Наша сеть партнеров Banwar
Нагадаємо, що октанове число - один з головних експлуатаційних показників бензину. Воно характеризує його детонационную стійкість, інакше кажучи, здатність протистояти самозаймання при стисненні в камері згоряння. Чим більше цей параметр, тим вище його «антидетонаційні» властивості. Саме тому в сучасних двигунах, розрахованих на бензин з октановим числом 95, не рекомендується, а іноді просто забороняється використовувати бензин з меншим октановим числом. Останнє значною мірою стосується вітчизняного палива, якість якого, особливо в регіонах, до сих пір залишає бажати кращого.
Але якщо в силу обставин доводиться купувати бензин на незнайомій АЗС і є сумніви в якості бензину, фахівці рекомендують тримати в багажнику пару-трійку флакончиків із спеціальними присадками - октан-коректорами. Вони дозволяють на кілька одиниць підвищити октанове число заливається в бак палива. Зазначені властивості присадок - здатність підвищувати октанове число бензину - ми з колегами з порталу «Автопарад» і вирішили перевірити під час тесту, для якого закупили з десяток зразків імпортних і вітчизняних препаратів. Випробування групи російських продуктів ще остаточно не завершені, а ось з результатами перевірки їх зарубіжних аналогів ми вже можемо поділитися. Ця група присадок була представлена двома американськими препаратами (Hi-Gear Octane Boost & Cleaner і Сyclo Octane Boost), німецьким Liqui Moly Octane Plus, а також українським Petrol JET 100 Octane Booster. В описах окремих продуктів відзначено, що приріст октанового числа з їх допомогою може досягати шести одиниць.
Дослідження зарубіжних октан-корегуючих присадок проводилися в Російському державному університеті нафти і газу імені И.М.Губкина. В ході підготовки тесту співробітники випробувальної лабораторії пояснили нам, що, згідно з діючим ГОСТам, оцінка октанового числа може здійснюватися одним з двох методів - дослідним або моторним. Оскільки кожен імітує цілком певні умови роботи двигуна, октанове число одного того ж бензину, що фіксується за згаданими вище методам, матиме різні значення. Зокрема, при дослідницькому методі відсотків на 10 вище, ніж при моторному. У зв'язку з чим ГОСТ встановлює для кожної марки бензину два значення октанового числа: одне - для моторного методу, друге - для дослідницького. Експерти з «нафтової» зупинилися на останньому, так він, на думку фахівців, дає більш наочну картину приросту октанового числа при додаванні відповідних присадок.
Перед початком випробувань тим же дослідним методом було виміряно октанове число вихідного палива, в якості якого використовували бензин категорії «Регуляр-92». Його виміряний октанове число склало 93,0. На основі цього бензину лаборанти приготували чотири зразки палива, в кожен з яких був доданий певний октан-коректор в пропорції, рекомендованої виробником. Все це господарство відправили на дослідження, які проводилися на спеціальному моторному стенді.
Підсумок досліджень виявився вельми цікавим. Після додавання присадок октанове число виросло тільки у трьох зразків (див. Таблицю), при цьому приріст варіюється від 0,7 до 1,5. Якщо говорити про комплексний показник, що поєднує якість продукту і його ціну, то тут безумовним лідером виявляється німецький Liqui Moly Octane Plus . Друге місце дістається американському Hi-Gear Octane Boost & Cleaner, третє (причому з великою натяжкою) - його співвітчизнику Сyclo Octane Boost. А ось четвертий зразок, в якому використовувалася добавка Petrol JET 100 Octane Booster, показав просто незадовільний результат - його октанове число не те, щоб підвищився - воно виявилося навіть набагато менше, ніж у вихідного палива. Виробникам Petrol JET 100 Octane Booster є над чим подумати, тим більше, що даний продукт і на наших попередніх тестах показував не дуже хороші результати.
