Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Чіп-тюнінг: + 30% потужності або ефект плацебо?

  1. Звідки у двигуна приховані резерви?
  2. На яку надбавку потужності можна реально розраховувати?
  3. Як відбувається сам процес чіп-тюнінгу?
  4. Класична перепрошивка: на свій страх і ризик
  5. Чіп-бокси для турбомоторов: як це працює?
  6. Чіп-бокси під роз'єм OBD-II: магія самонавіювання
  7. Висновки

Наша сеть партнеров Banwar

Чіп-тюнінг користується славою найдешевшого і швидкого способу додати мотору потужності. Ціни на перепрошивання блоку управління двигуном починаються буквально з 5-7 тисяч рублів. Правда, користь від подібної операції часто викликає сумніви. Швидше, треба орієнтуватися на суму 15-25 тисяч. Втім, якщо результат помітний, то і це не багато! Правда, розробки самих іменитих західних тюнінг-контор можуть коштувати навіть більше 150 000 рублів. Drom.ru розібрався, від чого залежить успіх і які ризики.

Звідки у двигуна приховані резерви?

У більшості автомобілістів є розумні причини цуратися чіп-тюнінгу. Машину створювали інженери, які вже точно знають про свій мотор більше, ніж розробники різного роду «поліпшень». Не треба брудними руками лізти в чистий, налагоджений програмний код блоку управління двигуном.

Прихильники чіп-тюнінгу дивляться на справу інакше. У автовиробника є мільйон причин штучно «задушити» серійний двигун: треба вписатися в екологічні вимоги, перевести мотор в більш доступну податкову категорію або показати дива економічності. Ті, хто застав карбюраторні машини, напевно пам'ятають, як якась вазівська "вісімка" була чуйна на педаль газу. Та й інжекторні двигуни раніше були здатні на більше, коли діяли норми «Євро-0» або навіть «Євро-2». Нинішні вимоги - «Євро-6» - зробили так, що характер багатьох моторів зіпсувався.

Втім, «злегка придушений» двигун - це ще не самий відповідний об'єкт для чіп-тюнінгу. Адже існують також і «сильно задушені» з маркетингових причин мотори. Мова про те, як автомобільні марки штучно урізують потужність деяких версій двигунів, коли один і той же агрегат отримує різний рівень форсування - так «розводять» на ринку кілька модифікацій або моделей машин. Візьмемо, приміром, Volkswagen Tiguan попереднього покоління. На нього встановлювали дві версії одного і того ж турбированного 2,0-літрового мотора - CAWA на 170 к.с. і CAWB на 200 к.с. «Молодшу» модифікацію можна перетворити в «старшу» якраз шляхом чип-тюнінгу. Ще один приклад, коли перепрошивання, що називається, «доктор прописав» - це Візьмемо, наприклад, Ford Kuga з «молодшим» турбованим бензиновим мотором 1.5 (150 к.с.). Технічно він не відрізняється від «старшого» двигуна, що видає 182 к.с. Тому під цей автомобіль розроблена ціла гама прошивок, кращі з яких дозволяють вичавити до 192 к.с.

Хто розробляє прошивки?

Розробкою і продажем альтернативного софта для блоків управління двигуном займаються і спеціалізовані контори, і окремі ентузіасти. До числа перших можна віднести, наприклад, британську фірму Celtic Tuning, яка створює прошивки не тільки для величезної кількості легкових автомобілів, але також для вантажівок і навіть тракторів. У нашій країні широкого поширення набули прошивки місцевих чарівників програмного коду. Деякі з них ховаються під ніками на кшталт Razdolbay, Chelyaba або Vovan123, інші ж гордо підписуються своїм справжнім прізвищем. Популярні «авторські» прошивки Бунеева, Федоренко, Армеева.

На яку надбавку потужності можна реально розраховувати?

Перше, що треба знати, якщо ви роздумуєте про чіп-тюнінгу: з атмосферного мотора багато чого не вичавити. Стандартний приріст потужності не перевищує 10%. Наприклад, 2,0-літровий агрегат, який раніше встановлювали на Mazda3 (і багато інших моделей компанії до епохи моторів серії SkyActive), після перепрошивки розвиває приблизно 165 сил проти 150 у «стокової» версії. І це ще оптимістичний сценарій. Якщо ж двигун спочатку «заточений» на спорт (як, скажімо, багато мотори BMW), то в чесних конторах по чіп-тюнінгу вам пообіцяють хіба що шестипроцентний приріст потужності. На ділі цей ефект буде ледь помітний.

