Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Які бувають двигуни внутрішнього згоряння: види, типи та особливості ДВС

  1. Типи двигунів внутрішнього згоряння
  2. Бензинові силові агрегати
  3. дизельні мотори
  4. роторний двигун
  5. гібридний двигун
  6. Компонування і технічні характеристики ДВС
  7. Основні технічні параметри ДВС
  8. Що в підсумку

Наша сеть партнеров Banwar

поршневий ДВС (Двигун внутрішнього згоряння) є теплової машиною і працює за принципом спалювання суміші палива і повітря в камері згоряння. Головним завданням такого пристрою виступає перетворення енергії згоряння паливного заряду в механічну корисну роботу.

Не дивлячись на загальний принцип дії, сьогодні існує велика кількість агрегатів, які істотно відрізняються один від одного завдяки цілому ряду індивідуальних конструктивних особливостей. У цій статті ми поговоримо про те, які бувають двигуни внутрішнього згоряння, а також в чому полягають їхні головні особливості і відмінності.

Типи двигунів внутрішнього згоряння

Типи двигунів внутрішнього згоряння

Почнемо з того, що ДВС може бути двотактним і чотиритактним. Що стосується автомобільних моторів, зазначені агрегати чотиритактні. Такти роботи двигуна є:

  • впуск паливно-повітряної суміші або повітря (що залежить від типу ДВС);
  • стиснення суміші пального та повітря;
  • згоряння паливного заряду і робочий хід;
  • випуск з камери згоряння відпрацьованих газів;

За таким принципом працюють як бензинові, так і дизельні поршневі мотори, які знайшли широке застосування в автомобілях і на іншій техніці. Також варто згадати і агрегати на газу , В яких газове паливо спалюється аналогічно дизпалива або бензину.

Бензинові силові агрегати

Бензинові силові агрегати

Що стосується поршневих бензинових моторів , Такі двигуни мають систему запалювання для займання робочої суміші від іскри. Системи харчування в таких агрегатах можуть бути карбюраторними або інжекторними (Вприськовимі).

Приготування робочої суміші в карбюраторних ДВС відбувається в карбюраторі, далі змішаний бензин і повітря подаються у впускний колектор. Сьогодні такі системи вважаються застарілими, тому що не здатні забезпечити двигуну належну екологічність і економічність.

Вприскові ДВС за типом конструкції системи живлення бувають моноінжекторнимі (моновприск) або системами з розподіленим уприскуванням. У першому випадку схема передбачає наявність лише однієї форсунки, яка впорскує паливо у впускний колектор. Рішення з розподіленим уприскуванням мають окрему форсунку на кожен циліндр, яка встановлена ​​поруч з впускними клапанами .

Така система харчування, особливо розподілене уприскування, дозволяє збільшити потужність мотора, при цьому досягається економія пального і відбувається зниження токсичності відпрацьованих газів. Це стало можливим завдяки точної дозуванні палива, що подається під управлінням ЕСУД (Електронна система управління двигуном).

Подальший розвиток систем подачі палива призвело до появи моторів з прямим (безпосереднім) уприскуванням. Головним їх відмінністю від попередників є те, що повітря і паливо подається в камеру згоряння окремо. Іншими словами, форсунка встановлюється над впускними клапанами, а монтується прямо в циліндр.

Подібне рішення дозволяє подавати паливо безпосередньо, причому сама подача розділена на кілька етапів (подвприсков). В результаті вдається домогтися максимально ефективного і повноцінного згоряння паливного заряду, двигун отримує можливість працювати на бідній суміші (наприклад, мотори сімейства GDI), падає витрата палива, знижується токсичність вихлопу і т.д.

дизельні мотори

дизельні мотори

Дизельний двигун працює на дизпаливі, а також в значній мірі відрізняється від бензинового. Основна відмінність полягає у відсутності іскровий системи запалювання. Займання суміші палива і повітря в дизелі походить від стиснення.

