- Ознаки тріщин в головці блоку циліндрів
- Варіанти діагностики проблеми
- Магнітно-порошкова діагностика
- Діагностика за допомогою рідини
- Перевірка тиском
- Перевірка водою
- ремонт дефектів
Наша сеть партнеров Banwar
Досвідчений автомобіліст знає, що робота автомобіля залежить від працездатності двигуна. А одним з основних вузлів двигуна є головка. Як перевірити ГБЦ на мікротріщини і які ознаки появи тріщин на голівці? Детальніше про це можна дізнатися тут.
зміст
[Розкрити]
[Приховати]
Ознаки тріщин в головці блоку циліндрів
У більшості випадків знос мотора відбувається в його верхній частині, тобто на голівці. Причин, які впливають на вихід з ладу блоку, безліч. Поширеною є перегрів мотора, коли з системи охолодження повністю випливає антифриз. Це відбувається в результаті некоректного затягування штифтів ГБЦ. Це і неправильна робота пристрою регулювання температури, може стати причиною деформації площині ГБЦ.
Стрілкою відзначений дефект поверхні
Розглянемо ознаки і симптоми, які свідчать про появу тріщин на ГБЦ і необхідності ремонту агрегату:
- Моторна рідина піниться, в ній з'являються бульбашки. Якщо в голівці утворилася тріщина, в масло може потрапляти охолоджуюча рідина. В цьому випадку антифриз буде йти з розширювального бачка з невідомої причини. Якщо потрібно постійно доливати холодоагент в систему, це повинно насторожити господаря машини. В цьому випадку в розширювальному бачку антифризу буде утворюватися масляна плівка - це точний симптом появи мікротріщини в голівці двигуна.
При такій несправності в теплу погоду температура мотора буде то падати, то підніматися. Ця ознака не розповсюджений, але якщо помітили, що стрілка на датчику температури то опускається, то знову піднімається, то це повинно насторожити. - Троение двигуна. ДВС дуже вібрує, особливо при їзді в гору. Цей симптом є наслідком освіти мікротріщини. Якщо в нього потрапляє антифриз, а масло не пінне, то є інший спосіб обчислити несправність. Для цього потрібно демонтувати свічку і подивитися на неї: якщо на свічці є рідина, то витріть її пальцем і прикладіть на мову. Будь-антифриз має солодкуватий присмак. Якщо це так, то на голівці блоку вашого авто утворилася тріщина. Дефект на ГБЦ
- Моторна рідина йде, її постійно потрібно доливати. В цьому випадку по антифризу обчислити тріщинку вийде. Якщо щілина з'явилася поруч з направляючою втулкою впускного клапана, то при роботі двигуна масло буде затягувати в циліндр.
Якщо у впускний клапан буде потрапляти ОЖ, то при довгій їзді вона в буквальному сенсі слова відмиє поршні до ідеальної чистоти. Перевірити це легко: відкрутити свічки і подивитися на стан поршнів. - Кипіння ОЖ. Помітили, що антифриз постійно кипить, відкрийте капот і кришку розширювального бачка. Долийте стільки рідини, скільки не вистачало і заведіть мотор. Якщо антифриз відразу почне кипіти, то сумнівів у несправності бути не повинно.
Варіанти діагностики проблеми
Щоб зробити ремонт і усунути мікротріщини, потрібно бути повністю впевненим у тому, що вони є. Розглянемо кілька варіантів діагностики, які можна провести вдома.
Магнітно-порошкова діагностика
Метод є самим оперативним видом ремонту в виявленні мікротріщин. Полягає в наступному: з усіх боків головки блоку циліндрів встановити магніти. ГБЦ зверху обсипати металевою стружкою, вона почне переміщатися до магнітів, залишаючись на тріщинах і вм'ятини. Так, помітити тріщини не складе труднощів.
Металева стружка для діагностики
Діагностика за допомогою рідини
Щоб перевірити ГБЦ на наявність дефектів цим методом, знадобиться спеціальна барвна рідина.
- Поверхня головки ретельно промити, для цього використовувати ацетон, гас або інший вид розчинника.
- Спеціальну рідину нанести на очищену поверхню і почекати кілька хвилин.
- Потім чистою ганчіркою змити залишки рідини. Якщо на ГБЦ є дефекти, то вони будуть видні неозброєним оком.
Перевірка тиском
Спосіб може бути реалізований декількома методами: із зануренням головки циліндрів під воду і без нього. Зробити перевірку із зануренням у воду:
- Якщо вирішили зробити діагностику із зануренням головки циліндрів в воду, то потрібно щільно закрити всі канали контуру верхньої частини агрегату, після чого помістити його в ємність і налити туди гарячу воду.
- Потім в контур ГБЦ подати стиснене повітря і там, де з'являться бульбашки, будуть перебувати мікротріщини.
Устаткування для діагностики тиском
Метод без занурення блоку в воду здійснюється для пошуку дірочок в пробитих шинах:
- необхідно міцно закрити всі канали контуру ГБЦ.
- Після цього на поверхню кришки головки слід налити мильний розчин.
- У контур потрібно подати повітря. Там, де на поверхні головки буде виявлений дефект, з'являться мильні бульбашки.
Перевірка водою
Метод не відрізняється від попереднього. Різниця тільки в тому, що головку не потрібно опускати в воду, а воду слід залити в неї:
- Всі отвори герметично закрити.
- У канал налити води побільше.
- Потім, використовуючи звичайний насос, потрібно накачати повітря в канал, щоб зробити тиск не менше 0.7 МПа.
- Після необхідно дати постояти голівці кілька годин. Якщо вода пішла, це свідчить про дефекти головки. Значить, без ремонту не обійтися.
Аргонная сварка поверхні
ремонт дефектів
Ремонт тріщин блоку бажано проводити за допомогою зварювання, цей метод є найбільш ефективним і надійним.
- Перед початком ремонту потрібно вирізати шматок металу, за своїми розмірами відповідний тріщині. Глибина канавки повинна бути не менше 8 мм, а форма повинна бути клиноподібної.
- Перед тим як заварити головку, її потрібно нагріти до температури 200 градусів. Для цього можна використовувати ацетиленову пальник, але не паяльник. Заварювання тріщин головки
- Для ремонту використовуйте газову установку з присадних матеріалів. Ефективні результати виходять при аргонно-дугового зварювання. До ГБЦ потрібно підключити масу. Дуга повинна горіти між головкою і електродом, туди ж і слід підкласти шматок металу, який буде закладена тріщина.
- Коли сварка завершена, шов ретельно зачищаємо і ще раз обпресовувати. Якщо дефектів немає, то поверхня головки потрібно відфрезерувати.