- конструкція колеса
- Маркування допустимого рівня
- Стандартний рівень
- Сезонна накачування шин
- Рекомендації в залежності від типу байків
- Рекомендації в залежності від типу гуми
- висновок
Наша сеть партнеров Banwar
Довговічність велосипедної гуми безпосередньо залежить від дотримання необхідного рівня тиску при її накачуванні. У меншою мірою, цей показник впливає на комфортність поїздки, забезпечуючи необхідну якість руху. Тому питання яке повинно бути тиск в шинах велосипеда носить аж ніяк не риторичне характер. Правильно накачані велошіни гасять нерівності дорожнього полотна, а низька підвищує ймовірність проколу велорезіни, вимагаючи від велосипедиста додатки більшої м'язової сили при міській їзді і туристичного бездоріжжю. Надмірний тиск в велошіни інтенсифікує знос протектора, підвищуючи ймовірність проколу камери.
Перш ніж розглянути питання про потрібної величиною тиску необхідно ознайомитися з типами коліс для сучасних велосипедів, специфікою монтажу велорезіни і системами її підкачки.
конструкція колеса
Колеса сучасних велосипедів - досить складні конструктивно, і володіють особливостями конструкції, залежними від призначення Велобайк, сприймаються навантажень і умов експлуатації. Стандартне колесо звичайного (не спортивної) Велобайк складається з:
Конструктивно обід з'єднаний з втулкою спицями з ніпелями. На обід одягається велосипедна шина, для запобігання якої, від безпосереднього зіткнення з нижньою частиною ніпелів, використовується обводная стрічка.
Велосипедна гума буває однокамерною і двухкамерной. У Старому Світі на шосейних і гірських двоколісних транспортних засобах переважне поширення набула двухкамерная велошіни, що складається з тонкостінної гумової камери і захисної покришки. У США велосипедисти воліє використовувати однокамерні шину. Всередину велошіни (камери) закачується під певним тиском повітря.
трохи теорії
Питання - яким має бути тиск в шині велосипеда? - не має однозначної відповіді. Його величина визначається не тільки технічними параметрами велосипеда, типом дорожнього покриття, температурою повітря, але навіть манерою водіння двоколісного транспортного засобу самим велосипедистом. Однак знати граничні значення показника тиску зобов'язаний кожен велосипедист.
Розглянемо на які параметри впливає збільшення або зменшення накачування коліс:
- правильно підібране збільшений тиск дозволяє поліпшити динаміку велосипеда, реалізуючи більш тривалий швидкісний «накат», що дозволяє велосипедисту економити свою мускульну енергію;
- надмірно високий рівень накачування камер коліс велосипеда збільшує ймовірність пробою камери внутрішньою поверхнею обода;
- низький тиск в камері дозволяє поліпшити амортизуючі здібності велошіни, одночасно підвищуючи ймовірність проколу пошкодження покришки і камери;
- слабке накочене колесо велосипеда гарантовано забезпечує краще зчеплення протектора з дорожнім покриттям, що має велике значення при велотуризмі по бездоріжжю.
Виходячи їх цих передумов можна вивести «золоте правило велосипедиста» - рівень накачування коліс велосипеда повинен забезпечувати достатню зчіплюваність покришки з опорною поверхнею і не має спричиняти пошкодження камери.
Маркування допустимого рівня
Рівень оптимальної накачування шин велосипеда, крім зовнішніх умов, залежить від розміру і конструкції самої велорезіни, використовуваного каучуку, технології виготовлення і регламентується виробником велошіни. Інформація про діапазоні допустимих тисків наноситься виробником на зовнішню поверхню покришки праворуч від позначення (логотипу) бренду нижче маркування типорозміру велосипедної гуми. Наприклад маркування «35 - 65 PSI» вказує що допустимий діапазон накачування камер повинен лежати в межах 35,0 ... 65,0 PSI.
Що таке PSI? Це чисто авто-мото-велосипедна одиниця виміру тиску, що дійшла до нашого часу з моменту початку масового випуску пневматичних шин британською компанією «Dunlop Tires» в 1891 році. Вона розшифровується як «фунт сили, поділений на квадратний дюйм» - «pound-force per square inch». Крім того, тиск вимірюється в:
- барах (BAR), які в техніці прирівняти до «атмосферам»
- міжнародних одиницях паскалях (Pa).
