- Яке має бути тиск повітря в шинах
- Вимірювання тиску в шинах
- система контролю
- Таблиці тиску в шинах
- Режим експлуатації гуми автомобіля взимку
- Правильний тиск в шинах
Наша сеть партнеров Banwar
Правильний тиск в шинах - один з найважливіших параметрів при експлуатації автомобіля. Виробники завжди надають цьому особливого значення. І зовсім виправдано. Саме від того, наскільки вірно воно виставлено, залежить безпека їзди, довговічність протектора шин , І самого автомобіля. Протилежний варіант тягне безліч проблем.
Перевірка стану покришок і рівня тиску в них - обов'язкова складова щоденного технічного огляду автомобіля.
Слід також пам'ятати, що автомобільна гума підрозділяється на покришки наднизького (пневматики), середнього, високого, регульованого і шини низького тиску , І для кожного виду параметри і вимоги різні.
Яке має бути тиск повітря в шинах
Належний рівень забезпечує:
- сталість тиску в плямі контакту, що означає рівномірність зносу протектора ;
- зниження опору коченню і прискорення відведення тепла, а це попереджає зміна рівня внутрішнього нагріву.
Низький рівень викликає:
- підвищену амплітуду деформації і нагрів покришки, що збільшує опір коченню і витрата палива;
- надмірне нагрівання і тиск на покришку, що призводять до руйнування каркаса, його деформації, в результаті гума може розбортуватися або лопнути;
- нерівномірний контакт з дорожнім полотном, що означає погане зчеплення з асфальтом і призводить до прискорення зносу протектора;
- зниження терміну експлуатації гуми на 30% при зниженні рівня тиску всього на 20% від нормативного значення;
- підвищення витрат пального на 10% і зниження ефективності гальмування на 15% при зниженні тиску в шинах на третину від нормативного.
Високий рівень - теж погано, тому що:
- покришка стає жорсткою, зменшується пляма контакту з полотном дороги, знижується керованість автомобілем;
- будь-який удар (попадання в яму або переїзд через купину) збільшує і без того високий внутрішній тиск, що призводить до посилення навантаження на елементи підвіски автомобіля і його кузова, покришка може як лопнути, так і розбортуватися;
- викликає шумовий дискомфорт.
Вимірювання тиску в шинах
В даному питанні дуже важлива профілактика - регулярна перевірка (хоча б щотижня і обов'язково перед далекими поїздками) спеціальними приладами:
Перевірка «на око» - навіть професіоналом - не є вагомим аргументом при оцінці стану покришок.
система контролю
Автовиробники, розуміючи важливість підтримки тиску в шинах на належному рівні, оснащують свої дітища особливими системами, здатними або тільки здійснювати контроль за зазначеним параметром, або ще і регулювати його.
Опція підтримки тиску в шинах дозволяє:
- успішно долати значні перешкоди;
- продовжувати рух навіть при пошкодженні гуми.
Якщо автомобіль не обладнаний подібним девайсом, можна встановити електронну систему контролю за рівнем тиску і температури в шинах: 4 датчика кріпляться на диск, замінюючи мундштук, або накручуються на ніпель, інформаційний блок розміщується в салоні.
Таблиці тиску в шинах
Зіставлення даних замірів і нормативних значень на легкових автомобілях.
Інформативними будуть дані, отримані за підсумками вимірів «на холодну». Саме для такого стану вказані нормативні значення вищезгаданого показника в керівництві по експлуатації автотранспортного засобу, в особливих таблицях ( скачайте її в форматі pdf ) І на інформаційних бирках, розташованих на торцях дверей або біля бардачка.
Отримані цифри слід співвіднести як з рекомендованими автовиробником параметрами, так і з вказівками виробників гуми:
- якщо покришки, встановлені на автомобілі, відповідають типорозміру, передбаченому для даної моделі, то необхідно дотримуватися нормативів, встановлених автовиробником;
- якщо використовується високопрофільна або низькопрофільна гума, то потрібно використовувати нормативи, встановлені для «повної» завантаження автотранспортного засобу;
- якщо покришки мають нижчий індекс навантаження, ніж рекомендовані автовиробником, то тиск повинен бути збільшено в пропорції 0,1 атм. на одиницю навантаження. Наприклад, якщо передбачена експлуатація гуми з індексом навантаження 92, а використовуються шини з індексом навантаження 90, то необхідно збільшення на (92-90) х 0,1 = 0,2 атм.
процес вимірювання
- Знайдіть на ободі колеса ніпель і відкрутіть його ковпачок.
- На місце ковпачка встановіть манометр. Повітря не повинен «труїти».
- Порівняйте показання приладу з рекомендованими значеннями.
- Відключіть манометр і закрутіть ковпачок на ніпель.
Нормативні значення для вантажних автомобілів.
Особливості умов експлуатації вантажного транспорту обумовлюють більш жорсткий контроль за всіма його системами, в тому числі, за станом покришок.
Оптимальне значення тиску в шинах, так само як і для легкових автомобілів, вказується в керівництві по експлуатації. Аналогічну інформацію можна почерпнути і в спеціальних зведених таблицях.
Для вантажних машин, в основному, вказуються два значення даного показника:
- при оптимальному завантаженні;
- при максимальному завантаженні.
Якщо останнє не вказано, то слід збільшити нормативний показник на 0,3 - 0,5 атм. Деякі вантажівки мають різний тиск в шинах по передній і задній осі, що також слід враховувати.
Вимірювання тиску в шинах вантажного автомобіля має здійснюватися мінімум два рази на тиждень манометром з двома головками і шкалою до 8 бар з поділами по 0,1 бар.
Контрольний замір виконується в два етапи:
- «На холодну»;
- після рейсу.
Другий показник повинен бути більше першого приблизно на 20%.
При переміщенні вантажного транспорту по дорогах з твердим покриттям рекомендується підтримувати тиск в шинах, рекомендоване автовиробником, а при пересуванні по м'якому грунту з завантаженням більше 2,5 т. - трохи його знизити, що збільшить пляма контакту, а, отже, підвищить прохідність. Дана рекомендація може бути застосована і до легкових автомобілів, але тільки на невеликій ділянці шляху. В іншому випадку покришки будуть сильно пошкоджені.
Режим експлуатації гуми автомобіля взимку
при монтажі зимової гуми слід керуватися вказівками виробників покришок, так як вона відрізняється від літньої гуми по малюнку протектора, хімічним складом, і до решти. Більш того, враховуючи, що заміна покришок проводиться при падінні температури нижче + 4 ° С, то тиск повинен бути збільшено на 0,2 бар від нормативного значення.
Тиск в шинах багато в чому визначається навантаженнями і температурою навколишнього повітря:
- влітку гума стає м'якше, а повітря всередині покришки розширюється;
- взимку гума твердне, а повітря стискається.
Тому при перепадах температур вимірювати цей показник обов'язково.
Правильний тиск в шинах
У відеороликах, представлених нижче, можна подивитися на поведінку автомобіля з невірно підкачати шинами.
- літо:
- зима:
Дотримання вищевикладених рекомендацій та інструкцій це:
- попередження аварійних ситуацій;
- зниження навантаження на підвіску;
- шумовий комфорт;
- економія пального;
- збільшення терміну експлуатації гуми.