- зміст
- Усвідомлення мети покупки
- Хардтейл і двухподвесний велосипеди
- Види гірських велосипедів
- різновиди амортизаторів
- Анатомія гірських велосипедів
- Таблиця порівняння груп устаткування Shimano і Sram
- Кількість швидкостей на гірському велосипеді
- Поради щодо вибору гірського велосипеда
- висновки
- Таблиця середніх цін на гірські велосипеди
Наша сеть партнеров Banwar
Велосипед може служити не тільки як транспорт для пересування, але і в якості особистого тренера: допомагати удосконалювати фізичний стан вашого тіла.
Гірський велосипед вважається найбільш універсальним типом, його купують з метою поїздок по місту, а також для більш екстремальною позашляхової їзди. В обох випадках він добре себе проявляє. Моделей гірських велосипедів безліч , В залежності від складності комплектації зростає і ціна на такий велосипед. Тому, перш ніж зробити покупку, варто визначитися, до якого типу їзди ви відносите вашу: їзда по горах, бездоріжжю, даунхіл або крос-кантрі. Кожен тип їзди характеризується складністю і жорсткістю, завдання транспорту дозволити вдосконалювати вашу техніку.
Ще одне важливе питання, що вимагає уваги - це ваш бюджет, так як ціна на гірські велосипеди варіюється від $ 500 до $ 3000. Вибравши ряд велосипедів в своєму бюджетному сегменті, потрібно проїхатися на кожному з них, щоб переконатися в тому, що велосипед підходить вам за своїми параметрами.
зміст
- Усвідомлення мети покупки
- Види гірських велосипедів
- «Анатомія» гірських велосипедів
- Поради щодо вибору гірського велосипеда
- висновки
Усвідомлення мети покупки
Більшість з тих, хто звернеться до цієї статті, є новачками в вело-темі і, швидше за все, мета покупки транспорту - це прогулянкова їзда. Але навіть такий вид катання має свої нюанси, наприклад: буде це їзда по набережній і паркам міста, або виїзди за місто в лісисту, гірську місцевість. Спочатку потрібно визначитися з метою покупки гірського велосипеда.
Буде корисним уточнити у знайомих велосипедистів, який вид велосипеда буде оптимальним для вашої місцевості, з урахуванням характерних типів маршрутів. Наприклад, якщо вас оточує полога місцевість, оптимальної покупкою буде хардтейл, добре що виїжджає на брудних дорогах. А от мешканцям гірських місць, з кам'янистими і вибоїстими дорогами, варто придивитися до двухподвесному або 29 "гірському велосипеду.
Хардтейл і двухподвесний велосипеди
Двухподвесний велосипед
хардтейл
Важливим аспектом, що впливає на вибір вашого велосипеда, є ваша фізична підготовка. Для активних, фізично підготовлених людей однаково добре підійде як хардтейл, так і двухподвесний велосипед. А ось людям, які страждають на захворювання суглобів або спини, буде краще придбати надійний двухподвесний гірський велосипед, для більш спокійній і делікатної їзди.
Види гірських велосипедів
Існують різні типи гірських велосипедів: позашляхові і вседорожні, гірські велосипеди для крос-кантрі, фрірайду або даунхілу, гірські велосипеди для дерт джампа. Кожен з перелічених видів велосипеда передбачений для певного виду катання, роблячи його максимально комфортним і ефективним. Велосипед не повинен перешкоджати проходженню вашого маршруту. Тому, якщо у вас виникають сумніви, чи зможете ви вдало подолати ту чи іншу ділянку траси, ймовірно, ваш велосипед не відповідає виду вашого катання.
Найбільш поширений тип гірського велосипеда - це позашляховий. Він, в основному, зустрічається в великому асортименті в кожному магазині. Популярність цього велосипеда пояснюється його універсальністю, він добре проходить брудні ділянки траси і сінглтрекі. Діляться позашляхові гірські велосипеди ще на дві підгрупи: хардтейли і двухподвесние.
Розвиненіша вело-індустрії призвело до того, що конструкцію велосипеда ускладнили амортизаторами, пом'якшуючими поїздку і спрощують управління велосипедом. Таким чином, велосипед з одного амортизованою вилкою називають хардтейл, а з двома амортизаторами (одним на вилці, а другим між рамою і заднім колесом) - двухподвесним.
Амортизатор на вилці пом'якшує втому рук під час їзди і спрощує управління велосипедом при їзді на вибоїстій місцевості. Розрізняють амортизатори на базі сталевої пружини і пневматичні (дорожчі). На великих швидкостях, більш комфортно керувати велосипедом з повним підвісом, хоча такий велосипед важче одноподвесного і дорожче.