Скільки коштує «чіпануть тачку»?

Зазвичай вся операція займає близько півтори години і ціна питання невелика. У випадку з атмосферними двигунами чіп-тюнінг часто стоїть в межах 10 000 рублів (залежить від моделі). «Чіповка» турбированних моторів виходить дорожче - 20 000-25 000 рублів. Список оголошень по чіп-тюнінгу на baza.drom.ru.

Інша справа - наддувні бензинові мотори і турбодизелі. Чіп-тюнінг дозволяє програмно збільшити тиск наддуву, і потенціал такої операції може бути дуже великий, в залежності від конкретної версії двигуна. Якщо взяти «старшу» модифікацію двигуна, то з неї можна додатково вичавити близько 10-15%, а ось з того ж мотора, який був примусово дефорсирован виробником, можна отримати надбавку і в 30%. У підсумку - в абсолютних цифрах - обидва двигуни досягнуть приблизно одного і того ж стелі потужності.

Це взагалі законно?

З точки зору ГИБДД і техогляду втручання в програмний код заводського блоку управління двигуном або установка додаткового блоку, що підключається в розриви штатних кабелів, - це переобладнання автомобіля, що вимагає обов'язкового узгодження з ДАІ. Формально автомобілі з чіп-тюнінгом не можуть пройти техогляд і реєстраційні дії. Але на ділі проблем ні у кого не виникає. Інспектор або співробітник пункту техогляду не в змозі дізнатися, чи проходив стандартний чіп перепрошивку. А якщо у вас встановлений чіп-бокс, то потрібно не забути його зняти перед спілкуванням з перевіряючими органами. Ця процедура займе хвилин 15.

З точки зору автовиробників чіп-тюнінг не рекомендований ні в якому вигляді, навіть якщо ви «заллєте» офіційну прошивку, взяту від більш потужної модифікації вашого мотора. Багато марки в останні роки оголосили війну неофіційними прошивка. Коли ви відвідуєте дилерський центр, за допомогою сканера перевіряють, яка програма «залита» в блок керування двигуном, і при виявленні втручання клієнта знімають з гарантії.

Як відбувається сам процес чіп-тюнінгу?

Все робиться за допомогою простого перепрограмування блоку управління мотором або установки додаткового блоку. Ідея дуже спокуслива: не потрібно ніякої технічної переробки силового агрегату. Процедура швидка і набагато дешевша (є цілком ефективні варіанти в межах 20-25 тисяч рублів), ніж інші способи підвищення потужності. Але, правда, і менш ефективна. Серйозного приросту віддачі можна домогтися тільки збільшенням робочого об'єму і додаванням наддуву (а якщо турбіна або компресор вже є, то заміною цих вузлів на більш продуктивні). Нарешті, радикальний спосіб - зміна мотора, або так званий «свап». Але всі ці переробки вимагають набагато більш серйозних бюджетів, ніж у випадку з чіп-тюнінгом.

Як розводять ті, хто обіцяє «чіпануть» за «три копійки»?

Дрібні гаражні сервіси готові взятися за перепрошивання двигуна буквально за ціною шиномонтажу. Цифри збільшення потужності вони беруть просто зі стелі: вам можуть пообіцяти 20-25% приросту і при цьому залити ПО, яке взагалі не проходило серйозну налагодження в різних режимах роботи мотора і виміри на динамометричному стенді. Часто клієнтові обіцяють ще й невелике зниження витрати палива. Але це вже й зовсім сумнівно з урахуванням зростання потужності. Піди дізнайся, хто розробник і за яким принципом він «підрихтував» ті чи інші параметри роботи двигуна. На ділі після звернення до неперевіреними чіп-тюнерів часто ефект буває нульовим, а іноді двигун починає видавати різні помилки і переходить в аварійний режим. В такому випадку треба вимагати від майстра повернути «стоковий» прошивку. Краще ще до початку всіх операцій уточнити, чи готовий виконавець повернути машину в заводську конфігурацію в разі невдачі.

