Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Мультимарочный Сканер
  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Як правильно вибрати касету велосипеда

  1. Касета велосипеда - призначення, принцип роботи, різноманітність моделей
  2. Велосипедні касети розрізняються пір ряду критеріїв:
  3. Виділяють 5 різновидів касет по конструкції
  4. Як правильно вибрати касету для свого велосипеда
  5. Як обслуговувати касету
  6. Де купити?

До невеликих, але вкрай важливих вузлів велосипеда відноситься касета. Вона в поєднанні з іншими елементами трансмісії дозволяє при незначній зміні м'язових зусиль забезпечувати досить широкий діапазон швидкостей для гонок і їзди по пересіченій місцевості, підйомів і спусків.
Для різних типів велосипедів і стилю катання підходять касети, що складаються з певного числа зірочок різного діаметру з більшою або меншою кількістю зубців на них.

Крім рами і коліс, що складають основу конструкції велосипеда, він складається з ряду дрібних, але не менш важливих вузлів, органів управління і ланцюгової передачі, перетворюючої мускульну енергію велосипедиста, затрачену на обертання педалей, в крутний момент осі заднього колеса.

Щоб можна було розвивати значну швидкість при менших витратах м'язової енергії, ланцюгова передача забезпечується механізмом перемикання швидкостей, що складається з двох груп зірочок різного діаметру і перемикачів. Ланцюг проходить через передні і задні зірки. Передні зірки об'єднані в систему, до якої кріпляться шатуни і педалі, а задні - в касету.

Касета велосипеда - призначення, принцип роботи, різноманітність моделей

Касета велосипеда - призначення, принцип роботи, різноманітність моделей

Велосипедна касета - це вузол, що складається з набору задніх зірок трансмісії і роздільників між ними (в деяких конструкціях). Касета фіксується на задній втулці колеса. Для її установки використовується шліцьова посадка, для закріплення - фіксує гайка (стопорне кільце).

Зірки (все або окремі, в залежності від конструкції) приєднуються до кріпильному елементу, що має пази, а на корпусі втулки є виступи відповідної конфігурації, що забезпечує правильну установку касети. У сучасних моделях велосипедах касета виконує ту ж функцію, що в старих або дешевих велосипедах - тріскачка. Касета є більш складним, якісним і функціональним вузлом.

Касета бере участь в передачі зусилля, що додається велосипедистом до обертання педалей, від ланцюга на задню втулку, при цьому змінює передавальне число трансмісії. Це вузол, від якого залежить швидкість велосипеда. Кількість зірок у касеті відповідає числу швидкостей (передач). Касета може складатися з різного числа зірок, від 7 до 11, зірки, в свою чергу, розрізняються діаметром і кількістю зубців.

За допомогою заднього перемикача швидкостей ланцюг перекидається на різні зірки касети. При цьому змінюється передавальне відношення, тобто співвідношення між числом зубців передньої (провідною) зірки, що входить до складу системи, і задній (відомою), що входить до складу касети.

Чим більше передавальне відношення, тим вище швидкість можна розвинути, але і зусиль при цьому доводиться витрачати більше. Знижує передача, коли на провідній зірці зубців менше, ніж на відомою, використовується для важких ділянок, з рихлим грунтом або крутими підйомами, зазвичай короткочасно. Перекидаючи ланцюг на різні зірки, можна вибирати оптимальну швидкість для кожного відрізка маршруту.

Велосипедні касети розрізняються пір ряду критеріїв:

  • по числу зірок і їх діапазону
  • по сумісності з системою втулки і типом велосипеда
  • по конструкції
  • за матеріалом

Кількість і діапазон зірок відображаються в маркуванні касети. Так, маркування 11-36Т 10-speed означає, що касета складається з 10 зірок, найменша має 11 зубців, найбільша - 36.

Кількість зірок у касеті може варіюватися від 7 до 11, але найбільш поширені сьогодні касети на 8-10 зірок, семишвидкісна касети використовуються в старих моделях, а на 11 зірок випускаються тільки фірмою Campagnolo і сумісні тільки з втулками цієї системи. Від кількості і діапазону зірок залежить тип велосипеда, на який касета може встановлюватися.

Для шосейних велосипедів використовуються касети з кількістю зубців на меншій зірці 11, на більшій 22-27. Для гірських менша зірка в касеті повинна мати 11-12 зубів, найбільша - 28-36. Касети з маркуванням 12-27Т вважаються перехідними. Касети на 11 зірок використовуються тільки в шосейних велосипедах з навісним обладнанням Campagnolo. На маркуванні зазвичай також вказується, з якою системою навісного обладнання дана касета сумісна.

