для невеликих прогулянок і ідеальні при риболовлі на спінінг на живця або блешню.
ПОРАДИ боцман
На дачі надувний човен краще зберігати в полупріспущенном стані, щоб кожного разу не надувати - економія сил і часу, та й балони менше зношуються.
Зберігати можна, наприклад, в гаражі. Якщо дозволяє висота стелі, човен зручно підвісити на талях і за допомогою системи тросів і лебідки відразу опускати на багажник авто. Рада годиться при перевезенні на невеликі (до 15 км) відстані, якщо їхати треба далі - простіше човен скласти і заховати в багажник, а потім надути, щоб даремно не палити бензин через великий опір повітря.
Для надійності прикріпіть мотор до Транці човна тонким тросом (2-3 мм), обернувши його навколо "ноги", щоб його не зірвало на ходу під час крутого віражу. Потоне - не дістанете.
Закінчивши плавання, виробіть все паливо з карбюратора (перекривши паливний кран) - це дозволить легше запустити мотор після тривалого зберігання - місяць і більше.
Паливна суміш (бензин і масло), на якій працюють 2-тактний двигун, зберігається не більше місяця, тому, змішуючи бензин з маслом, не варто робити запасів - не більше 5-6 л. Бензин зручно відміряти звичайної скляною банкою, переливаючись його з каністри, а масло - 20-Кубікова одноразовим шприцом.
Вбудований паливний бак незручний в експлуатації: малий обсяг (1,5-2,5 л, вистачає на 1,5-2 ч ходу), при піднятті мотора треба закривати заливну горловину, щоб не витікала паливо), тому краще купити внесений на 10 -12 л. Варто до 300 грн.
ДОКУМЕНТИ НА СУДНО І РУЛЕВОГО
Як роз'яснив нам директор регіонального представництва держпідприємства Класифікаційне товариство "Регістр судноплавства України" в Києві Олег Кеніг, будь-яке судно є транспортним засобом. Тому його власник зобов'язаний мати документ на право керування ним, а саме судно - документи, що підтверджують право власності та придатність до плавання. Для забезпечення цього в Мінінфраструктури працюють три організації.
Перша - Інспекція головного державного реєстратора флоту, куди потрібно звертатися при постановці судна на держоблік. Друга - Регістр судноплавства, він контролює техстан плавзасобів і займається їх техосвідетельствованіем (ТО). Але регістр не провадить нагляд і контроль за виконанням правил. Цим займається ще одну організацію - Держфлотінспекція (аналог ДАІ але на воді. - Авт.). Інспектори можуть зажадати у власника документи на судно і право керування ним і контролюють дотримання правил судноплавства (наприклад, не можна запливати на пляжі). При продажу малого судна продавець повинен докласти до нього сертифікат Регістру судноплавства України, що підтверджує, що човен безпечна в експлуатації. Якщо його немає, від покупки краще відмовитися, інакше судно не поставлять на облік, а значить законно їм користуватися не можна.
Не треба реєструвати човни без мотора довжиною до 2,5 м і вантажопідйомністю до 100 кг і надувні човни вантажопідйомністю до 225 кг. Всі човни, в тому числі з електродвигуном, треба. При цьому видається реєстраційний номер судна (припустимо, КІА-0001), який кріпиться до борту або наноситься на ньому фарбою. Також власнику обов'язково отримати права на керування човном, якщо на ній встановлений мотор будь-якої потужності (в тому числі електромотор). Управляти гребний човном можна без них.
Щоб пройти ТО, треба пред'явити судно на плаву, укомплектований відповідно до правил Класифікації і побудови малих суден. На практиці, в тому числі і для надувного човна, це означає, що на ній повинні бути спассредства - коло і по рятувальному жилету на кожного пасажира плюс на рульового, вогнегасник, якір з 30-метровим линем. Головне, на що звертає увагу інспектор, який проводить ТО, - це питання безпеки і технічного стану. Тому жилети повинні бути не страхувальними (стоять 250-300 грн.), Які можна купити в магазинах "Полювання та риболовля", а рятувальними (до 600 грн.), З сертифікатом класифікаційного товариства на кожен жилет. "У гонитві за економією багато використовують не рятувальні, а страхувальні жилети. Страхувальні заборонені, в них можна навчати які не вміють плавати, не більше, - годяться тільки рятувальні. Спасжилет влаштований так, що людину, яка потрапила в воду і знаходиться без свідомості, жилет завжди переверне на спину і розташує голову в такому положенні, що вона буде над поверхнею води і потерпілий не захлинеться, - каже Олег Кеніг. - у такого жилета є ще свисток, світловідбиваючі смуги і пошуковий вогонь. у нас законні жилети тільки українсько про та російського виробництва ".
