Наша сеть партнеров Banwar
Мінтраспорту Німеччини звинуватило німецьких виробників в обході екологічних євростандартів: галузь чекає скандал, а, можливо, і криза
Фото: EPA
Міністр транспорту Німеччини Олександр Добріндт на прес-конференції в минулу п'ятницю, 22 квітня, підірвав інформаційну бомбу: практично всі німецькі автоконцерни через проблеми з викидом відпрацьованих газів, що перевищує в кілька разів європейські стандарти, повинні відкликати свою продукцію для термінового ремонту. Йдеться про такі відомі автомобільних марках, як «Мерседес», «Ауді», «Порше», «Фольксваген» і «Опель» з дизельними двигунами. Тільки БМВ не потрапив в цей список.
По всій Європі ремонтному відкликанню підлягають 630 тисяч авто, левова частка з яких припадає на «Мерседес» і «Фольксваген» - відповідно 247 тисяч і 293 тисячі машин. Всі вони були вироблені на території Німеччини. Проте, німецький міністр не виключив, що аналогічні проблеми з вихлопом мають автомобілі згаданих марок, випущені на ринок іншими європейськими виробниками. Хоча з ними, за його словами, поки переговори про обов'язкові ремонтних роботах не проводилися.
У вересні 2015 року, коли навколо концерну Volkswagen (VW) на американському ринку вибухнув скандал з маніпуляціями викиду газів на дизельних двигунах, німецьке міністерство транспорту ініціювало перевірку всіх автовиробників Німеччини. Спеціальна комісія більше півроку ретельно перевірила в стаціонарних і дорожніх умовах 53 моделі авто. Шукали софт типу того, що придумали інженери VW.
Читайте також:
Визнання від нечистого серця: Volkswagen заявив про еко-проблеми ще у 800 тисяч проданих автомобілів: зіграти на випередження краще, коли скандал до небес
Не знайшли. Зате виявили іншу хитру штуку під назвою «температурне вікно».
Справа в тому, що європейські норми дозволяють перевищення шкідливих викидів автомобільних газів, якщо двигуну в іншому випадку може бути завдано збитків або виникає небезпека дорожньо-транспортної пригоди. Користуючись цим, німецькі автогіганти висунули і обгрунтували теорію, згідно з якою працює дизельний двигун при низькому температурному режимі нібито наражається на небезпеку, тому, мовляв, треба використовувати спеціальний технічний пристрій, що відключає при падінні температури нижче певного градуса регулятор викиду газів. При цьому у різних виробників був різний межа низького температурного режиму - від + 10 до +18 градусів.
Скандал тільки розгорається, і його наслідки можуть мати для німецької автоіндустрії найсерйозніші наслідки - все-таки довгий час на авторинку вважалося, що «німці» за якістю і надійності краще, ніж, наприклад, «французи» або «корейці». У зв'язку з цим заступник фракції соціал-демократів у бундестазі Серен Бартоль заявив: «Важко повірити, що майже всі виробники німецьких автомашин маніпулювали європейськими нормами і обманювали споживачів». А представник Партії зелених зазначив, що не тільки VW займався фальсифікацією - замішана вся автоіндустрія, а це кидає тінь на німецьку промисловість в цілому.
Тим часом концерн VW, який поклав початок скандальних викриттів махінацій з дизельними моторами, нібито зміг в досудовому порядку домовитися з американською владою. VW взяв на себе зобов'язання безкоштовно відремонтувати понад 580 тисяч автомобілів, на яких був змонтований хитрий софт, і виплатити кожному автовласнику по 5 тисяч доларів в якості компенсації за дискомфорт і моральну шкоду.
З урахуванням того, що в кінці минулого року німецькі автовиробники вже витратили на ремонт 11 мільйонів авто по всьому світу 6,7 мільярда євро, фінансові витрати VW досягають дуже солідних розмірів. Тому на недавньому засіданні правління концерну було поставлено питання про скорочення на 30 відсотків щорічних преміальних для топ-менеджерів. У публічному просторі це викликало додаткове обурення - за такий грубий підроблення та обман споживачів було б накласти на винних керівників грошовий штраф, а не виписувати їм премії.