- Пристрій системи кондиціонування повітря
- Чому взимку потрібно включати кондиціонер
- друга причина
- Як перевірити працездатність системи кондиціонування взимку
Наша сеть партнеров Banwar
Велика частина автомобілів на даний момент обладнується системами охолодження що надходить в салон повітря. Минув той час, коли подібними системами обладналися лише авто представницького класу, тепер встановити її можливо практично в будь-який автомобіль. У доцільності використання системи охолодження повітря в літній період ніхто не сумнівається. За невелику надбавку до витраті палива ви отримуєте приємну прохолоду в салоні машини. Але ось чи можна включати кондиціонер в машині взимку і як ним користуватися в холодну пору року, давайте розбиратися.
Пристрій системи кондиціонування повітря
Для того щоб зрозуміти необхідність використання кондиціонера в осінньо-зимовий період, слід розуміти принцип його роботи. Автомобільна система кондиціонування повітря включає в себе компресор, конденсатор, випарник, приймач і сполучні трубки, клапан регулятора тиску випарника, термодатчик, датчик високого тиску і компресор. Вся система заповнюється спеціальним газом і мастилом, яка змащує тертьові деталі компресора і продовжує термін служби гумових ущільнювачів. Холодоагент циркулює по системі і, змінюючи свої агрегатні стани, охолоджує випарник. Потім повітря, проганяє вентилятором обігрівача через стільники холодного випарника, знижує свою температуру і через дефлектори поширюється по салону. Коли компресор перестає нагнітати тиск, холодоагент переходить в газоподібний стан і перестає циркулювати, а мастило накопичується в одному місці. І коли після тривалого простою натискають кнопку «А / С» на панелі приладів, труться компресора якийсь час працюють з підвищеним тертям, що, в свою чергу, викликає підвищений знос і поява металевої стружки. Це негативно впливає на термін служби механізмів. Після тривалого масляного голодування ущільнювальні гумові вироби розсихаються і починають пропускати холодоагент назовні.
Чому взимку потрібно включати кондиціонер
Перша причина
Тому необхідно хоча б на нетривалий час включати кондиціонер взимку (на 15 - 20 хвилин з періодичністю два рази на місяць), щоб змастити тертьові поверхні компресора і розм'якшити ущільнювальні елементи. Така процедура незначно збільшить витрату палива. Адже, як відомо, включений кондиціонер підвищує витрата палива. Але це допоможе заощадити кошти, витрачені на ремонт або обслуговування.
друга причина
У холодну пору року підвищена вологість в салоні автомобіля стає відчутнішою. Волога конденсується на холодних частинах. Шиби машини не володіють ніякими теплоізоляційними властивостями, тому волога конденсується саме на них, ускладнюючи видимість. Невелика частина вологи випадає у вигляді конденсату і на випарнику, але оскільки він прихований за торпедою, нам цього не видно. Темне і вологе місце - це відмінне середовище проживання для різного виду бактерій. працюючий кондиціонер здатний позбавити від зайвої вологи атмосферу авто, що запобіжить розмноження бактерій.
Як перевірити працездатність системи кондиціонування взимку
В осінньо-зимовий період, при зниженні температури навколишнього середовища, тиск холодоагенту знижується. Електромуфти обладнана датчиком, який стежить за тиском і не дозволяє компресора нагнітати тиск, попереджаючи виникнення серйозних поломок. І загоряння світлодіода над клавішею «А / С» на панелі приладів не означає, що компресор включився. Зробити перевірку можна після миття або тривалого простою машини, коли салон має зайву вологість, яку видно на склі. Потрібно запустити мотор і натиснути клавішу «А / С», потім направити обдув на стекла і включити режим рециркуляції повітря . Волога поступово повинна віддалятися, і якщо цього не відбувається, значить, тиску холодоагенту недостатньо, можна повторити запуск після тривалого прогріву мотора. Мотор нагріє все моторне простір і тиск трохи підніметься, що зробить можливим запуск.
Будь-які механізми не люблять тривалого простою, тому краще іноді запускати їх заради профілактики. Також це допоможе позбутися від запотівання скла, що значно підвищує безпеку пересування.