- Ресурсна база і реальний ефект
- Інструмент і планування процесу розточування
- Обробка колекторів
- Самостійна розточування впускних і випускних каналів ГБЦ ВАЗ 2109 на 8 клапанів: хід і нюанси процесу
- Короткі відомості про технологію розточення
Наша сеть партнеров Banwar
свердління Конструкція головки блоку циліндрів будь-якого ДВС передбачає наявність камери згоряння, клапанного механізму, відлитих магістралей, що підводять свіжу суміш і відвідних продукти згоряння. Останні елементи, в свою чергу, стикуються з випускним і впускним колекторами.
Ресурсна база і реальний ефект
Точна розточування каналів в ГБЦ на 8 клапанів призводить до збільшення коефіцієнта наповнення циліндрів, помітно підвищуючи «віддачу» мотора при комплексному тюнінгу. Доопрацювання часто є логічним завершенням процесу збільшення робочого об'єму двигуна.
Операція переслідує такі цілі:
- невелике збільшення діаметра;
- видалення дефектних ливарних ділянок у вигляді припливів / уступів;
- зміна макрогеометрії: корекція радіусів заокруглень;
- поліпшення мікрогеометрії: полірування каналів.
Геометрія впускного і випускного колекторів спільно з відповідними магістралями в ГБЦ представляє форму впускного / випускного тракту. Неточна стикування або пропорційне невідповідність розмірів перетинів деталей, що з'єднуються автоматично веде до збільшення газодинамічних втрат. Крім того, прокладки в місцях з'єднання здатні внести свої негативні корективи.
Інструмент і планування процесу розточування
Як формотворного інструменту при обробці каналів служать:
- кульові фрези, відкалібровані за необхідним діаметру розточки (31, 32, 29 мм);
- набір шарошок;
- наждачний папір середньої зернистості.
підготовка Нерідко народні умільці замінюють кульові фрези на альтернативний інструмент, виготовлений самостійно: на клапанах відповідного діаметру формується ріжучий площину.
Допоміжними пристроями служать:
- дриль;
- шланг трохи меншого діаметру, ніж розточений канал;
- штангенциркуль.
Спрощено план технологічного процесу розточування каналів в ГБЦ ВАЗ 2109 з 8 клапанами виглядає так:
- тюнінг колекторів;
- виставлення співвісності отворів колекторів і «голови»;
- обробка магістралей ГБЦ;
- доробка прокладок.
Обробка колекторів
Методика доопрацювання геометрії колектора передбачає два етапи:
- досягнення необхідного діаметра фрезерної обробкою;
- полірування тракту спеціальним пристосуванням (наждачний папір, закріплена на шлангу, що обертається за допомогою дрилі).
Ключова вимога - зберегти штатний розташування осі каналу і форму перерізів проточної частини.
зауваження:
- перед расточкой колектора настійно рекомендується точно визначити взаємне розташування колекторів щодо ГБЦ (встановити два штифта);
- діаметр отворів впускного трубопроводу допускається виготовляти на 1-1,5 мм меншим, ніж розмір відповідних вікон в «голові» (з цієї причини впускний колектор іноді і зовсім не обробляється);
- отвори випускного колектора повинні бути рівними або більшими на 1-1,5 мм по відношенню до розмірів відповідних трактів головки блоку.
Самостійна розточування впускних і випускних каналів ГБЦ ВАЗ 2109 на 8 клапанів: хід і нюанси процесу
інструмент Нова геометрія живлять і очищають трактів в обов'язковому порядку повинна бути сосною з уже обробленими колекторами. Для цього слід зістикувати трубопровід з головкою блоку циліндрів і за рештою слідах відтворити необхідну геометрію.
До відома. Добре вважати задає колектором контур допоможуть відбитки від нанесеного на торець «голови» солідолу або пластиліну.
Розміри, що досягаються в процесі розточування каналів ГБЦ двигуна на 8 клапанів, такі:
- впуск - 31-32 мм;
- випуск - 29 мм.
Послідовність обробки тракту в голівці блоку наступна:
- фрезерувати з боку колектора до втулки під клапан;
- фрезерувати з боку камери згоряння (сідла під нові клапана вже повинні бути встановлені або розгорнуті рідні);
- доробка геометрії шарошками різних конфігурацій;
- шліфування випускних магістралей.
Перед виконанням операції слід звернути увагу на нюанси:
- доведення впускних каналів наждачним папером проводити не потрібно: вади поверхні сприяють осадженню крапель бензину і подальшого його випаровуванню;
- при обробці впускний магістралі четвертого циліндра неминуче буде розкритий канал маслосистеми, в який необхідно буде встановити спеціально виточену втулку;
- при доопрацюванні слід з особливою обережністю ставитися до збільшення діаметра каналу (рекомендованого 32 і 29 мм категорично не рекомендується): високий ризик розкриття поруч проходить сорочки охолодження, що призведе до неможливості подальшої експлуатації тюнінгуемой «голови».
шліфування Увага! «Завтуліваніе» ділянки в четвертому впускному каналі обов'язково в будь-якому випадку. Залишивши канал прикритим тонкою алюмінієвою стінкою (розточування на діаметр менше 32 мм), екстрений прорив каналу під тиском масла на працюючому моторі неминучий.
Остаточно на торець ГБЦ встановлюється прокладка і проводиться її доопрацювання. З расточкой каналів ГБЦ дев'ятки прийнято поєднувати заміну всіх 8 клапанів на аналоги збільшеного розміру зі збереженням співвідношення: діаметр впускного клапана - 0,75 від діаметра випускного. У більшості випадків застосовується пара 39-34 мм; допускається до 41-34 мм. Фаски клапанів і сідел (вже розгорнутих або встановлених нових) підлягають доопрацюванню.
Короткі відомості про технологію розточення
- Застосовуваний інструмент - кульові фрези підходящого діаметра (31-32, 29 мм), шарошки, наждачний папір.
- Нюанси виконання - обробка має місце бути тільки після розточення колекторів і тільки по фасонного контуру, який виходить після попередньої стиковки.
- Основні операції - фрезерування всіх каналів з боку колектора і камер згоряння з наступним шліфуванням тільки випускних.
- Витримуються розміри: впуск - 31-32 мм; випуск - 29 мм.
- Підводні камені - у впускному каналі четвертого циліндра розкривається маслоканал, що підлягає «завтуліванію»; сорочка охолодження пролягає досить близько і при перевищенні розмірів може бути розкрита (відновленню така ГБЦ не підлягає).