Існує два основні варіанти втручання в роботу блоку управління двигуном. Перший - класична перепрошивка заводського ECU. Такий метод можна застосовувати практично до будь-якого існуючого мотору. Але не до всіх! Існують блоки, пам'ять яких підтримує тільки одноразову запис (на заводі) і далі працює в режимі "тільки читання". Інший варіант - установка додаткового чіп-боксу під капот. Монтаж або демонтаж такого обладнання займає хвилин 15, і зробити це можна самостійно без візиту в сервіс. Але цей спосіб працює тільки з турбомоторами. Є ще кілька сумнівна альтернатива: невеликий пристрій вставляється в діагностичний роз'єм OBD-II: поки воно підключено - машина «чипованная», вийняв - знову «стік». Якщо чіп-бокс під капотом підключається в розриви з'єднань між ECU і різними датчиками, то бокс в салоні нібито прямо на льоту взаємодіє з блоком управління двигуном через інтерфейс OBD-II. Розглянемо всі ці варіанти докладніше.

Чи небезпечний чіп-тюнінг?

До багатьох сучасних двигунів є претензії по частині надійності, і слід віддавати собі звіт, що будь-який чіп-тюнінг підвищує ризики поломок. Навіть грамотно зроблена прошивка передбачає підвищені навантаження на мотор, а значить, ресурс вузлів і агрегатів скорочується.

У Мережі зустрічаються страшилки, написані нібито співробітниками заводів. Мовляв, «молодші» версії двигунів (мають низьку ступінь форсування) отримують поршні з менш витривалих сплавів, ніж такі ж мотори більшої потужності. Причому коди запчастин можуть бути однаковими, але по факту завод робить малопотужні двигуни свідомо менш витривалими і «чиповать» їх небезпечно. Вірити чи цієї інформації - питання філософське. Надійних доказів немає.

Мабуть, найбільш безпечно перепрошивати ті мотори, які на заводі навмисно дефорсіруют для російського ринку, щоб двигун потрапив в більш вигідну податкову категорію. Часом сам дилер при продажу пропонує розблокувати «заховані» кінські сили. Можна не сумніватися, що мотор на них розрахований.

Класична перепрошивка: на свій страх і ризик

Цю операцію можна порівняти з установкою зламаної операційної системи на айфон (jail break): в блок керування двигуном записується неофіційна версія програмного забезпечення. Фахівці з чіп-тюнінгу підключають спеціальне обладнання до діагностичного роз'єму машини і «заливають» своє ПЗ. Практика показує, що для всіх популярних двигунів такі прошивки існують. Вони змінюють режими роботи паливної системи, підвищують тиск наддуву, відключають EGR (систему рециркуляції вихлопних газів), переводять двигун, що відповідає сучасним екологічним класів, в режим «Євро-2» і здійснюють інші подібні хитрощі на рівні «софта».

Якщо після цього двигун завівся і лампочка Check Engine не горить, то можна вважати, що процедура пройшла успішно. Так буває не завжди. Прошивка може відразу змусити двигун видавати помилки, працювати нестабільно або перейти в аварійний режим обмеження потужності. Навіть якщо на перших порах все працює нормально, треба розуміти, що особливості нового програмного коду - кіт в мішку. Мотор може не подавати тривожних ознак до пори до часу, але під великим навантаженням почне працювати зі збоями. Клієнту залишається тільки сподіватися, що неофіційна прошивка дійсно розроблялася професіоналами і проходила скрупульозну обкатку на динамометричному стенді в самих різних режимах.

Чіп-тюнінг через діагностичний роз'єм не залишає зовнішніх слідів. Але, як говорилося вище, якщо машина на гарантії, можуть бути проблеми. Щоб їх уникнути, доводиться напередодні візиту до дилера знову їхати на чіп-тюнінг, щоб встановити «рідну» програму. Ну а після відвідування дилера потрібно прошиваться заново. Природно, кожна така процедура коштує грошей, так що поки машина на гарантії, експериментувати подібним чином досить накладно.

Офіційний чіп-тюнінг - без втрати гарантії

Якщо більшість марок всіляко перешкоджає чіп-тюнінгу, то, наприклад, компанія Volvo обрала зворотну стратегію. Прямо на офіційному сайті є посилання "Знайти прошивку для мого Volvo». Вона веде на сторінку придворної тюнинговой марки Polestar. Клієнт відразу бачить офіційні цифри майбутньої потужності і динаміки, підтверджені самим виробником. Операцію здійснюють дилерські центри (в тому числі російські), і гарантія на двигун не пропадає.

Чіп-бокси для турбомоторов: як це працює?