різновиди амортизаторів
Амортизатор на базі сталевої пружини
амортизатор пневматичний
Якщо підсумувати все вище сказане, висновок такий: при покупці першого гірського велосипеда для нерегулярних поїздок в межах міста, варто акцентувати увагу на хардтейл. Для більш досвідчених велосипедистів, які планують їздити на великих швидкостях по брудних дорогах, пересіченій місцевості, цікавіше буде асортимент двухподвестних гірських велосипедів. Але і віддати за такий велосипед доведеться більше, ніж за хардтейл.
Важливий момент, на який варто звернути увагу при виборі гірського велосипеда, це діаметр коліс: вони бувають 24 ", 26", 29 ". Класичний діаметр коліс вважається 26 ", але, не так давно, стали випускати 29-дюймові велосипеди. Кожна рама проектується під певний тип коліс, тому на одну і ту ж раму можна встановити і 26 ", і 29". Ще, велосипеди з 29-дюймовими колесами називають найнери, за рахунок великого діаметру вони мають великий імпульс при їзді, хороший контакт з дорогою і менше ковзання. Це оптимальний вибір для їзди по тротуарах і проїжджій частині. Хоча через великого розміру обода і гуми такі велосипеди важче, ніж з 26 "колесами, на них варто звернути увагу людям високого зросту.
Говорячи про 24-дюймових велосипедах, мова йде про версії гірського велосипеда для підлітка, з полегшеною комплектацією. Орієнтовно, такі велосипеди підходять дітям у віці від 11 до 14 років, але питання дуже індивідуальний і, швидше за все, вибір залежить не від віку, а від росту дитини. Так, використовують велосипеди і з ще меншими колесами, діаметром 20 ".
Мова вже заходила про рами гірських велосипедів, хочу доповнити цю інформацію. В основному, їх виготовляють з алюмінієвих сплавів. Дане рішення ідеально як з бюджетної боку, так і з функціональної, для нерегулярного катання. Але, для професійних велосипедистів, які беруть участь в змаганнях, важливий кожен грам ваги велосипеда. Тому використовуються також більш легкі і дорогі матеріали для виготовлення рам: сталь, титан і вуглецеве волокно.
Справа в тому, що якою б не використовувалася Матріал для виробництва, він буде володіти і позитивними, і негативними властивостями для того чи іншого виду катання. Так, титан легкий і міцний метал, але занадто дорогий. Карбонові рами, через трудомісткого процесу виготовлення, мають високу ціну, але витрати виправдовуються міцністю і легкістю, яку мають такі велосипеди. А ось рами з хромо-молібденових сплавів легкі і мають всі властивості сталевих рам, але вони досить високі.
Анатомія гірських велосипедів
Для того, щоб правильно підібрати велосипед, важливо розуміти з яких основних компонентів він складається і за що кожен з них відповідає.
Компоненти велосипеда:
- трансмісія (шатуни, передні провідні зірки, задня касета, ланцюг, дерайлер, перемикачі);
- амортизатор;
- колесо (обід, втулки, осі, спиці);
- гальма.
Велосипед можна зібрати з компонентів різних виробників і різної цінової категорії. Але, як і в будь-якому питанні, ціна впливає на якість вашого вибору. Тому, перед покупкою потрібно визначитися з вашим бюджетом і метою, щоб не переплачувати даремно і не відчувати згодом матеріальних складнощів.
Для нерегулярного катання в межах міста можна зупинитися на виборі велосипеда з бюджетного ряду, з алюмінієвою рамою і компонентами середнього класу. Якщо у вас вже був велосипед, і ви усвідомлюєте важливість тієї чи іншої деталі в ньому для вашого виду катання, можна розглянути більш дорогі аналоги таких компонентів.
Навіть не катаючись на велосипеді, але маючи в оточенні вело-любителів, ви могли звернути увагу, що основні виробники компонентів - це Shimano і Sram. Нижче, в таблиці, наведено порівняння поточних груп устаткування.
Таблиця порівняння груп устаткування Shimano і Sram
Передбачуване використання Shimano Sram Початковий рівень Acera і Altus X3 Базовий рівень Alivio X4 Мінімальна конфігурація для їзди по бруду Deore X5 Середній рівень SLX X7 Високоякісний аматорський рівень Deore XT X9 Гоночний рівень XTR X10 і XX
Існує два типи гальм у велосипеда: ободниє і дискові. У наш час частіше зустрічаються дискові гальма. Але, справа в тому, що обідні гальма також мають ряд своїх позитивних характеристик, за які їх цінують. По-перше, вони не дорогі, по-друге, легко контролювати їх знос, колодки легко замінюються. Ще їх цінують за слабку гальмівну потужність любителі спокійної їзди. У ободних гальм одна з гальмівних поверхонь являє собою обід колеса. Як правило, такі гальма встановлюють на дитячих велосипедах. З недоліків відзначу, що обідні гальма зношують обід велосипеда і у вологих умовах не так ефективні, як дискові.
