Наша сеть партнеров Banwar
Так чи складно налаштувати дискові гальма самостійно або все ж варто скористатися фахівців? Наша стаття допоможе вам самостійно налаштувати гальма не гірше, ніж це зробить професійний веломеханікі.
Налаштування проводиться за наступними пунктами:
- Підготовка до налаштування
- Центруем калипер
- Виставляємо зазор до нерухомої колодці
- Виставляємо зазор до рухомий колодці
- Закручуємо болт фіксації троса
- Підстроювання положення ручки
- Точна настройка нерухомою гальмівної колодки
- Перевірка гальм.
Для початку трохи теорії
Кріплення калипера дискового гальма на рамі або вилці бувають двох стандартів, PM або IS. На фото видно принципові відмінності:
Найчастіше, все каліпери сучасних гальм йдуть зі стандартом кріплення PM. Його набагато простіше налаштувати щодо розташування диска. Якщо на вашій рамі або вилці кріплення IS - це не біда, адже є перехідники, які допоможуть виправити ситуацію:
Як бачите є перехідники IS / PM і PM / PM і якщо з першими все зрозуміло, то другі потрібні для того, щоб на вашу раму / вилку з кріпленням PM під 160мм ротор встановити гальма зі 180мм ротором. Важливо! Ознайомтеся з інструкцією і уточніть який максимальний розмір ротора дозволяє встановлювати виробник рами / вилки.
Так само адаптери бувають з позначеннями front або rear. Такі адаптери призначені для переднього або заднього колеса відповідно. Адаптери без напису є універсальними.
Стрілочка на адаптері вказує яким торцем адаптер повинен бути спрямований вгору, враховуйте це при установці!
З адаптерами розібралися, перейдемо до гальм. Відмінною особливістю дискової механіки є те, що при натисканні на гальмо тільки одна колодка в Каліпери наближається до ротора, а друга знаходиться в нерухомому стані. У зв'язку з цим дискова механіка вимагає більш точного налаштування та періодичного підлаштування положення колодок. Через деякий час колодка, яка завжди знаходиться в статичному положенні, зітреться і її відстань від диска збільшиться:
При гальмуванні диск буде більше згинатися в бік нерухомої колодки, що помітно впливає на якість гальмування. Щоб усунути цей недолік вам необов'язково перенастроювати гальма. Червона крутилка з написами in / out допоможе вам відрегулювати положення статичної колодки. Якщо такий крутилки на гальмах немає, то обов'язково є регулювальний болт під шестигранник або Torx (як у випадку з BB 7).
Але повернемося до нашої налаштування
- Підготовка до налаштування
Щоб ваші регулювання не збилися переконайтеся в тому, що адаптер добре прикручений до рами / вилці, ротор рівний і добре прикручений до втулки, а колесо надійно закріплене в рамі / вилці.
- Центруем калипер
Після того, як ви переконалися в надійності всіх з'єднань насамперед необхідно виставити калипер точно по центру щодо диска. Для цього потрібно послабити болти кріплення калипера до перехідника і отцентруйте ротор щодо сторін калипера. Ротор повинен бути точно посередині, тоді колодки будуть стиратися рівномірно.
Зафіксуйте калипер.
Важливо! Якщо ваш калипер відцентровано, то повторювати цю процедуру не потрібно!
- Виставляємо зазор до нерухомої колодці
Для того, щоб виставити зазор до нерухомої колодці гальма за допомогою червоної регулювання або ключа Torx наблизьте нерухому колодку максимально близько до поверхні ротора, але не так, щоб він вигинався під навантаженням колодки, а лише злегка її торкався. Вращая регулювання за годинниковою стрілкою, ви наближаєте колодку до ротора, а проти годинникової віддаляєте колодку.
- Виставляємо зазор до рухомий колодці
Спочатку звільніть болт, що фіксує трос в Каліпери (виділено зеленим) так, щоб ви могли руками рухати важіль наближення колодки і трос вам не заважав.
Тепер за допомогою обертання за годинниковою або проти годинникової стрілки виставте червону регулювання рухомий колодки так, щоб важіль наближення затискав ротор між колодками десь в середині свого ходу.
Важливо! Не у всіх механічних гальмах є регулювання положення рухомої колодки. Якщо її немає, просто виставте важіль наближення ходу так, щоб ротор був затиснутий десь в середині ходу гальмівної ручки.
- Закручуємо болт фіксації троса
Використовуючи плоскогубці натягніть трос і закрутіть болт фіксації троса.
- Підстроювання положення ручки
За допомогою чорної крутилки на гальмівній ручці виставте зручну відстань від гріпси до керма при якому ваш гальмо буде затиснутий. Викручуючи крутилку, ви віддаляєте гальмівну ручку від гріпси в момент схоплювання гальма.
Якщо вам не вдається домогтися зручного положення за допомогою цієї крутилки, варто переналаштувати гальмо використовуючи пункт 5!
- Точна настройка нерухомою гальмівної колодки
Поверніться до пункту 3 і відкрутіть регулювання положення нерухомої колодки на підлогу обороту, щоб ротор не чіпляв її при обертанні.
- Перевірка гальм
Перевірте, чи все вас влаштовує в гальмуванні. Для цього не варто летіти на найближчий трейл, можна просто покататися прямо поруч з місцем настройки гальм.
Якщо вас все влаштовує, вітаємо, ви впоралися! Хіба це було так складно?
Так чи складно налаштувати дискові гальма самостійно або все ж варто скористатися фахівців?Хіба це було так складно?