Наша сеть партнеров Banwar
Заводи «АвтоВАЗ» приберуть легендарну Lada Priora з конвеєра. Нового автомобіля немає в виробничому плані. Про те, що модель перестануть випускати, автовиробник повідомив магазинах в листі, пишуть «Ведомости» з посиланням на топ-менеджерів двох дилерських компаній.
Разом з «Пріорой», повідомляє ЗМІ, на заводах перестануть збирати дорестайлинговую версію Lada Kalina і Lada Granta. Втім, повністю з ринку вони не підуть. Завод продовжить виготовляти їх «в X-стилі». Та й ці дві моделі можна купити під брендом Datsun (mi-DO і on-DO розроблені на базі машин Lada).
Lada Priora почали продавати в 2007 році. Модель змінила «десятку» і стала першою машиною Lada з кондиціонером. Вона ж привнесла в виробництво вітчизняних авто дизайнерські рішення для сучасних моделей: світлодіодну оптику, модернізовані двигуни. Пізніше на «Пріорі» протестували роботизовану коробку передач власної розробки «АвтоВАЗу».
На початку десятих модель кілька років була лідером продажів серед продуктів Lada. У 2012 році, за словами «АвтоВАЗу», «Пріора» стала найбільш продаваним автомобілем у Росії. У 2017 році з заводу вийшов мільйонний екземпляр "Пріори". За весь час, за даними агентства «Автостат» , В Росії продали 846 тисяч цих машин.
Модель продавали в кількох варіантах - «седан», «хетчбек» і «універсал». Однак до 2017 року дожила лише перша версія. Решта модифікації перестали продавати в 2015 році. Тоді ж хотіли зняти з конвеєра і «седан» , Але продовжили виробничу програму до 2018 року.
Своя «Пріора» є і в нашому автопарку
Керівник федерації автоспорту Магнітогорська Антон Фролов вважає, що «Пріора» не відноситься до надійних автомобілів, проте її ж можна назвати найвдалішим вітчизняним авто того часу. Саме ця модель наблизила продукцію «АвтоВАЗу» до Європи, упевнений експерт.
- На міських дорогах з трійки «Пріора», «Калина» та «Гранта» найчастіше зустрічається «Пріора». У цих автомобілях кожен знаходив своє: «Гранти» йшли на таксі, «Калини» купували ті, кому потрібен був «хетчбек», а «Пріори» брали молоді сім'ї, - оцінив Антон Фролов.
У міському автоспорті, зазначив керівник федерації, «Пріора» зустрічається рідше «Калини». Зате саме цю модель «практично завжди» тюнингуют. «Ставлять все, починаючи від дешевих китайських« обважень »і накладок, закінчуючи професійним тюнінгом», - доповнив Антон Фролов.
Модель, яку хочуть зняти з виробництва, не можна назвати культовим автомобілем, як «копійку» або «п'ятірку». Однак «Пріорі» вдалося залишити слід в сучасній російській культурі. Машина полюбилася жителям південних районів РФ. У Чеченській Республіці навіть відкрили завод «Чеченавто», щоб локально виробляти автомобілі Lada.
А в 2015 році автомобіль оспівала група Рекорд Оркестр на пару з відомим реп-виконавцем Тіматі. Кліп на пісню «Баклажан (Лада Седан)» набрав більше 157 мільйонів переглядів на YouTube. У тому ж кліпі відзначається пристрасть деяких водіїв до тонування і низькою підвісці.
Втім, навіть популярність в інтернеті не змогла врятувати модель від падіння інтересу. За даними агентства «Автостат», після 2012 продаж знижувався щорічно. У 2015 завод-виробник реалізував 28 тисяч «Пріор», в 2017 - всього 15 з лишком тисяч.
У Магнітогорську автомобілі Lada офіційно реалізують два дилера. «Цю модель давно пора прибирати з продажу. Зараз її купують лише штутчно », - розповіли сайту в одному з дилерських центрів, відмовившись назвати конкретні цифри продажів минулого року. У другому центрі підтвердили, що модель не користується популярністю серед міських автолюбителів, проте зазначивши, що в минулому році продали більше сотні таких авто.
Зараз ціна на модель варіюється від 425 тисяч рублів до 533 тисяч в залежності від комплектації. На вторинному ринку можна очікувати спад цінників, так як автовласники будуть міняти «Пріору» на більш актуальний транспорт.
До слова, в Магнітогорську особливих подій за участю цього транспорту не було. Та й серйозних дорожньо-транспортних пригод з водіями «Пріор» не траплялося. По архівах нашої зведення, ми змогли згадати трохи більше 10 ДТП з постраждалими, в яких відзначилася модель.