Сама ідея виглядає сумнівно: імплантувати під капот якусь електроніку, яку потрібно «подружити» з основним ЕБУ. Ясно, що така «дружба» ніяк не передбачена виробником, а сам принцип взаємодії двох блоків на перший погляд незрозумілий. Схоже на якусь імітацію чіп-тюнінгу. Однак ж подібні блоки випускають в тому числі і такі імениті фірми, як Brabus. Дурити автомобілістів не в їхніх правилах, так що давайте розбиратися.

Чіп-бокс не може встановити в стандартний блок іншу програму роботи, але може «задурити йому голову». По суті, він займається фальсифікацією: посилає в блок управління фактично помилкові дані від різних датчиків. Так вдається змусити ECU підвищувати тиск наддуву і міняти пропорції повітряно-паливної суміші. Кабелі від чіп-боксу підключаються в розриви стандартних каналів. Фізично розрізати дроти не потрібно - допомагає спеціальний роз'єм-перехідник.

Пристрої можуть працювати по одному або декількох каналах. У теорії, чим більше каналів контролює бокс, тим точніше його програма може підбирати параметри роботи мотора. Як правило, більша кількість каналів характерно для більш дорогих моделей. У випадку з бензиновими моторами одноканальное пристрій працює тільки з датчиком наддуву, двухканальное - також з датчиком розрідження у впускному колекторі, а трьохканальний використовує до того ж ще й датчик положення распредвала. На дизельних двигунах підключення проводиться або тільки до датчика на паливорозподільні рампі (Common Rail), або задіюється і датчик наддуву, або в якості третьої каналу ще використовується датчик распредвала. Більшість чіп-боксів працюють з двома каналами і більше. Однак якийсь принципової різниці в декларованої на виході потужності не спостерігається. Як воно на практиці - відповідь дасть лише діностенд.

Перший плюс чип-боксу: пристрій нескладно встановити і зняти самостійно в будь-який час. До того ж користувач може зі смартфона керувати роботою блоку, вибираючи з декількох режимів. Але і мінус відразу очевидний: чіп-бокс не управляє двигуном безпосередньо, на відміну від повноцінної прошивки, яка може впливати на більше число параметрів і більш грамотно управляти поведінкою мотора.

Скільки можна вичавити з двигуна за допомогою чип-боксу? Наприклад, компанія Brabus обіцяє, що її пристрій, встановлений на Mercedes C200, дозволяє підняти потужність з 184 до 225 к.с. (На 22%) і скоротити час розгону до 100 км / год з 7,3 до 7 секунд. Це схоже на правду. Особливо якщо подивитися на YouTube серію роликів з тестами чіп-боксів різних виробників на діностенд і звичайних дорогах.

Приклад тесту п'яти чіп-боксів на Volvo XC60 2.4

Турбодизель Volvo XC60 «в стоці» показав 179 л.с. Один з чіп-боксів відразу перевів автомобіль в режим Check Engine, але чотири інших спрацювали як треба. Потужність зросла до 213-220 к.с. (18-28%) в залежності від пристрою. Час розгону до «сотні» впало з 10,7 до 10 секунд (з будь-яким з чотирьох блоків).

Час розгону до «сотні» впало з 10,7 до 10 секунд (з будь-яким з чотирьох блоків)

Результати тестування з Youtube-каналу ЧіпТюнінг.RU

Але далеко не всі випробування проходять так успішно. Бувають ситуації, коли на інших автомобілях ті ж самі чіп-бокси взагалі не дають зростання потужності і змушують блок керування двигуном видавати помилки. На щастя, серед продавців чіп-боксів заведена така практика: дати клієнту пристрій на «тест-драйв» терміном в 14-50 днів. Звичайно, повну вартість доведеться викласти відразу, але в разі невдоволення результатом можна повернути виріб і отримати гроші назад.

Контакт з більшості популярних на російському Сайти Вся чіп-боксів (MS-Chip, Gan, Rambach, Race Chip, RSChip) укладаються в діапазон від 23 000 до 40 000 рублей. Але, например, породиста «коробка» від Brabus набагато дорожча: в залежності від моделі - від 90 000 до 140 000 рублей. У фірми Abt, що спеціалізується на Audi, Volkswagen, Seat і Skoda, ціни «молодших» розробок починаються від 70 000 рублів, а чіп-бокси на найбільш круті моделі коштують більше 150 000 рублів.