Коло також повинен бути сертифікований і витримувати вагу не менше 100 кг, щоб коло з людиною, вхопившись за нього, можна було зачепити, наприклад, багром і витягнути з води. ТО проводиться не рідше ніж раз на рік, при цьому видається техталон. Плавзасіб для ТО можна пред'явити в будь-якому місті України, де є підрозділ Регістру судноплавства. Адреси та телефони підрозділів - на www.shipregistr.kiev.ua.
ЯКЩО ПОРУШИВ ПРАВИЛА
Згідно ст. 116 Адмінкодексу, за керування маломірним судном, яке не зареєстроване або не минуло ТО, не має бортових номерів, перевантажено, можуть попередити або оштрафувати на 51-85 грн.
За відсутність у рульового прав на управління - на 51-85 грн.
За інші порушення (наприклад, немає Спасжилет) - на 17-51 грн.
гроші зразок невеликі, проте інспектор Держфлотінспекції має право не тільки виписати штраф, але і доставити судно без документів на штрафмайданчик до з'ясування обставин - раптом воно (або мотор) крадені і знаходяться в розшуку. Тому краще не ризикувати.
ОСОБИСТИЙ ДОСВІД
Максим Початун, 32 роки, човновий стаж 3 роки: "Довго перебираючи варіантами, я в підсумку купив надувну" Едвенчер "Т-290 (довжина 2,9 м) з плоским твердим дном з морської водовідштовхувальним фанери. Зауважу, що можна брати і" Бриг ", і" Шкіпер ", і" Шельф ", все крім дешевих китайських. Тому що головне - це якість матеріалу, з якого зроблено судно, у" китайців "воно не дуже, може продірявився на згині. Хотів спочатку брати довжиною 2, 7 м, вона дешевше, але продавець відрадив, мовляв, зайві 20 см знадобляться - так для того, хоча б, щоб покласти рюкзак і витягнути удобн ноги. Але зараз я купував би кільову і довжиною 3,30-3,50 метра - хоч вона і важче (45-50 кг проти 26) і дорожче (8000 проти 5000), зате краще глиссирующих і в ній спокійно можуть розміститися троє, тоді як в моїй - насилу.
Підвісний мотор до неї брав максимальний по дозволеної потужності - 5 кінських сил (перевищення потужності матиме наслідком те, що може вирвати на ходу транцевую дошку, до якої кріпиться двигун). Зупинився на двотактному - він простіше в експлуатації, дешевше і легше, ніж 4-тактний такої ж потужності (19 кг проти 24-х), хоча споживає на чверть більше бензину. Але при такій невеликій потужності це не особливо б'є по кишені - на повній швидкості 5-сильний двотактники бере на годину всього на 300 г "А-95" більше, ніж четирехтактніков, що виливається в зайву троячку. У підсумку моє судно з двома пасажирами (150 кг) і вантажем в 50-60 кг спокійно розганяється до 20 км / год, що для сімейного відпочинку досить. Зауважу, за законами фізики швидкість судна пропорційна потужності двигуна в 3-й ступеня: тобто щоб збільшити швидкість удвічі (до 40 км / ч), треба мати в 8 разів потужніший (40-сильний) мотор, а це вже набагато більші гроші .
Права судноводія-любителя отримав, закінчивши курси водіїв моторних човнів. Сплативши 850 грн., За 2 тижні прослухав 4 теоретичних заняття і здав іспит в Держінспекції з безпеки судноплавства, на якому особливо не чіплялися. Дійсні права 3 роки ".
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
ЯКА КРАЩЕ?ЯКА КРАЩЕ?
ЯКА КРАЩЕ?