Якщо просто, спочатку в циліндрах стискується повітря, який сильно нагрівається. В останній момент відбувається вприскування солярки прямо в камеру згоряння, після чого нагріта і сильно стиснута суміш запалюється самостійно.

Якщо порівнювати дизельні і бензинові ДВС, дизель відрізняється більш високою економічністю, кращим ККД і максимумом крутного моменту , Який доступний на низьких оборотах. З урахуванням того, що дизелі розвивають більше тяги при менших оборотах коленвала, на практиці такий мотор не потрібно «крутити» на старті, а також можна розраховувати на впевнений підхоплення з самих «низів».

Однак в списку мінусів таких агрегатів можна виділити чутливу паливну систему , А також більшу вагу і менші швидкості в режимі максимальних обертів. Справа в тому, що дизель спочатку «тихохідний» і має меншу частоту обертання колінчастого вала в порівнянні з бензиновими ДВС.

Дизелі також відрізняються більшою масою, так як особливості займання від стиснення передбачають більш серйозні навантаження на всі елементи такого агрегату. Іншими словами, деталі в дизельному моторі міцніші і важкі. Також дизельні мотори більш гучні, що обумовлено процесом запалення і згоряння дизельного палива.

роторний двигун

роторний двигун

Двигун Ванкеля (роторно-поршневий двигун) являє собою принципово іншу силову установку. В такому ДВС звичні поршні, які здійснюють зворотно-поступальні рухи в циліндрі, просто відсутні. Головним елементом роторного мотора є ротор.

Зазначений ротор обертається по заданій траєкторії. Роторні ДВС бензинові, так як подібна конструкція не здатна забезпечити високий ступінь стиснення робочої суміші.

До плюсів відносять компактність, велику потужність при незначному робочому обсязі, а також здатність швидко розкручуватися до високих обертів. В результаті автомобілі з таким ДВС мають видатні розгінними характеристиками.

Якщо говорити про мінуси, то варто виділити помітно знижений ресурс порівняно з поршневими агрегатами, а також висока витрата палива. Також роторний двигун відрізняється підвищеною токсичністю, тобто не зовсім вписується в сучасні екологічні стандарти.

гібридний двигун

гібридний двигун

Гібридний силовий агрегат фактично є поєднанням поршневого бензинового або дизельного ДВС і електромотора. Також в конструкції присутній тягова акумуляторна батарея, яка живить електродвигун.

Гібрид працює за принципом максимальної економії палива, тобто двигун внутрішнього згоряння задіюється тільки в певних режимах. При спокійній їзді колеса обертає електромотор, а ДВС підключається тоді, коли батарея розряджається, необхідно інтенсивне прискорення ТЗ, навантаження досить високі т.п.

Також під час роботи гібридної установки активно використовується схема рекуперації енергії. Наприклад, під час гальмування двигуном працює генератор, який заряджає тяговий акумулятор. Таке поєднання двох типів силових установок дозволяє отримати покращення розгінної динаміки (особливо коли одночасно задіяний ДВС і електромотор), спостерігається істотна економія палива і малий викид токсичної вихлопу.

Компонування і технічні характеристики ДВС

Компонування і технічні характеристики ДВС

Ще варто додати, що існують численні різновиди двигунів внутрішнього згоряння, які відрізняються один від одного за компонуванням і розташуванню циліндрів.

Справа в тому, що простір в моторному відсіку обмежена, при цьому на різних автомобілях виникає необхідність вмістити в такому просторі агрегат з тією чи іншою кількістю циліндрів.

Як правило, по компоновці на більшості машин найчастіше можна зустріти:

  • рядний двигун;
  • V-подібний двигун;
  • опозитний двигун;

Рядний двигун означає, що всі його циліндри розташовані в одній площині. Рядні «четвірки» (4-х циліндровий мотор) є найпоширенішим типом ДВС. Рядні «шістки» також вельми популярні, вони менше вібрують, мають прийнятну потужність, однак такий двигун виходить досить довгим.