Зміна відгуку педалі газу

Ще один вид електронного тюнінгу, який здатний змінити характер машини, - це пристрої, що змінюють чутливість електронної педалі газу. У салоні з'являється невеликий пульт, кабель від якого йде до педалі акселератора і підключається в розрив штатних кабелів через спеціальний роз'єм. Навіщо? Бувають дорожні ситуації, коли чуйність педалі газу коштує варіювати - на бездоріжжі або, навпаки, при активному водінні. До речі, цим прийомом користуються і самі автовиробники. Наприклад, Land Rover зі своєю позашляхової системою Terrain Response або величезна кількість автовиробників, які декларують так званий «спорт-режим». Але потрібно розуміти, що пристрій, що міняє відгук електронної педалі газу, - недешеве. Скажімо, за MS-Chip Speed ​​Boost просять 19 500 рублів. Сам пристрій універсальне: стверджується, що підійде і Смарта, і Porsche 911. Різниця буде в програмну начинку, але не в ціні.

Чіп-бокси під роз'єм OBD-II: магія самонавіювання

Цей вид чіп-тюнінгу великого поширення не отримав, і тому є причина: сама можливість подібним чином впливати на блок керування двигуном здається досить сумнівною. Йдеться про мініатюрних «коробочках», які потрібно підключати до діагностичного роз'єму ODB-II. Стверджується, що пристрій буде в режимі реального часу впливати на блок керування двигуном, змушуючи його працювати по більш «спортивної» або по більш економічною програмою.

На ринку є вироби, які можна твердо назвати бутафорією і профанацією. Наприклад, пристрій EcoObd2, яке можна замовити з Китаю всього за 500 рублів. Багато ентузіасти чіп-тюнінгу проробляли розтин цього і подібних виробів і виявляли всередині простеньку мікросхему, яка взагалі не здатна посилати і відправляти сигнали через інтерфейс OBD-II. Єдина функція цієї «електроніки» - моргати різнокольоровими світлодіодами, зображуючи бурхливу діяльність.

Однак існують аналогічні пристрої і від відомих західних виробників чіп-боксів. Все виглядає по-дорослому: ефектний карбоновий корпус, додаток для смартфона, за допомогою якого можна вибирати режим роботи двигуна. Обіцяють, що поки пристрій підключено, воно змушує електронний блок управління мотором працювати по скоригованої програмі, і приріст потужності становить 12%, а економія палива - аж 15%. І просять за такі моделі вже цілком серйозні гроші - 12-15 тисяч рублів.

Чи працює схема, яка за допомогою якихось сигналів впливає на чіп прямо «на льоту»? Фахівці сильно сумніваються, що інтерфейс OBD-II взагалі дозволяє подавати на блок керування двигуном подібні сигнали, які будуть міняти його режими роботи по ходу руху. При підготовці цієї статті нам не вдалося знайти серйозних випробувань подібної техніки. Якщо хтось із читачів бачив звіти про реальних тестах таких чіп-боксів - будь ласка, пишіть в коментарях! Ну а поки перевірити свою сугестивність може кожен: фірми, які торгують такими пристроями, дають їх на «тест-драйв» на кілька тижнів.

Висновки

• Для власників турбированних автомобілів чип-тюнінг - це реальний і недорогий спосіб отримати помітну прибавку потужності. На атмосферному двигуні додаткові кінські сили можна і не помітити.
• На турбомотор працюють обидва варіанти: і класична перепрошивка, і чіп-бокси. На атмосферних - тільки перепрошивка.
• Купуйте чіп-бокси тільки у тих компаній, які пропонують тест-драйв і обіцяють повернення грошей в період не менше двох тижнів з моменту покупки, якщо вас не влаштував результат.
• На 30-відсотковий приріст потужності розраховувати не варто, але додати турбомотор 15-20% (в залежності від моделі) цілком реально.

Оголошення по чіп-тюнінгу на дошці оголошень baza.drom.ru

Звідки у двигуна приховані резерви?
На яку надбавку потужності можна реально розраховувати?
Як відбувається сам процес чіп-тюнінгу?
Звідки у двигуна приховані резерви?
Хто розробляє прошивки?
На яку надбавку потужності можна реально розраховувати?
Скільки коштує «чіпануть тачку»?
Це взагалі законно?
Як відбувається сам процес чіп-тюнінгу?
Як розводять ті, хто обіцяє «чіпануть» за «три копійки»?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов