Наша сеть партнеров Banwar
З питанням як налаштувати дискові гальма на велосипеді власники відповідних транспортних засобів стикаються вкрай рідко. На відміну від ободних колодок, які потребують профілактичного обслуговування як мінімум раз в сезон, настройка дискових виконується набагато рідше, як правило, не частіше ніж один раз на 2-3 роки. За винятком випадків тривалого простою і явних ознак некоректної роботи. Тут оперативне втручання з подальшими заходами з регулювання просто необхідні.
Основні причини
Досвідчені велосипедисти добре знайомі зі списком причин несправної гальмівної системи або ситуацій, коли без додаткового регулювання не обійтися.
Основна причина некоректної роботи - стерті колодки. Покупці нового транспортного засобу завжди супроводжує його індивідуальне регулювання. Якщо ви стали власників новенького двоколісного «друга», то його механізми необхідно обкатати, а також в кілька підходів відрегулювати. Холодне зберігання, іншими словами, «великий», який тривалий час перебував в неопалюваному приміщенні потребує додаткового обстеження колодок і гальмівної системи.
Ще одна причина, задуматися про справність свого транспортного засобу і його механізмів - поява сторонніх звуків. Будь-стук, скрип або свист свідчить тільки про одне - не всі системи велосипеда працюють справно. Як правило, неполадки пов'язані з колодкою або іншими механізмами.
Гальма, які погано реагують на прикладаються вами зусилля, також свідчать про збої в роботі гідравліки або тросах. Механічні ушкодження, виявлені в ході візуального огляду або після зіткнення, необхідно своєчасно усувати. Навіть якщо гальмівна система продовжує функціонувати, не слід нехтувати її регулюванням або заміною окремих складових.
ободниє колодки
Відкритий механізм ободних гальм суттєво спрощує процедуру їх обслуговування. Велосипедисти добре знають, як налаштувати гальма на велосипеді ободниє, але для початку необхідно визначитися з типом їх сполуки. Колодки з кріпленням V-Brake не потребують особливого обслуговуванні, в основному маніпуляції з ними зводяться до заміни зношених елементів.
Трохи застарілий тип - Кантільоверниє. На відміну від V-Brake механізм даного кріплення має більш складний пристрій. Тут є додатковий трос, він називається центральним і відповідає за з'єднання обох сторін. Ще одна характерна відмінність - великий просвіт. велосипеди з такою системою ідеально підходять для «брудного» катання.
Кліщів гальма характеризуються кріпильних механізмом у вигляді букви U. Пара важелів з'єднана для ефективного «закушування» обода. Це найскладніший тип кріплення і його регулювання вимагає особливої вправності. Більшість власників двоколісного транспорту знайомі тільки з типом V-Brake, так як він зустрічається найчастіше.
При демонтажі гальмівної системи слід дотримуватися такої послідовності:
- розімкніть гальма і приклавши силу витягніть сорочку троса з держателя;
- відкрутити кріплення, яке відповідає за фіксацію до рами;
- зробіть безпосереднє зняття гальмівного механізму;
- якщо необхідна заміна колодок - викрутити гвинт, що відповідає за їх фіксацію.
На останньому етапі слід добре запам'ятати послідовність шайб. Зазвичай вони йдуть по дві, від їх правильного монтажу залежить подальша регулювання.
Колодки ободних гальм оновлюють або замінюють в залежності від ступеня зношеності. Для поновлення досить знежирити поверхню, дотичних елементів, і зняти невеликий шар гуми, який став непридатним. Для заміни необхідно прибрати фіксуючий гвинт і піддягши видалити стару колодку з наступною заміною на нову. Навіть якщо обновка не підійшла за розміром не поспішайте впадати у відчай, параметри легко «підганяються» за допомогою ножа, за умови, що у вас в руках не картриджних колонка.
Після успішної заміни можна приступати до регулювання. Ободниє гальма регулюють шляхом зміни геометрії кріплення колодок і натягу троса. Для цього використовують спеціальний гвинт, який розташований на гальмівному важелі. Зайву довжину троса можна просто обрізати. Після заміни нові колодки здатні зміститися в будь-якій площині. Колодка повинна знаходитися на одному рівні з ободом, таке розташування - правильне. У процесі перевірки особлива увага приділяється стану колодки, при гальмуванні вона повинна щільно прилягати до обода по всій площі, при русі - знаходиться паралельно обода. Якщо всі пункти дотримані - гвинти встановлюються в вихідне положення і виконується контрольна перевірка гальмівної системи.
інші механізми
Складніше налаштувати гідравлічні гальма на велосипеді. Вони практично не зустрічаються в модифікаціях бюджетного сегмента, скоріше це супутник професійного транспортного засобу. Основна особливість гідравлічної системи - використання гальмівної рідини, в іншому робота з нею не викличе особливих труднощів. Приступаючи до регулювання гідравліки необхідно забезпечити рівну фіксацію колеса в тому положенні, в якому ви на ньому пересуваєтеся. Цей етап важливий для втулки і ротора. Регулювання гальм грунтується на Каліпери. Спочатку потрібно послабити болти, калипер повинен стати рухомим, але не впасти. Потім затисніть гальмівний важіль - калипер стане в потрібне положення. На завершальному етапі слід перевірити зазори, підтягнути болти.
Крім регулювання ротор дискових гальм потребує заміни або виправлення. Якщо дефект не сильний, то заміни можна уникнути, затягнувши викривлене місце розвідним ключем. Дисковий механізм характеризується високою чутливістю до маслянистим засобів, тому зачистка і регулювання системи повинна проводитися дуже акуратно. Невелика кількість масла, що залишилося на пальцях може потрапити всередину. Щоб налаштувати задній гальмо велосипеда скористайтеся спецзасобами з знежирюючим ефектом. Після часткового розбирання «велика» ланцюг і каретку слід прикрити, запобігши потрапляння маслянистої рідини в механізм.