Досліджувані паливні продукти
Октанове число за дослідним методом
«Регуляр-92» без присадок
93,0
1. «Регуляр-92» + Liqui Moly Octane Plus
94,5
2. «Регуляр-92» + Hi-Gear Octane Boost & Cleaner
94,5
3. «Регуляр-92» + Сyclo Octane Boost
93,7
4. «Регуляр-92» + Petrol JET 100 Octane Booster
92,0
Liqui Moly Octane Plus, 1 місце, ціна - 215 руб.
На наш погляд, сьогодні цей продукт - лідер серед інших імпортних препаратів свого класу, що поставляються в Росію. З досвіду його застосування можемо відзначити, що він ефективно покращує експлуатаційні властивості бензинів всіх типів, усуваючи детонацію і краплинне запалювання. Liqui Moly Octane Plus гарантовано підвищує октанове число (максимум на 5,5 одиниць), дозволяючи уникнути наслідків використання неякісного бензину. Застосування препарату забезпечує відновлення потужності двигуна, знижує витрати палива і токсичність вихлопних газів. До всього іншого він захищає систему упорскування, камеру згоряння від утворення нагару і відкладень. Склад безпечний для каталітичних нейтралізаторів.
В ході тесту присадка Liqui Moly Octane Plus забезпечила вихідного зразка бензину найбільший (серед інших учасників тесту) приріст октанового числа (див. Таблицю). Фактично вона перетворила звичайний 92-й бензин категорії «Регуляр» в бензин поліпшеної категорії «Преміум», тобто так званий 95-й. У числі відмітних особливостей продукту - спеціальна лійка-носик, що дозволяє заливати присадку в бак з вузькою - аж до 14 мм діаметром - горловиною.
Hi-Gear Octane Boost & Cleaner, 2 місце, ціна - приблизно 245 руб.
Американська паливна присадка Hi-Gear Octane Boost & Cleaner присутній на російському ринку більше десяти років і за цей час набула певної популярності у автомобілістів. В ході проведених досліджень вона виконала свою основну задачу, підвищивши октанове число вихідного бензину на півтори одиниці. Істотним недоліком продукту ми вважаємо його упаковку - металева банка, в якій знаходиться препарат, має короткий шийку, що, в ряді випадків, робить незручним його заливку в бак. Як ми не намагалися, але пара крапель цієї пахучої рідини при її заливанні в бак все ж потрапила на кузов. Найцікавіше, що виробники давно знають про цю особливість своєї металевої упаковки, але нічого не роблять, щоб якось поліпшити її. Ми рекомендуємо при покупці цього «американця» використовувати лійку з вузькою лійкою.
Ще один очевидний мінус Hi-Gear Octane Boost & Cleaner - ціна. Це найдорожчий серед представлених в нашому тесті імпортних препаратів даної категорії.
Сyclo Octane Boost, 3 місце, ціна - приблизно 190 руб.
Відповідно до опису, присадка відноситься до числа універсальних продуктів. Вона повинна не тільки покращувати антидетонаційні властивості бензину, а й надавати очищаючу дію на вузли паливної апаратури. Можливо, саме ця універсальність позначилася на ефективності препарату: на тлі позитивних результатів, продемонстрованих лідерами нашого тесту, приріст октанового числа, виміряного за дослідним методом, у присадки Сyclo Octane Boost виявився досить посереднім-всього 0,7. І це при тому, що максимальне заявлене підвищення октанового числа бензину у даного продукту може досягати 3-х одиниць.
Petrol JET 100 Octane Booster
Кілька років тому, коли ми проводили аналогічний тест октан-коригуючих присадок, препарат Petrol JET 100 Octane Booster показав досить посередній результат, про що, природно, були проінформовані і користувачі Рунету. Здавалося б, озвучені тоді підсумки тесту повинні були бути прийняті виробником до уваги. Однак випробування продукту, проведені цього літа, повністю обрушили ці надії. Ефективність присадки Petrol JET 100 Octane Booster - нульова! Більш того, бензин, в який була залита ця присадка, помітно погіршив свої антидетонаційні властивості.