Виділяють 5 різновидів касет по конструкції

  1. Розбірні. Зірки з'єднані між собою заклепками або гвинтами, що дозволяє замінювати окремі зірки в разі їх зносу. Це найдоступніша за ціною конструкція, її недоліками є велика вага і схильність забруднень
  2. На павука. Від 2 до 6 зірок, нерозривно з'єднаних між собою легкосплавними павуком. Характеризується легким вагою і менше забруднюється
  3. На кількох павуків. Кожен павук об'єднує 2-3 зірки, ці вузли об'єднуються в касету, окремі вузли можна замінювати
  4. OpenGlide. Монолітна конструкція конічної форми з зубцями, найменша зірка є меншим підставою усіченого конуса, з цього боку касета закривається алюмінієвою кришкою. У кришці є отвір, призначене для контакту касети з барабаном втулки, друга точка контакту в малій зірці. Ці касети призначені виключно для шосейних велосипедів
  5. X-Dome. Як і попередня конструкція, розроблена компанією SRAM, відрізняється малою вагою за рахунок комбінування різних матеріалів. Найбільша зірка виконана з алюмінію, має свої шліци для установки на барабан, ще шліци є в найменшій зірці. Середні зірки об'єднані в монолітну конструкцію, виточену з цільного бруска сталі з добавками хрому і молібдену, цей блок закріплюється між великою і малою зірками, за допомогою яких здійснюється контакт з барабаном вільного ходу

Матеріал для виготовлення касет

У касетах системи X-Dome використовуються і сталь, і алюміній, але для більшості касет застосовується один з цих металів. Крім того, касети можуть виготовлятися з титанового сплаву.

  1. Сталеві касети відрізняються оптимальним співвідношенням міцності і вартості, для захисту від корозії сталь хромується, нікелюється або покривається іншим складом. Марка стали і добавки впливають на міцність, зносостійкість касет, а також їх ціну
  2. Алюмінієві касети мають найменшу вагу, але міцністю і ресурсом поступаються сталевим, а за ціною перевершують їх. Касети з анодованого алюмінієвого сплаву користуються популярністю у вейтвіннеров, які прагнуть максимально полегшити вагу конструкції
  3. Титановий сплав легше стали, але важче алюмінієвого сплаву, відрізняється значною міцністю і зносостійкість, але касети з нього найдорожчі

Як правильно вибрати касету для свого велосипеда

Як правильно вибрати касету для свого велосипеда

Велосипед продається з касетою, але періодично виникає потреба в заміні цього вузла. Це буває пов'язано з зносом зірок, у яких стираються зуби, прослизання ланцюга може сигналізувати про те, що касету пора міняти. Але іноді заміна касети продиктована тим, що велосипедист направляється в інший регіон з іншим рельєфом і типом ґрунту, планує освоїти інший стиль катання.

У першому випадку можна сміливо вибирати касету з маркуванням, аналогічної старої, з тим же числом швидкостей і діапазоном зірок, а якщо хочеться поекспериментувати, випробувати продукцію іншого виробника, інший матеріал. У другому випадку виправдана зміна кількості і діапазону зірок.

Перше, на що слід звертати увагу - тип велосипеда, гірський або шосейний, і система навісного обладнання. Які касети до яких велосипедів підходять, розповідалося вище. Потрібно також враховувати свої фінансові можливості, але пам'ятати, що дорогі касети міцніше і довговічніше. Якщо пріоритетним завданням не є мінімізація ваги велосипеда, не варто витрачати гроші на титанові і алюмінієві касети, краще придбати більш дорогу серед сталевих. Тут ціна прямо пропорційна ресурсу.

З конструктивної точки зору варто звернути уваги на касети на кількох павуків, вони легше звичайних розбірних, менше схильні до забруднень і дозволяють змінювати окремі вузли, а не касету цілком. Таким чином, така касета хоч і обійдеться дорожче, але прослужити повинна довше.

Чим більше стилів людина використовує, чим складніший рельєф на маршруті, який він проходить, тим більше зірок у касеті доцільніше мати. Більше число зірок - це більший діапазон, більш плавне перемикання швидкостей. Для рівнинній місцевості досить меншого числа зірок, для пересіченій їх потрібно більше. Кількість зірок має відповідати ланцюга, вузькі кола призначені для касет з більшою кількістю зірок, 9-11, якщо ланцюг широка, зірок має бути менше.

Касета на 11 зірок дозволяє практично не користуватися переднім перемикачем швидкостей. Оптимальне число зірок - критерій дуже індивідуальний, і часто тільки досвідченим шляхом, змінивши кілька касет, можна встановити, яка конфігурація забезпечує найбільш комфортну їзду. Досвідчені велосипедисти взагалі збирають касети з окремих зірок під свої потреби і під конкретну поїздку.

Необхідний діапазон зірок залежить від стилю катання. Якщо передбачається їздити по хорошому, твердому грунту, асфальту, без перепадів висот, крутих підйомів, кількість зубів на малій зірці не принципово, а на великий досить малу кількість, діапазону 11-21, якщо на маршруті зрідка можуть зустрічатися невеликі гірки, краще діапазон 11 -23. Якщо ж має бути поїздка по пухкому, вологому грунту, піску, снігу, і / або чергування крутих, але коротких підйомів ( «торчков») з більш пологими, але затяжними ( «Тягун»), потрібно побільше зубів на великий зірці, підійде діапазон 12 -36. Чим крутіше гори, тим більший діапазон потрібен. І ще, чим масивніше велосипедист, тим більше зубців на великий зірці знадобиться при інших рівних умовах.

