Наша сеть партнеров Banwar
Весняний ріст цін на пальне став таким же звичним, як цвітіння каштанів. Ми бурчимо, обурюємося і ... продовжуємо їздити по-старому. А потрібно використовувати теорію, раціональне водіння, а також стежити за технічним станом авто, щоб знизити витрату бензину.
Трохи теорііКаждий автомобіль має певну масу. Щоб розігнати його до деякої заданої швидкості, необхідно затратити енергію. Чим швидше розгін, тим більше її знадобиться. А оскільки енергія зберігається в пальному, то і спалюється його в циліндрах двигуна більше.
При постійній швидкості витрата палива відносно менше, але, так як сила опору повітря пропорційна квадрату швидкості, витрата бензину помітно росте на високих швидкостях. Потрібно враховувати і таку характеристику, як питому ефективну витрату палива. Це кількість пального, необхідна для отримання 1 л. с. на годину. Цей показник досягає найменшого значення (приблизно 180-220 г / л. С. · Ч.) При 2800-3500 об / хв.
Переходимо до практики
Виходячи з теорії, щоб витрачати менше пального, потрібно рідше розганятися, що не розкручувати двигун до високих обертів і своєчасно переходити на вищу передачу. Педаль газу необхідно натискати плавно, щоб уникнути збагачення суміші на режимі розгону і якомога рідше користуватися гальмами. Тобто, найбільш економний режим - це рівномірний рух на вищій передачі при невеликих оборотах. Його в коробках- «автоматах» реалізує комп'ютер, коли водій вибирає економічний режим. З «механікою» все доведеться робити самостійно, що, на жаль, не завжди можливо.
Їдемо по місту
В одному і тому ж місті витрата пального на аналогічних автомобілях у різних водіїв може відрізнятися на 10 20%. Якщо ви хочете заощадити паливо, почніть з вибору маршруту. Краще проїхати трохи більшу відстань, але не зупинятися на світлофорах і в пробках. Особливо це допомагає в великих містах. Враховувати потрібно все - час доби, день тижня, сезон, наявність тих чи інших установ в районі.
Вуличний слалом практично не дає виграшу в часі. Найраціональніший режим - це рух в загальному потоці. Плавно розганяйтеся і своєчасно переходите на підвищену передачу. Для автомобілів, оснащених тахометром, краще тримати обороти в межах 2000-3000 об / хв. На рівних ділянках можна їхати і на п'ятій передачі, але при занижених обертах іноді витрата буде вище, ніж на четвертій при тій же швидкості. Якщо тахометра немає - орієнтуйтеся по спідометру, перемикаючись з 1-ї на 2-ю при 20-30 км / ч, з 2-ї на 3-ю - 40 км / год, з 3? Ї на 4-ю - 60 км / ч. Іноді можна використовувати перемикання через передачу, наприклад, перша - друга - четверта.
При уповільненні на інжекторних автомобілях і карбюраторних, оснащених ЕПХХ, використовуйте гальмування двигуном, знімаючи ногу з педалі газу. В цьому випадку в певному діапазоні оборотів (1,5-2 тис. Об / хв) електроніка відключає подачу пального. На карбюраторних автомобілях без ЕПХХ економічніше використовувати накат, т. Е. Рух з вимкненою передачею, якщо попереду на світлофорі горить червоний.
При тривалих зупинках в пробках або на світлофорах можна глушити двигун. Загальний принцип економічної їзди в місті - вибирати максимально рівномірний режим руху, перед перешкодою завчасно припиняти розгін, переходячи на накат або гальмування двигуном.
особливості шосе
Як і в місті, по трасі необхідно рухатися рівномірно, без непотрібних прискорень і уповільнень. Оптимальна швидкість, що дозволяє отримати високу середню швидкість і мінімальну витрату пального - 90-100 км / год. Збільшення її вище 100 км / год призводить до помітного зростання витрат на бензин.
Якщо ви часто їздите за містом, проведіть експеримент: заправтеся «під пробку» і запишіть показання спідометра (або обнуліть показання добового пробігу). На заправці в кінцевому пункті знову заправтеся до максимуму і порахуйте витрату. Наступного разу змініть режим їзди (наприклад, швидкість - не вище 100 км / год) і знову заміряйте витрату. Таким чином, можна обчислити раціональний режим для конкретного маршруту. Якщо потрібно «дотягнути» до заправки - займіть правий ряд і рухайтеся з мінімальною швидкістю на вищій передачі.
Розганяючись за містом, потрібно якнайшвидше вийти на вищу передачу і, відповідно, на «крейсерську» швидкість.
На довгих спусках використовуйте режим гальмування двигуном, а на карбюраторних машинах без ЕПХХ - накат, але не глушите мотор! На слизьких дорогах, а також на крутих спусках і в горах накатом не користуйтеся.
вплив техніки
Тільки справний автомобіль може забезпечити мінімальну витрату пального. До збільшення його приводить цілий ряд несправностей в системах живлення, запалювання і шасі автомобіля. Частина потужності (і пального!) Витрачається для забезпечення роботи додаткового обладнання. Наприклад, кондиціонер, що працює на максимальній продуктивності, може збільшити витрату бензину на 1-2 л / 100 км. Тому на невеликих швидкостях (до 60 км / ч) іноді вигідніше відкрити вікна і не включати кондиціонер.
Кожна з цих складових вносить свій невеликий внесок. Але якщо в сумі вдасться заощадити всього 10-15%, це як раз і будуть ті 40-50 копійок, на які подорожчав бензин.
Брудний повітряний фільтр
до 10%
Несправний? -Зонд 10-20% Порушення кута випередження запалювання 3-5% Несправні свічки запалювання 3-10% Неправильна установка зазору в контактах переривника 3-5% Не відрегульовані зазори в приводі клапанів 5-10% Перетягнуті підшипники ступиці, підклинювати гальмівні колодки до 10% Знижений тиск повітря в шинах 3-5% Зайвий вантаж в багажнику - кожні 50 кг до 2% Знижена компресія 5-10% Забиті форсунки 10-20% Забитий каталізатор 5-10% неврегульованою карбюратор * до 50% Відкриті вікна 3 -5% Порушені кути установки коліс 3-5% * В авто з карбюраторної систем ой харчування
Олександр Ландарь
Фото Андрія Яцуляк і Volvo
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Якщо тахометра немає - орієнтуйтеся по спідометру, перемикаючись з 1-ї на 2-ю при 20-30 км / ч, з 2-ї на 3-ю - 40 км / год, з 3?