Дискові гальма бувають двох типів: гідравлічні і механічні. Другі потребують ручному регулюванні у міру зносу гальмівної колодки. Такі гальма різкіші, забезпечують менший гальмівний шлях, гарні для гірської або вологою траси. В дискових гальмах складніше контролювати зношеність гальмівної колодки. Вони є більш дорогими, ніж ободниє гальма.
Ми підійшли до більш глобального питання - розбір кривошипної системи гірського велосипеда. За максимальну кількість швидкостей на гірському велосипеді відповідає кількість передніх провідних зірок і зірочок касети.
Кількість швидкостей на гірському велосипеді
Кількість швидкостей Передня ведуча зірка Задня касета Коментар 1 1 + 1 Одношвидкісні велосипеди легше і простіше 21 3 7 Перейти до дитячих велосипедах діапазон передач нижче, ніж на дорослих 18 2 9 Найчастіше встановлюється самостійно 20 2 10 Набирає все більше популярності. Високоякісні велосипеди 24 3 8 Типова конфігурація для гірських велосипедів початкового рівня 27 3 9 Найпоширеніший варіант серед гірських велосипедів 30 3 10 Найостанніша тенденція. Зустрічається головним чином на дорогих велосипедах
Велосипедистам, які їздять по всіх маршрутах з однією передачею, потрібна хороша фізична підготовка. Так як, потрібно буде докласти чимало фізичних зусиль на крутих підйомах і складних ділянках траси. Зупиняються на цьому виборі через простий механічного збирання велосипеда і невеликому його вазі.
Не беручи до уваги одношвидкісні велосипеди, в інших, трансмісія не є ключовим фактором при виборі. Просто, чим більше передач, тим більш широкий діапазон передавальних відносин. В цілому, 18-швидкісний велосипед може покрити той же діапазон передач, що і 27-швидкісний.
Поради щодо вибору гірського велосипеда
Хороший продавець-консультант, при одному погляді на вас, повинен бути здатним підібрати пару велосипедів вашої ростовки. Якщо є сумніви, він може звернутися до спеціальної системі Fit-kit, яка використовується для підбору необхідної рами відповідно до розмірів велосипедиста.
Маючи багаж знань, отриманий з цієї статті, ви вже можете самостійно припустити, який велосипед підійде вам. Допоможе зробити остаточний вибір наступна інформація.
Зверніть увагу на відстань від сідла до керма. Якщо ви відчуваєте скутість, це свідчить про те, що велосипед вам малий. І навпаки, відчуття напруги в руках і спині говорить про те, що велосипед високий для вас. Також відрегулюйте правильно висоту сідла. У нижньому положенні педалі, нога повинна бути трохи зігнута в коліні, а кермо не повинен бути опущений нижче сідла більш ніж на два сантиметри. Більш спокійно себе почуває велосипедист, коли кермо піднято вище сідла, але більш ефективне катання відбувається при положенні керма нижче сідла.
Велосипеди з сильно скошеної рамою призначені для невисоких велосипедистів. Жіноча рама сконструйована таким чином, що відстань від сідла до керма у неї коротке, за рахунок чого навантаження на спину, шию і плечі менше.
Не забудьте про тестовий проїзд на обраному вами велосипеді. Спробуйте проїхатися по прямій дорозі, з гірки і на гірку.
висновки
Дана стаття допоможе вам зрозуміти основні моменти, на які варто звернути увагу при виборі гірського велосипеда. Почати потрібно з визначення вашої фізичної підготовки, мети покупки і, вже після, переходити до вибору типу гірського велосипеда. Основні компоненти гірського велосипеда можуть бути різних виробників і можуть відноситься до різних груп цін.
Таблиця середніх цін на гірські велосипеди
Від $ 500 до $ 900
можна придбати базовий, але функціональний хардтейл (з 26- або 29-дюймовими колесами), призначений для нечастого використання на маршрутах помірної складності
Від $ 900 до $ 1500
можна придбати хардтейл з більш легкої рамою і більш дорогим обвісом, який призначений для регулярного використання на маршрутах різного ступеня складності
Від $ 1500 до $ 2500
можна придбати двухподвесний гірський велосипед початкового рівня або хардтейл початкового рівня, призначений для змагань
Від $ 2500 і вище
можна придбати гоночний хардтейл або двухподвес хорошого або чудової якості