Ще одним варіантом є V-подібний двигун. Циліндри в такому моторі розташовуються в двох площинах, нагадуючи літеру «V». Подібний ДВС має 6 або 8 циліндрів (V6 або V8), при цьому довжина двигуна порівняно з рядним мотором менше, хоча ширина закономірно збільшується. Ще додамо, що кут між площинами прийнято називати кутом розвалу.

Також окрему увагу заслуговує опозитний двигун. Примітно, що така компоновка передбачає кут розвалу 180 градусів. Фактично, циліндри і поршні знаходяться один навпроти одного, а сам агрегат називається «boxer». Таке розташування дозволило зменшити висоту оппозитника, знизити рівень вібрацій, поліпшити розподіл ваги і т.д.

Додамо, що існують так звані двигуни типу VR. Їх особливістю є малий кут розвалу, дозволяючи зменшити розміри ДВС в довжину і ширину. Також варто згадати потужні W-двигуни. Зазначені силові агрегати багатоциліндрові (наприклад, W12) Що стосується компонування, конструкція може включати в себе відразу три ряди циліндрів, які розташовані під великим кутом розвалу.

Ще одним варіантом є розташування тих же трьох рядів циліндрів, при цьому кут розвалу максимально зменшений (як і у випадку з VR-компонуванням). Як правило, саме останній варіант прижився на потужних легкових авто класу «преміум», спорткарах і солідних позашляховиках. Справа в тому, що навіть при такій кількості циліндрів двигун все одно відрізняється компактністю.

Основні технічні параметри ДВС

Основні технічні параметри ДВС

Двигуни внутрішнього згоряння також мають цілий ряд характеристик і параметрів, які закладаються конструктивно. Якщо просто, мова йде про робочому обсязі, ступеня стиснення, потужності і моменті, що крутить і т.д.

Найбільший інтерес для пересічного обивателя, звичайно ж, представляє потужність і моментная характеристика. Крутний момент, який створюється на колінчастому валу, фактично вказує на те, яка сила тяги буде передаватися на колеса.

Природно, чим більшим виявиться показник крутного моменту, тим більшою буде тяга. Іншими словами, від цього показника залежить розгінна динаміка. Що стосується потужності двигуна, це величина, яка відображає виконану роботу за одиницю часу.

Збільшення крутного моменту і потужності можливо за допомогою двох способів:

  • більший робочий об'єм ;
  • спалювання більшої кількості паливно-повітряної суміші;

Якщо просто, в першому випадку мова йде про фізичне збільшення камери згоряння і об'єму циліндрів. У другому мається на увазі примусова подача повітря в циліндри під тиском для спалювання більшої кількості палива.

Як правило, потужні двигуни з великим об'ємом атмосферні , Тобто «засмоктують» зовнішнє повітря в циліндри самостійно завдяки виникає розрідженню від руху поршнів. Потужні агрегати, при цьому володіють меншим обсягом, оснащуються механічними компресорами або турбонаддувом . У таких ДВС повітря нагнітається примусово, тобто надходить в камеру згоряння під тиском.

Що в підсумку

Як видно, наведений вище матеріал дає загальне уявлення про те, які є двигуни внутрішнього згоряння. При цьому навіть з урахуванням загального принципу дії, силові агрегати можуть значно відрізнятися за такими показниками, як компоновка, потужність, крутний момент, витрата пального і т.д.

Більш того, навіть двигуни, схожі за конструкцією (наприклад, рядний чотирициліндровий мотор), можуть мати різну кількість впускних і випускних клапанів на один циліндр (наприклад, 8-й і 16-клапанні мотори ).

На одних ДВС для отримання необхідної потужності використовується система зміни фаз газорозподілу в комплексі з турбонаддувом, тоді як на інших з точно таким же робочим об'ємом і компонуванням такі рішення відсутні.

З цієї причини для об'єктивної оцінки продуктивності того чи іншого двигуна на різних оборотах, причому не на коленвалу, а на колесах, необхідно проводити спеціальні комплексні виміри на динамометричному стенді.

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов