Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Як працює датчик тиску в шинах і який тип контролю краще

  1. Чому тиск в шинах потрібно постійно контролювати?
  2. Чим загрожує низький тиск в шинах?
  3. Підвищений знос протекторів
  4. Зниження ступеня керованості ТС
  5. Збільшений витрата пального
  6. Чим загрожує підвищений тиск в шинах?
  7. У чому полягає принцип роботи систем контролю тиску?
  8. Системи непрямого контролю
  9. Недоліки СКД заснованих на ABS-датчиках
  10. Системи прямого контролю
  11. механічні СКД
  12. електронні СКД
  13. Принцип дії електронних СКД
  14. Конструкція електронних СКД
  15. датчики
  16. антени
  17. Блок керування
  18. Блок живлення
  19. Особливості використання електронних СКД
  20. затяжні повороти
  21. Шини Run-Flat
  22. Хибна сигналізація
  23. Як дізнатися оптимальні параметри тиску в шинах?
  24. Корисні поради

Наша сеть партнеров Banwar

А чи знаєте ви, що левова частка серйозних ДТП відбувається через проблеми з гумою, на що прямо впливає внутрішньокамерного тиск? Як часто ви його перевіряєте? А чи перевіряєте взагалі вранці, при поспіху, в мороз, бруд, дощ?

Чи чули ви про пристрої, які будуть виконувати таку перевірку за вас в постійному режимі? Тоді читайте статтю про те, як працює датчик тиску в шинах і я впевнений - вам захочеться його встановити!

Чому тиск в шинах потрібно постійно контролювати?

Саме гумою коліс машина зчіплюється з дорогою і якість цього з'єднання залежить від оптимального рівня тиску в шинах. Воно багато на що впливає, але в першу чергу - на безпеку пересування.

Гума коліс вважається слабким місцем авто, т. К. На неї передаються величезні навантаження, часто критичні, наприклад, при гальмуванні або різких поворотах. І не завжди ці навантаження витримуються, особливо при незбалансованому шинному тиску.

Для привернення більшої уваги водіїв, в керівництві з експлуатації транспортних засобів (ТЗ), інформація про перевірку внутрішньокамерного тиску спеціально поміщається в перших пунктах.

Причому тиск в шинах має бути саме оптимальним - і підвищені і знижені його показники завдають шкоди.

Чим загрожує низький тиск в шинах?

При зниженому тиску всередині шин істотно зростає опір моменту кочення.

Це дає ряд негативних і навіть небезпечних ефектів:

  • Підвищений знос протекторів;
  • Зниження ступеня керованості ТЗ;
  • Збільшений витрата пального.

Підвищений знос протекторів

Неприпустима деструкція форми покришки призводить до прискорення протекторного зносу приблизно на 1/3. При підвищених швидкостях приспущена гума буде піддаватися перегріву через що її каркас може деформуватися. А це нерідко призводить до вибуху колеса.

Також при екстреному гальмуванні перегріта покришка може провернутися на диску, а при різких поворотах взагалі злетіти з нього. Всі три ситуації чреваті раптовим ДТП з важко прогнозованим результатом. Але навіть без аварій матеріальні збитки від зносу або псування гуми дуже істотний.

Зниження ступеня керованості ТС

Якщо ТЗ не обладнано будь-якою системою автоматичного вимірювання шинного тиску, а водій проводить ручний контроль зрідка, то висока ймовірність тривалої їзди з погіршеної ступенем керованості.

Сам водій може не помічати знижених динамічних показників або списувати їх на дорожні і погодні умови. У критичних же ситуаціях незначний бічне відведення, наприклад, може спровокувати повну втрату управління і автокатастрофу.

Збільшений витрата пального

Зниження внутрішньокамерного тиску всього на 0.5 At дає збільшення паливних витрат в 3%. Але ці цифри стосуються тільки одного колеса, а у машини їх 4 і всі вони можуть бути з недобором тиску, так що вважайте.

Чим загрожує підвищений тиск в шинах?

Зайве тиск в шинах також небажано.

Воно призводить до таких наслідків:

  • Підвищеного зносу протекторів - буде інтенсивно стиратися центральна частина шини;
  • Зниження керованості ТС - мала площа зчеплення з дорогою може спровокувати замети і навіть перекидання авто;
  • Збільшення гальмівного шляху - при екстреному гальмуванні це критичний параметр;
  • Інтенсивного зносу підвіски - підвищена пружність коліс буде передавати більше амортизаційної навантаження до підвіски, що в добавок погіршить комфортність їзди для пасажирів.
  • Підвищеного ризику пошкодження гуми - перекачати колесо легше пошкодити об виступаючі нерівності, наприклад, при парковці.

