Наша сеть партнеров Banwar
Прийшла осінь, скоротився світловий день, почалися дощі і полетіла бруд з-під коліс ... На цьому тлі багато водіїв, особливо їздять на літніх автомобілях, звертають увагу на те, що головне світло-то, виявляється, недостатній, тьмяний, напружує очі. Причини на те - не тільки погодно-сезонні! Нерідко лампам фар банально не вистачає потужності, одержуваної від бортової електросистеми через «втомлену» електропроводку ... Причому діагностувати і вилікувати тьмяні фари можна на будь-якому авто, не вдаючись до дорогих послуг офіційних дилерів.
У вибачення пристрій головного світла більшості автомобілів виглядає так, як на схемі нижче. Для простоти не показаний замок запалювання, запобіжники і ряд інших елементів. А комбінована лампа H4 далекого і ближнього світла з двома нитками розжарювання і трьома висновками зображена, як дві окремі лампи.
Схема проста, як апельсин, але у вікових машин через окислення електропроводки і її роз'ємів на ділянці від точки «А» до точки «Б» частенько втрачається даремно занадто багато струму. Скажімо, генератор з акумулятором можуть давати чесні 14 вольт, а до лампи фари доходить лише 12, а то і менше.
Статті / Практика
Бій комарам в машині: як зробити фумігатор для автомобіля
Деякий час назад я відправився на рибалку на торф'яні озера Сергієво-Посадський району Підмосков'я. Маршрут був звичним, план теж - заїзд увечері в суботу, ночівля в машині, а о третій ранку вихід на воду на човні ....
29.08.2016
Просадка навіть в пару вольт - це 14% від напруги бортової мережі, що чимало! Стара електропроводка, помутнілі від віку скла фар і потьмяніли від осадження нихрома колби ламп - все це в комплексі дає слабосильний світло, через якого рух стає некомфортним і небезпечним.
Подряпані скла і потемнілі лампи видно неозброєним оком, а ось просадка напруги легко виявляється за допомогою вольтметра - вимірюється напруга на клемах батареї при включених фарах, а потім на контактах палаючої лампи. Якщо різниця досягає 2 вольт або навіть більше - проблему необхідно усувати.
Здавалося б, для будь-якого автоелектрика завдання елементарна - замінити пару проводів. Однак електрик при такому проханні клієнта скривився від роздратування ... Проблема в тому, що шлях електропроводки - химерний і звивистий, і дроти, що йдуть до лампам, ховаються в товстих загальних жгутах- «косичках», хитромудро змія під капотом і під торпедо. Витягти дроти з джгутів на світ божий, замінити їх на нові, зібрати косички і укласти на місце - завдання вкрай невдячна, трудомістка і явно нераціональна на більшості немолодих машин. Гроші за цілий день (а то і два!) Метушні електрика корисніше витратити на більш насущні ремонти!
Тим більше що проблему «енергетичного голодування» ламп у фарах можна вирішити легко, швидко і недорого. Для цього потрібно дати відповідне завдання майстру, роз'яснивши йому суть потрібного нескладного Лайфхак. Або навіть здійснити його самому, якщо є деякі електротехнічні навички ...
Лізти в нетрі штатної електропроводки немає ніякої потреби - від акумулятора до фар (а вірніше, лише до ламп ближнього світла, оскільки дальній використовується, відверто кажучи, вкрай рідко) потрібно прокласти під капотом нову самостійну нештатну електропроводку і підключити її до батареї і лампам через додаткове реле. А штатна схема подачі живлення на лампи буде використовуватися тільки для управління цим реле.
Загалом, все повинно виглядати приблизно так:
Після теорії переходимо до практики - власне, і сподвігшей підготувати цю статтю. Діагностуємо і усуваємо причину на автомобілі одного з наших колег - Opel Corsa 2002 року випуску.
Фари світять, але відверто незадовільно. Виймаємо лампу, вставляємо в контакти її роз'єму пару зачищених дротів і підключаємо до них вольтметр. Заводимо машину і включаємо ближнє світло. На клемах акумуляторної батареї - 14 з «копійками» вольт, норма. А на лампах ближнього світла - всього 11 вольт. Три вольта десь загубилися по дорозі від акумулятора до фар ...
Оскільки проводка упакована в джгути щільно, а прокладені ці джгути недоступно, просто пускаємо на лампи ближнього світла окрему проводку проводом перетином 2,5 мм², згідно вищенаведеної інструкції. І фарам повертається штатна яскравість.
Як бачите, процедура швидка і досить ефективна. Хоча якщо машину планується залишити у себе надовго і вона стоїть вкладень, то повноцінна перекладка проводки - не найгірша ідея. Вийде якісно, довговічне, але нешвидко і вже точно недешево.
Опитування
А у вас фари світять досить яскраво?