Наша сеть партнеров Banwar
На автозаправках Білорусі з'являються колонки, на яких можна заправитися биодизелем. Вірніше, дизельним паливом з 5% біодобавкою (ДТ Б5), виробництво якого було розпочато в Білорусі ще в листопаді 2007 року ВАТ «Гродно Азот».
З того ж моменту бере початок і дискусія, яку розгорнули на автомобільних форумах білоруські автовласники. В самому кінці минулого року, коли біодизель (все ж будемо називати його так для простоти сприйняття) став продаватися в автозаправної мережі підприємства «Белоруснефть» по всій республіці, обговорення розгорілися з новою силою. При цьому, схоже, що до більш-менш єдиної думки учасники дискусії прийдуть ще не скоро.
Поки ж більшість власників дизельних автомобілів, з числа віднесли з певною часткою інтересу до новинки, зайняли очікувальну позицію, закликаючи до експериментів інших форумчан.
Що ж представляє із себе дизпаливо з біодобавкою?
ДТ (Б5) проводиться в наступному співвідношенні: 95% нафтового дизельного палива, виробництва ВАТ «Нафтан», і 5% метилових ефірів жирних кислот ріпакової олії, виробництва ВАТ «Гродно Азот».
Дві третини всієї кількості реалізованого в Білорусі дизельного палива поширюється через систему підприємств ВО «Белоруснефть», і саме перед цією структурою стоїть завдання щорічного збільшення обсягів реалізації дизпалива з біодобавкою.
Кореспондент інформаційно-довідкового порталу www.interfax.by звернувся до представників РУП «Виробниче об'єднання« Белоруснефть »за коментарем щодо безпеки застосування ДТ (Б5) в якості палива для дизельних легкових автомобілів.
«Дизельне паливо з біодобавкою сьогодні повністю відповідає вимогам міжнародних стандартів і ніякого шкідливого впливу на двигуни не робить. Для використання біодизельного палива не потрібно спеціальної адаптації дизельних двигунів.
Даний вид палива повністю відповідає вимогам СТБ 1658-2006 «Палива для двигунів внутрішнього згоряння. Паливо дизельне. Технічні вимоги і методи випробувань »і критеріям EN 590: 2004« Палива для двигунів внутрішнього згоряння. Паливо дизельне. Технічні вимоги і методи випробувань », які висуваються в країнах Європейського Союзу», - повідомили в прес-службі РУП «ВО« Белоруснефть »з посиланням на начальника відділу переробки нафти і реалізації нафтопродуктів на внутрішньому ринку РУП« ВО «Белоруснефть» Сергія Каморнікова і заступника начальника відділу логістики нафтопродуктів і АЗС підприємства Ігоря Гречановський.
Також там додали, що «в порівнянні зі звичайним дизельним паливом біодизельне паливо має наступні переваги:
- МЕЖК (метилові ефіри жирних кислот ріпакової олії) значно покращують здатність, що змазує палива. Це означає, що двигун вашого автомобіля прослужить довше.
- МЕЖК значно знижує димність при роботі вашого двигуна.
Переваги біодизельного палива ВАТ «Гродноазот» підтверджуються випробуваннями, проведеними Мінським моторним заводом на дизельних двигунах власного виробництва ».
Тих, для кого результати випробувань на дизелях ММЗ не володіють належною авторитетністю, співробітники РУП «ВО« Белоруснефть »відсилають до керівництва по експлуатації вашого конкретного авто:« Загляньте в керівництво по експлуатації свого дизельного автомобіля будь-якого світового виробника. Ви знайдете там рекомендації щодо застосування дизельного палива, що відповідає вимогам стандарту EN 590: 2004, який дозволяє добавку до дизельного палива МЕЖК (FAME) в кількості до 5% ».
Відносно якості конкретно білоруського біопалива в прес-службі РУП «ВО« Белоруснефть »відзначили:« якість біодизельного палива, що реалізується підприємствами ВО «Белоруснефть», гарантується як виробником палива (ВАТ «Гродно Азот»), так і власною системою контролю якості нафтопродуктів ВО « Белоруснефть », що включає 34 акредитовані випробувальні лабораторії, а також пересувну лабораторію контролю якості нафтопродуктів».
Загальний обсяг дизельного палива з біодобавкою, який планується провести в 2009 році в Білорусі, становить до 390 тисяч тонн. Отже, пропозиція є, а чи буде попит?
Сервісні центри офіційного дилера: думки розходяться
Не можуть поки прийти до єдиної думки щодо біодизеля не тільки білоруські автовласники, а й білоруські сервісмени.
Так, в сервісному центрі офіційного дилера марки Volkswagen «Атлант-М Сухарева» кореспонденту порталу www.interfax.by відповіли, що заправляти таким паливом дизельні автомобілі VW однозначно не рекомендується.
Інженер з гарантії офіційного дилера Mazda «Атлант-М Холпі» по відношенню до автомобілів японської марки дав протилежний відповідь: «так, допускається використання дизельного палива з добавкою до 5% метилових ефірів жирних кислот».
Ще одне - відмінне від попередніх - думку висловили в сервіс-центрі офіційного дилера Toyota «Тойота Центр Мінськ»: «Таких даних поки немає, тому можу висловити тільки свою особисту думку. Випробування проводилися на звичайних дизельних автомобілях, в їх відношенні ніби все в порядку. Власникам же автомобілів, обладнаних системою Common Rail, краще не ризикувати ».
При цьому, зазначив співрозмовник порталу, білоруських автомобілістів нове паливо цікавить. Дзвонять автовласники з питань, пов'язаних з біодизелем, не тільки в сервісні центри, а й реалізаторам палива.
Як відзначають представники РУП «Белоруснефть-Мінскавтозаправка»: «У Білорусі дизельне паливо з біодобавкою поки в новинку, люди ще тільки придивляються до нього. Однак ті з наших клієнтів, які часто їздять в Росію, вже випробували там цей варіант і не відзначають ніяких проблем, пов'язаних з його використанням. Навпаки - задоволені. При цьому вони відзначають, що білоруський біодизель дешевше російського ».
Що ж представляє із себе дизпаливо з біодобавкою?Отже, пропозиція є, а чи буде попит?