Різновиди систем контролю тиску, їх принцип роботи та технічний пристрій

Важливість оптимального тиску в шинах і схильність багатьох водіїв з різних причин ігнорувати регулярні ручні виміри, дало поштовх до розробки і виробництва автоматичних контрольних систем.

Важливість оптимального тиску в шинах і схильність багатьох водіїв з різних причин ігнорувати регулярні ручні виміри, дало поштовх до розробки і виробництва автоматичних контрольних систем

Вони беруть на себе основний обсяг клопоту по вимірах, звільняючи водія від цієї «повинності», що дає істотний приріст рівня безпеки дорожнього руху.

Останнє є причиною, по якій в деяких країнах (Північної Америки, Європи, Південно-Східної Азії і Далекого Сходу) наявність подібних систем в автомобілях обов'язково.

Так, в США ще в 2002 р прийняли закон, що зобов'язує місцевих виробників встановлювати на свої моделі системи контролю тиску (СКД). З 2003 р закон став нормою для всього автоімпорту, що ввозиться в США. Це дало стимул до впровадження подібних систем автопрому ЄС, Японії і Південної. Кореї (наприклад, обов'язкові СКД мають марки / моделі: Тойота (РАВ 4), Мерседес, БМВ, Фольксваген, Тігуан, Мазда СХ-5, Мазда 6 і ін.).

У чому полягає принцип роботи систем контролю тиску?

За своєю суттю робота СКД будь-якого класу полягає в подачі водієві даних про норму або сигналу про дисбаланс внутрішньокамерного тиску.

Що стосується точності вимірювань, їх діапазону, своєчасності оповіщення, і т. П., То все це залежить від принципу роботи системи і від того, як вони влаштовані конструктивно.

За принципом дії СКД поділяються на два різновиди:

  • Системи непрямого контролю;
  • Системи прямого контролю.

Системи непрямого контролю

Такі СКД відрізняються тим, що в них не використовуються датчики тиску повітря - дисбаланс визначається непрямим шляхом за допомогою аналізу бортовим комп'ютером даних від датчиків системи ABS (контроль швидкості і оборотів коліс).

Для цього в блок АБС прошивають додаткове програмне забезпечення, що дозволяє інтерпретувати дані про швидкість обертання коліс: тиск в шинах впливає на їх розмір - найбільше на радіус їх кола. А це прямо визначає відстань, яке дає один оборот колеса.

Саме цей параметр, у вигляді постійних імпульсів, знімають датчики-контролери кутових швидкостей АБС і передають для аналізу комп'ютера. Той порівнює свідчення з нормою і якщо виявляє оборотне нерівність з будь-якої сторони, то сигналізує про це звуко-світловим сигналом вбудованого в торпедних панель індикатора.

Основна перевага такої системи полягає у функціональній вкладеності - одна система виконує роботу декількох. Це дає економічну вигоду виробнику і впливає на кінцеву ціну авто для споживача.

Недоліки СКД заснованих на ABS-датчиках

Головним недоліком СКД заснованих на датчиках ABS є те, що так досягається тільки загальна сигналізація про невідповідність. Тобто, система просто інформує водія про те, що виявлений дисбаланс тиску в ту чи іншу сторону. Дані про те, в якому колесі це сталося зазвичай відсутні.

Подібні СКД встановлюються в основному на заводських конвеєрах. Таку систему можна запровадити і опціонально, проте для цього потрібен досить складну процедуру переналаштування бортового комп'ютера з впровадженням додаткового програмного блоку, що не у всіх майстерень зможуть провести коректно.

Ще один недолік такого контролю полягає в неможливості для системи ABS визначати справжній радіус колеса. Тобто при зміні коліс, відмінність їх загального радіусу може бути прийнято автоматикою за дисбаланс тиску. Це може бути причиною помилкового спрацьовування індикатора. Те ж саме може статися при поворотах, коли одна пара коліс має швидкість обертання відмінну від паралельної пари.

З іншого боку, сучасна гума часто має посилений профіль, що захищає від дискових Проворотов і зривів. Профіль цього дає добавку до істинного радіусу колеса що, при зниженні в ньому тиску на не дуже значну величину, може ввести датчики в оману, і вони промовчать.

Системи прямого контролю

Системи з прямим контролем засновані на використанні датчиків, що вимірюють безпосереднє внутрішньокамерного тиск.

Подібні СКД поділяються на:

  • механічні
  • електронні

механічні СКД

Принцип роботи цих пристроїв заснований на чистій механіці - фактично це компактні примітивної конструкції манометри. Вони виготовляються у вигляді спеціальних ковпачків з прозорим верхом, накручують на вентилі підкачки.