Словом, при виборі касети потрібно керуватися власним досвідом, відчуттями, стилем катання і метою поїздки. Якщо досвіду замало, консультуватися краще у інших велосипедистів, продавці-консультанти далеко не завжди знають всі нюанси.

Як обслуговувати касету

Як обслуговувати касету

Як і будь-який вузол велосипеда, касета потребує обслуговування. Очищення від забруднень, заміна непридатних деталей зроблять їзду на велосипеді більш комфортним і безпечним, а також продовжать термін служби самого вузла і ланцюги, на яку переносяться забруднення. Особливо важливо обслуговування розбірний касети.

Для обслуговування касети її необхідно зняти. Для цього потрібні спеціальний знімач, відповідний типу втулки, ключ, бажано розвідний або під розмір знімача, і так званий хлист з рукоятки і шматка велосипедної ланцюга, його можна виготовити самостійно.

Можуть також знадобиться засіб від прикипання деталей і змащення.

  • Зніманню касети передує знімання заднього колеса і обережне видалення осі ексцентрика
  • Знімач встановлюється так, щоб його шліци увійшли в пази втулки
  • Ланцюг хлиста накидається на велику зірку, щоб ланки ланцюга щільно сіли на її зуби, а рукоять розташовувалася праворуч
  • Зафіксувавши колесо за допомогою хлиста, можна приступати до відкручування стопорного кільця за допомогою розвідного ключа і знімача. При цьому рукояті хлиста і ключа повинні утворювати тупий кут, трохи менше розгорнутого. Знімач відкручується проти годинникової стрілки, в той же час потрібно злегка тягнути хлист за годинниковою стрілкою. Якщо зуби зірочки сильно зношені, ланцюг хлиста може зісковзувати, в цьому випадку її доведеться перекинути на іншу зірку
  • Відкрутивши стопорне кільце, його відкладають в сторону, і один по одному розкладають зірочки і проміжні шайби. Якщо шайби злиплися із зірочками, їх акуратно розділяють за допомогою викрутки
  • Зірочки і втулка очищаються і оглядаються, якщо виявлені пошкодження деталей, їх доведеться замінити
  • Змащувати зірочки і втулку фахівці не рекомендують, щоб не викликати налипання пилу і піску. Змастити потрібно тільки внутрішню поверхню стопорного кільця, щоб наступного разу воно простіше відкручувати
  • Підстава касети встановлюється на втулку, щоб поєдналися пази і шліци. Очищені, сухі зірочки послідовно нанизуються на корпус втулки, чергуючись з шайбами-роздільниками, або кріпляться до основи, яка потім буде вдягатися на втулку (залежить від конструкції касети)
  • У касетах на 10-11 швидкостей при закручуванні стопорного кільця зазвичай доводиться притискати верхню зірочку. Перед тим, як туго затягнути стопорне кільце, потрібно переконатися, що зірочки встали паралельно один одному, покриття колесо
  • Знімач закручується до упору розвідним ключем за годинниковою стрілкою, перед установкою колеса необхідно ще раз перевірити правильність складання

Касета є важливим вузлом велосипеда і служить для зміни передавального числа і перемикання швидкостей. Число доступних швидкостей залежить від числа зірочок в касеті, важливий також діапазон зірочок, тобто кількість зубів на найменшій і найбільшій.

Для гірських велосипедів верхнє число діапазону має бути більшим, ніж для шосейного, чим складніше маршрут, тим більший діапазон і більшу кількість зірок потрібно. Розрізняються касети також матеріалом, конструкцією, від цього залежить їх ціна. При виборі касети потрібно орієнтуватися на тип велосипеда, стиль катання і маршрути поїздок. Ресурс касети становить в середньому 10-15 тис. Км, при цьому вона потребує догляду, очищення від забруднень.

Де купити?

Сортамент, який пропонує сучасний ринок досить великий. Є безліч маловідомих виробників, які виробляють однотипну техніку сумнівної якості. При цьому заявлені характеристики змушують думати про те, що велосипед оснащений всім необхідним. На ділі виявляється, що покупка не буде задовольняти покладених вимогам.

Здійснювати покупку краще всього в магазинах, які спеціалізуються на продажу цієї техніки. В цьому випадку є гарантія придбати якісний продукт і надалі вдосконалити його, в міру необхідності. Вибрати і придбати гідний велосипед, якісні запчастини, велоодяг, рекомендуємо в найбільших європейських магазинах: chainreactioncycles.com , wiggle.com .

ВІДЕОінструкція «Як зняти і встановити касету»

Де купити?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов