Наша сеть партнеров Banwar
Коли я не зміг завести свою «п'ятірку», викликані майстри СТО, «поколдовав» над трамблером, сказали, що необхідно замінити конденсатор, так як проблема в ньому. Однак через якийсь час мотор заробив. Чи може таке бути?
C. Таша, Новомосковськ
У момент розмикання контактів трамблера котушка запалювання виробляє струм високої напруги, для якого розімкнуті контакти переривника НЕ служать непереборною перешкодою. Повітряний зазор 0,3 - 0,5 мм легко пробивається, і утворюється при цьому іскра призводить до «підгоряння» контактів. Щоб уникнути цього і збільшити енергію іскри в свічках запалювання, паралельно контактам переривника підключений конденсатор ємністю 0,20 - 0,25 мкФ.
Несправність конденсатора може виникнути в трьох випадках: внаслідок втрати частини ємності, через внутрішній обриву і як результат внутрішнього короткого замикання. При замиканні двигун працювати не буде, у другому ж і першому випадках система запалювання може відмовити не відразу. Вона буде функціонувати, хоча енергія іскри буде набагато нижче покладеної. Про це свідчить нестійка робота двигуна на холостому ходу і, можливо, ускладнений пуск. Оскільки робота переривника в такому випадку супроводжується підвищеним іскрінням, його контакти будуть прискорено підгорати і зношуватися, поступово погіршуючи характеристики двигуна. Таким чином, мотор «відмовиться» заводитися тільки через деякий час після виходу з ладу конденсатора. Тимчасово ситуацію можна виправити, якщо зачистити підгорілі контакти переривника - що і зробили ремонтники.
Слід зазначити, що схожі «симптоми» виявляються і при інших несправності системи запалювання, наприклад, при зносі підшипників розподільника, а також несправності котушки.
Ігор Шірокун, Юрій Дацик
Фото Андрія Яцуляк
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Чи може таке бути?