Внутрішньокамерного тиск, в залежності від його сили, видавлює всередину верхньої прозорою капсули відповідний колірний індикатор, що інформує водія.

Переваги подібних пристроїв полягають в їх дешевизні (кілька сот рублів за комплект) і простоті установки.

Переваги подібних пристроїв полягають в їх дешевизні (кілька сот рублів за комплект) і простоті установки

Недоліків же у них більше:

  • Під час руху здійснювати контроль тиску ковпачком неможливо;
  • Інформативність датчиків на низькому рівні - дізнатися будь-які точні цифри неможливо;
  • Низька міцність і короткостроковість служби - ковпачки-манометри служать в середньому від 3-6-и місяців до року, в залежності від доріг (погано переносять тряску);
  • Заводські встановлені значення показників тиску для колірних індикаторів ковпачків певного виробника можуть не збігатися з оптимальними значеннями придатними для вашого авто;
  • Крадіжка - такі ковпачки часто крадуть, т. К. Виглядає цей пристрій привабливо для «Сорочин» очі любителів що-небудь скрутити.

Але незважаючи на перераховані недоліки, як зручне доповнення до ручних методів перевірки тиску, ковпачки цілком придатні до використання і позбавлять водія від необхідності зайвий раз використовувати тестер.

електронні СКД

Електронні системи прямого контролю шинного тиску - це найкращий варіант для автомобіля, т. К. Їх функціональність і зручність поєднується з високою точністю вимірювань (до 0.01 Ат).

Принцип дії електронних СКД

Суть роботи електронних СКД полягає в знятті даних внутрішньокамерного простору шини і його бездротової передачі на спеціальний дисплей салону. Такі системи працюють в безперервному режимі і дозволяють в будь-який момент часу отримувати інформацію.

Коли автомобіль знаходиться в ходу система відстежує:

  • Тиск всередині камери;
  • Температуру всередині камери;
  • Швидкість обертання колеса;
  • Обсяг шини;
  • Дисонанс в значеннях між колесами, розташованих по одному борту.

На знаходиться в салоні дисплей-блок надходять графічні і цифро-буквені дані по кожному колесу. Залежно від моделі система оснащується програмами оповіщення водія про виявлені дисбаланси, а також видає рекомендації в залежності від ситуації і зроблених установок.

Конструкція електронних СКД

Компоненти описуваних систем контролю встановлюються на кожному колесі авто і в його салоні.

Зазвичай система складається з:

  • Набору датчиків для кожного колеса;
  • Передавальних антен;
  • Приймального блоку управління з дисплеєм;
  • Елементів живлення.
датчики

Кожен з колісних датчиків є високотехнологічним пристроєм, що включає в себе:

  • Набір аналізаторів (тиску, температури і т. Д.);
  • Набір керуючих контролерів;
  • Передавальну антену;
  • Елемент живлення.

);   Набір керуючих контролерів;   Передавальну антену;   Елемент живлення

Датчики СКД зазвичай монтуються в якості заміни звичайних вентилів підкачки і прикріплюються до внутрішньої поверхні диска за допомогою спеціальних хомутів.

антени

Антени датчиків зазвичай виводяться в простір колісної арки і в сучасних моделях у кожного колеса є своя антена.

На деяких моделях замість індивідуальних антен використовується елемент центрального замка, як загальна антена для всіх 4-х коліс. Такі системи позбавлені можливості надання даних про кожній шині окремо і є застарілими.

Блок керування

На центральний блок відомості з колісних датчиків надсилаються в імпульсному режимі (частота зазвичай = 1 хв).

Блок управління може бути:

  • Стаціонарним (бортовий комп'ютер) - в разі, коли СКД є штатною опцією для даної моделі (поки що це доступно в основному для авто преміум-класу);
  • Автономним (радіо-режим) - спеціальний блок з дисплеєм, що прикріплюється присоском на скло або торпеду;
  • Мобільним (Bluetooth-протокол) - система не має спеціального блоку і всі дані передає на мобільні гаджети (смартфон, планшет) з встановленим програмним забезпеченням.

Якщо СКД в авто стаціонарна, то їй не потрібна калібрування і попереднє встановлення оптимальних значень - все це роблять на заводі, стосовно до властивостей моделі, що мінімізує збої.

Блок живлення

Харчування основного блоку в салоні може здійснюватися від автономних елементів або від бортової електромережі через адаптер до прикурювача.

Колісні датчики оснащуються автономними батареями. Програми контролерів дають команду на зчитування даних тільки коли машина в ходу - в решту часу активується сплячий режим.

Це, а також не безперервна, а імпульсна передача даних забезпечує пристрою велику енергетичну живучість - 5000 годин роботи в активному режимі (від 3 до 5 років експлуатації).

