Наша сеть партнеров Banwar
Новий BMW 1 серії впорскує задані порції водяного пилу в циліндри працюючого двигуна.
Фотографія: BMW
В рамках BMW Group Innovation Days 2015 німецька компанія представила оновлений хетчбек першої серії, з трициліндровим двигуном, оснащеним системою впорскування води в циліндри. Система дозволяє знизити температуру всередині працюючого двигуна і підвищити ефективність його роботи на малих і середніх оборотах.За оцінками BMW, через високу теплоємності води її випаровування до водяної пари дозволяє знизити температуру всередині працюючого двигуна внутрішнього згоряння на величину до 25 градусів. Вода для роботи такого вприскування конденсується системою кондиціонування повітря з повітря в салоні. Це дало можливість розробникам нового хетчбека підвищити ступінь стиснення в циліндрах з 9,5: 1 до 11: 1, що кілька збільшило його загальний ККД.
Зниження температури в працюючих циліндрах знизило швидкість окислювальних процесів, що протікають у впорснути туди паливо-повітряної суміші безпосередньо перед її згорянням. Через це двигун менш схильний до детонації на малих і середніх оборотах і забезпечує для таких режимів крутний момент, на 10 відсотків перевищує звичайний. Згідно з оцінками виробника, все це дозволить знизити загальний витрата палива нового автомобіля в середньому на вісім відсотків. Запас води зберігається в теплоизолированном баку, де їй не загрожує замерзання при низьких температурах.
В даному випадку розрахункова економія через використання водяного вприскування більше нормальної, по всій видимості водій тривалий час їхав в основному на малих і середніх оборотах.
Фотографія: BMW
Впорскування води в циліндри - досить давня практика. Через те, що октанове число палива перших автомобілів було дуже низьким, зниження температури всередині циліндрів було вкрай важливим, і ряд виробників на початку XX століття (включаючи «Руссо-Балт») застосовували воду для зниження схильності паливо-повітряної суміші до детонації, зношується двигун і знижує його ККД. Однак у міру впровадження тетраетилсвинцю, різко підвищувало октанове число (робив згоряння палива більш плавним), актуальність водного вприскування для автомобілів істотно знизилася. Правда, при цьому він широко застосовувався в авіамоторів, особливо німецьких Daimler-Benz 600-х серій, в роки Другої світової встановлювалися на винищувачах Bf. 109. Там воду упорскували в циліндри разом з метанолом, що дозволяло досягти дуже високих ступенів стиснення без виникнення детонації.
З 1970-х років ситуація почала змінюватися. Тетраетилсвинець став витіснятися з ринку, а його замінники не дозволяли нарощувати октанове число без істотного зростання витрат. Тому ступінь стиснення з 11: 1 і навіть 13: 1 стала знижуватися до 10: 1, ускладнюючи подальше зростання ККД бензинових двигунів. Спроби вирішити проблему поверненням упорскування води в циліндри мали неоднозначні результати. Поки мотор працював, температурний режим не дозволяв початися корозії, але в вимкненій машині залишки води в системі охолоджувалися і активно сприяли цьому процесу. Щоб вирішити цю проблему, в новій моделі інженери BMW використовували схему з евакуацією залишків води з шлангів, що ведуть до двигуну, після виключення моторів.