Наша сеть партнеров Banwar
У зв'язку з обіцяної київськими властями хвилею перевірок на заправках ми вирішили нагадати (і самі собі в тому числі) про тих пунктах правил безпеки на АЗС, які стосуються безпосередньо клієнтів.
очевидне
Власне, цих пунктів не так вже й багато. Головний з них - заборона на куріння на території АЗС - більш-менш дотримується, причому майже без нагадувань. А все тому, що в даному заборону є зрозуміла логіка, бо тільки зовсім вже зневірився в житті безробітний власник кредитного «Лексуса» візьметься прикурити у відкритій горловини бензобака.
Причиною раптової перевірки столичних АЗС послужив у всіх сенсах гучний інцидент з нафтобазою поблизу міста Василькова, яка спричинила людські жертви і серйозний екологічний збиток.
Так само виглядає ситуація і з вимогою вимкнути мотор на час заправки: якщо тільки вас звуть не Кімі і ви не на роботі, зайва поспіх вам ні до чого. Навіть в Формуле- 1 швидкі дозаправки в гонці і з працюючим двигуном визнали дуже небезпечними, але ж там зі шлангом управляється тренований заправний спецназ.
неочевидне
Втім, є в зведенні правил і менш очевидні норми. Деякі з них хронічно не виконуються, і що характерно - ніхто не париться. Наприклад, за правилами на АЗС забороняється наявність пасажирів у всіх видах транспорту, крім легкових автомобілів. На практиці навіть водії рейсових маршруток нечасто виганяють людей на вулицю перед заправкою - що вже казати про вантажівках.
Дивіться: дебют Бетмобіля нового покоління в Лас Вегасі
Або, скажімо, регулювання черг. Тут є два суперечливих пункти: згідно з першим, автомобілі в черзі повинні знаходитися біля в'їзду на АЗС і поза зоною розміщення резервуарів і колонок. Але наступна норма говорить про те, що між заправляти і першим в черзі автомобілем повинно бути відстань не менше 3 метрів - тобто, менше одного корпусу «Жигулів». Варто зазначити, що даний конфлікт правил ніяк не впливає на об'єктивну реальність, оскільки обидва пункти виконуються трохи менше ніж ніяк. Але що з цього приводу думають контролюючі органи?
екзотичне
А ось про використання мобільних телефонів на АЗС нічого не сказано. Взагалі, моторошні історії про тінейджера, який дзвонив в «секс по телефону», стискаючи в правій руці заправний пістолет, в результаті чого статичну електрику зібралося в руку і спровокувало вибух - доля збирачів міських легенд. Нам не відомий жоден документально підтверджений випадок вибуху на АЗС через телефону під час експлуатації - якщо тільки він не був підключений до вибухового пристрою. Про вибухові пристрої, до речі, в правилах теж не сказано - мабуть, само собою зрозуміло.
Марафон електромобілів фінішував в Монте-Карло
Окремо порадуємо мотоциклістів і вершників на мопедах: їм наказано вимикати двигун і котити свого залізного друга до самої колонки. А потім знову котити до виїзду. Не зовсім зрозуміло, звідки така дискримінація, але на неї заправники також дивляться як-небудь.
І на останок
А наостанок - пара слів про протипожежну безпеку. У разі потрапляння бензину на частини машини їх необхідно до запуску двигуна насухо протерти ганчіркою. Більшість водіїв так і роблять, хоча і з інших причин - бензин є хорошим розчинником, в тому числі і лакофарбового покриття. Якщо ж паливо потрапило на землю, його потрібно негайно засипати піском, пісок зібрати ковшечком і висипати в залізний ящик. Як говорив один побіжний житель українського політичного Олімпу, тики так.
А оскільки загальновідомо, що клієнти рідко читають правила безпеки, кожна АЗС повинна бути обладнана щитами, розташованими на видному місці, з наочною агітацією за здоровий, без опіків і відірваних кінцівок, спосіб життя. Багато ви бачили таких плакатів? Отож.
Багато ви бачили таких плакатів?