Якщо бажаєте дізнатися більше подробиць про СКД, то подивіться це відео від професійного автоексперта:

Особливості використання електронних СКД

Використання електронних СКД має свої особливості і водієві обов'язково потрібно їх враховувати.

затяжні повороти

Якщо автомобіль виконує т. Н. затяжний поворот, при якому СКД отримує дані про різницю між кутовими обертаннями коліс з кожного борту, то через значне для електроніки часу такого дисбалансу вона може прийняти його за реальний, а не тимчасовий.

Тому при виконанні подібних поворотів будьте готові до помилкових сигналів.

Шини Run-Flat

Якщо на вашому автомобілі стоять модні нині покришки виготовлені за технологією «Run-Flat» (т. Н. Заліпайкі), то будь-яка автоматична система контролю тиску може помилятися.

Справа в тому, що подібні шини витримують повне навантаження авто в русі навіть при нульовому тиску в камері (вони просідають всього на третину обсягу) і датчики можуть сплутати силу боковин з наявністю тиску в шинах.

Хибна сигналізація

Якщо який-небудь датчик починає давати помилковий сигнал, без причини і описані вище особливості не мають місця, то справа швидше за все в самому датчику.

Зазвичай таке трапляється при банальному забрудненні вентиля підкачки дорожньої брудом або засобами догляду (літол і т. П.). Очищення від забруднень, як правило, усуває помилковий сигнал.

Як дізнатися оптимальні параметри тиску в шинах?

На закінчення зупинюся на оптимальних параметрах внутрішньокамерного тиску, т. К. Воно для різних марок / моделей може відрізнятися.

Якщо у вас є документація на авто від заводу-виготовлювача, то в ній обов'язково вказані потрібні значення шинного тиску для передніх і задніх коліс, а також їх рекомендований розмір.

Цю ж інформацію ви можете отримати в авторизованому дилерському центрі вашої марки.

Якщо ж ви придбали авто з рук , То пошукайте відповідні установки в шильдиках. Зазвичай така табличка є на тильній поверхні паливного лючка або на стійці передніх дверей.

Потрібну інформацію також можна почерпнути в інтернеті. Але якщо для вашої моделі оптимальне значення шинного тиску встановити не вдалося, то можна скористатися усередненими стандартом для легковиків.

Він становить:

  • Для переднього моста - 1.9-2 атм;
  • Для заднього моста - 2.2 атм.

Корисні поради

  • Зміна акумулятора для колісних датчиків зазвичай не передбачена. Тому з обережністю купуйте старі системи тиску або їх елементи.
  • Звертайтеся акуратно з вентилями колісних датчиків - це більш вразливе пристрій, ніж простий штатний клапан.
  • Проводьте профілактику колісних датчиків - міняйте вентилі з кільцями ущільнювачів (раз в 5-6 років). При цьому не потрібно міняти сам передавач, т. К. Це найдорожча і найменш зношується деталь.
  • Тиск в шинах залежить від температури навколишнього середовища - чим вона вища, тим вище і тиск (закон Шарля - Гей-Люссака). Майте це на увазі і враховуйте при їзді в сильний мороз.
  • Перевстановлювати датчики з гуми на гуму в залежності від сезону клопітно і ризиковано для пристроїв. Тому має сенс розглянути варіант покупки додаткового їх комплекту для змінної гуми.
  • Придивляйтеся до вартості пристроїв - вона може бути необґрунтованою. Наприклад, повний комплект СКД коштує 10 тис. Руб., А набір додаткових датчиків 20 тис.

висновок

Зі статті ви дізналися, що є три види систем контролю тиску і з них найкращими є електронні системи прямого контролю з індивідуальної зйомкою даних від кожного колеса.

Чи є у вас датчик тиску? Якщо так, то розкажіть, який і чи подобається він вам, в коментарях.

Там же всі бажаючі можуть задавати питання по темі статті.

На цьому все. Поділіться статтею з друзями (кнопки соцмереж нижче), підпишіться на розсилку. Поки що!

Чому тиск в шинах потрібно постійно контролювати?
Чим загрожує низький тиск в шинах?
У чому полягає принцип роботи систем контролю тиску?
Як часто ви його перевіряєте?
А чи перевіряєте взагалі вранці, при поспіху, в мороз, бруд, дощ?
Чи чули ви про пристрої, які будуть виконувати таку перевірку за вас в постійному режимі?
Чому тиск в шинах потрібно постійно контролювати?
Чим загрожує низький тиск в шинах?
Чим загрожує підвищений тиск в шинах?
У чому полягає принцип роботи систем контролю тиску?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов