Наша сеть партнеров Banwar
З хорошим бензином машина розвиває повну потужність і двигун працює без проблем. Від чого це залежить? У даній статті розберемо який вибрати бензин: АІ 92 або АІ 95?
технології виробництва
Якість бензину регулюється техрегламентом, в якому перераховується, чого не повинно бути: металовмісних присадок на основі заліза, марганцю і свинцю і присадок на основі метанолу. Для отримання високооктанового бензину з нафти використовують різні технології, але тільки одна дозволяє отримати октанові числа аж до 99. Решта виробляють з менш складних технологій.
Тут виникають різні октанозбільшуючої присадки і добавки. Їх можна розділити на три групи. Перша базується на застосуванні металлсодержащих присадок - тетраетилсвинцю, який заборонений у багатьох країнах світу, і в Росії. На заміну прийшов ферроцен.
Якщо в двигуні міститься велика доза ферроценов (залізовмісні присадки), то залізний капут прийде в першу чергу свічок запалювання. Другим впаде датчик кисню, а за його гібілью піде передчасна смерть каталітичного нейтралізатора.
Інша група високооктанових добавок працює за принципом «сумішевого» підвищення октанового числа: базовий бензин змішують з чимось дуже стабільним. Найчастіше застосовують Монометиланіліни (ММА), чиє октанове число 280. Ці бензини дорожче ферроценових, але головна перешкода - норми Євро IV , Що обмежують рівень «ароматики».
Третя група - ефіри і спирти. З екологією все гаразд, але є проблеми. По-перше, порівняно невисока октанове число - близько 120, так що потрібно їх досить багато - іноді більше 10%. По-друге, ефіри агресивні по відношенню до гум, фарбі, деяким пластиків. Саме агресивність ефірів зажадала обмеження їх концентрації - до 15%.
До числа страшних ворогів автолюбителів відносять ММА і МТБЕ. Використання цих присадок при виготовленні бензину допускається, але при строгому дозуванні. Зміст МТБЕ більше 15% призводить до падіння потужності двигуна і роз'їдає ущільнення в паливній системі. ММА (не більше 1%) дозволений тільки в паливі до четвертого класу і буде заборонений з початку 2016 року.
Чи можна замість АІ-92 залити 95-й?
Варто керуватися вимогами заводу виробника, який вказує необхідний тип бензину. Зазвичай, який заливати паливо вказано на внутрішній стороні заправної кришки автомобіля. Використання неналежного бензину позбавляє гарантії.
Відзначимо, що деякі авто виробники перестраховуються і вказують більш високооктановий бензин як основний. Це робиться для перестраховки, коли не впевнені в якості палива, що заправляється. Адже, якщо водій заправляв неналежний тип палива - це позбавить його гарантійного ремонту в разі виникнення ремонту з вини поганого бензину.
Якщо інструкція рекомендує конкретне октанове число, дотримуйтесь цих вказівок. Але частіше виробник дає вилку: наприклад, 95 - основний, 92 - резервний. В цьому випадку можна використовувати і той і інший, але 95-ий краще. До того ж, з 95-им бензином автомобіль поїде краще, а витрата палива знизиться.
Якщо говорити про витрату палива на 95-му бензині, в порівнянні з 92-им, то він істотно нижче. У міському режимі руху різниця може досягати значення 15-20%. При їзді з максимальною швидкістю, наприклад по трасі, різниця в економічності скромніше - до 3-4%.
А чи є відмінності в динаміці?
Є, але не суттєві. Якщо переходити з 92-ого на 95-ий бензин, то злегка збільшиться максимальна швидкість і час розгону. Далеко не кожен автолюбитель це помітить. Якщо двигун не сучасний, то різниця в динаміці більш істотна. На високооктановому паливі поліпшується еластичність, наприклад при розгоні з 80 км / год до 120 км / год - що корисно при обгоні на трасі.
А як щодо вартості бензину? Ціна на 95-ий бензин дорожче, ніж на 92-ий на 2-3 рубля. Якщо постійно їздимо в місті, з пробками і малими навантаженнями, то заправка більш високооктанових паливом вигідна у фінансовому плані. Навіть незважаючи на велику вартість палива. При їзді на трасі вся економія зводиться до мінімуму, і в цьому випадку їздити на 95-му було б дорожче.
Якщо розщедритися замість АІ-92 на АІ-98? Великого сенсу немає, 98-ий зроблений для форсованих моторів і двигунів з турбонаддувом. Скажімо, провести тюнінг двигуна , Поставити розподільні вали з «широкими фазами», тоді - так. Без цього - порожній переказ грошей. 98-й бензин заливають в машини з турбонаддувом, причому обов'язково рекомендується лити в сильну спеку. Справа в тому, що зі зростанням температури повітря збільшується ймовірність виникнення детонації, тому 98-ий бензин обов'язковий.
Заливати 98-ий в звичайний атмосферний мотор нема чого. По-перше, дорого. По-друге, ніяких Плюс не відчуєш. А мінуси можливі. І всі заклики заливати 98-ий бензин - всього лише рекламний маркетинг.
Зворотний перехід на низькооктановий бензин (замість 95-ого лити 92-ий) потрібно розцінювати як запасний варіант - про це говорять інструкції до більшості машин. Що стосується розмов, що на 95-му частіше виходять з ладу свічки, то вони викликані практикою спілкування з поганими бензинами.
Від чого це залежить?У даній статті розберемо який вибрати бензин: АІ 92 або АІ 95?
Чи можна замість АІ-92 залити 95-й?
А чи є відмінності в динаміці?
А як щодо вартості бензину?
Якщо розщедритися замість АІ-92 на АІ-98?