Знання цих тонкощів необхідно через невідповідність велосипедного позначення тиску «PSI», градуювання шкал манометрів, якими комплектуються деякі насоси (компресори) і якими контролюється рівень накачування шин велосипеда через ніпель камери. Зазвичай манометри проградуйовані або в атмосферах, або в паскалях. Для перекладу одиниць при проведенні технічних вимірювань, зазвичай використовують наступне співвідношення: 1 бар (атмосфера) дорівнює 100000 паскалів або 0,1 мегапаскалей, що відповідає 14,5 PSI.
Стандартний рівень
Часто велосипедист не знає до якого рівня йому потрібно накачати шини свого Велобайк. Зазвичай це трапляється в разі придбання шин з «незрозумілою» маркуванням або без такої. Ця ситуація досить часто зустрічається, коли, прагнучи за дешевизною, людина купує велорезіну від невідомого виробника, вартість якої може бути на порядок нижче ніж у брендових велошіни - «Continental» (Німеччина), «Michelin» (Франція), «Vittoria» (Італія ) або «TUFO» (Чехія). В цьому випадку слід скористатися однією з таблиць, в безлічі розміщених на спеціалізованих інтернет-ресурсах.
Наприклад, діапазон стандартного тиску для Велобайк категорії «All mountain» або «Cross-country» може бути знайдений таблиці.
Для дорожнього велосипеда це значення в шинах вибирається трохи вище і може бути знайдено з відповідних таблиць в Інтернеті, але ви в будь-якому випадку не повинно перевищувати верхньої межі в PSI.
Сезонна накачування шин
Залежно від сезону і температури зовнішнього повітря тиск в шинах потребує корегування. Причому це більшою мірою відноситься до гірських велосипедів, як більш динамічним двоколісним транспортним засобам.
Влітку не варто накачувати шини до максимально допустимого значення. При контакті покришки з гарячим асфальтом повітря в велокамери нагрівається, розширюється, що призводить до мимовільного збільшення тиску.
Взимку, навпаки, не буде нічого страшного якщо ця величина навіть перевищить верхню межу. Особливо це стосується шипованих покришок.
Рекомендації в залежності від типу байків
Крім сезонного чинника при накачуванні шин слід враховувати і тип Велобайк. Вище вже наводився приклад необхідності збільшення накачування коліс у дорожніх великов. Ще більшою мірою контроль взаємозв'язку ваги, повністю завантаженого велосипеда і рівня накачування шин, стосується тяжелогружених велосипедів або велорайдерів (туристичних велосипедів) «Forward York», «Giant Escap.2 City-West» або «STARK Satellite». Досвідчені велотуристи користуються простим правилом: при масі велорайдерів понад 50,0 кг., Кожен надлишковий кілограм ваги компенсується збільшенням тиску на 1,0%.
Рекомендації в залежності від типу гуми
Оптимізація рівня накачування шин велосипеда залежить від типу використовуваної велорезіни, зокрема в основному від типу покришок. Якщо велосипед «взутий» в сліковую або полусліковую гуму, то мінімізація тиску допустима лише в спекотні дні. Як показали стендові випробування слікових (нізкорельефних) покришок, зменшення рівня на 25,0% до оптимального рівня, зводять нанівець всі їхні переваги.
Якщо велосипед «взутий» в покришки шириною 2,0 ... 2,3 дюйма, мають cross-country протектори, то оптимальний діапазон тисків - 3,0 ... 4,0 атмосфери (бару). Зменшення цього значення вимагатиме збільшення витрат мускульної енергії, а перевищення рівня накачування шин велосипеда вище верхньої межі, при русі по бездоріжжю часто призводить довибухоподібно руйнування шини.
Шини для екстремальної їзди ( «Downhill / Slalom 24" × 2,10 »або« Kenda K905 20 x 1.95 "») мають складний протектор, краще накачувати до середнього значення рекомендованого тиску. Це забезпечить необхідне зчеплення з опорною поверхнею. Надалі його показник можна коригувати для конкретних умов руху.
висновок
Як показує досвід, для велосипеда, регулярно здійснює поїздки, потрібно періодична підкачка коліс. При цьому контроль рівень накачування в шинах необхідно здійснювати перед кожним виїздом. Це зажадає наявності додаткових аксесуарів - контрольного манометра, насоса і інших пристосувань. Необхідно пам'ятати і про можливість проколу камери під час поїздки, тому Велоаптечка в дорозі завжди необхідна. Точні значення оптимального тиску велосипедист зазвичай визначає сам, використовуючи універсальний метод - проб і помилок.
Що таке PSI?