Наша сеть партнеров Banwar
Кондиціонери в автомобілі з'явилися давно, але до цих пір викликають масу питань. Зокрема, чи можна включати кондиціонер взимку , І чим це загрожує. Про роботу цього пристрою в зимовий період розкажуть автоінструктора .
Чистий фізика
Крім комфортної температури в салоні авто влітку кондиціонер підсушує повітря, що допомагає боротися з запотівання стекол, причому круглий рік. Так що інструктори з водіння запевняють, що кондиціонер затребуваний і взимку. Головне - температура за бортом. Іноді система управління забороняє включення компресора кондиціонера. Треба сказати, що робота цього пристрою - захисні функції електроніки і закони фізики.
Робота будь-якого кондиціонера заснована на переході фреону (холодоагент), який циркулює по системі, з газоподібного в рідкий стан, і навпаки. Такі переходи забезпечують поглинання і виділення певної кількості тепла.
Фреон надходить у випарник (салонний радіатор ) При низькій температурі і в рідкому стані. Він активно поглинає тепло з повітря через стільники теплообмінника, підсушує його, закипає і перетворюється в газ. У зовнішньому радіаторі системи фреон віддає цю енергію в навколишнє середовище, а потім знову перетворюється в рідина .
Якщо рідкий фреон потрапить в компресор кондиціонера, то для останнього це буде смерть. Такий стан можна порівняти з гідроударів в двигуні внутрішнього згоряння.
Відзначимо, що повне випаровування фреону вкрай важливо для компресора. Навіть невелика кількість рідкого холодоагенту буде для компресора фатальним. Саме тому в системі управління є різні контролюючі датчики, які можуть заборонити активацію пристрою або примусово відключити компресор.
Заборона на роботу
Сьогодні в більшості кондиціонерів для автомобілів використовується фреон R134a. Його точка кипіння при атмосферному тиску становить 26 ° C. В системі кондиціонування він під надлишковим тиском, тому температура його кипіння буде вище. У випарнику такий фреон переходить в газоподібний стан приблизно при 0 ° C. Взимку, щоб перетворитися в газ, фреону часто не вистачає тепла. Це відстежує сенсор температури навколишнього середовища, а також додатковий датчик клімат-контролю в салоні. Так що іноді система може заборонити включення компресора кондиціонера.
Комбінований датчик стежить за тиском в системі кондиціонування. Якщо воно занадто високий або низький, то включення компресора не відбудеться, щоб уникнути пошкоджень всієї системи.
Важливо!
При включеному кондиціонері тиск фреону перед компресором становить, як правило, близько 3 бар, а після компресора - вже 14 бар. Після його зупинки через деякий час показники порівнюються. Якщо температура становить 20 ° C, то тиск буде близько 5-6 бар, при 0 ° C воно впаде до 2 бар. На деяких автомобілях цього буде достатньо, щоб система заблокувала включення компресора.
висновок
Взимку користуватися кондиціонером можна. Головне питання: чи погодиться на це система управління автомобіля.
На деяких машинах компресор запрацює при негативних температурах за бортом, а на інших - не увімкнеться, якщо на приладовому щитку горить «сніжинка».
Багато що залежить від конструкції системи кондиціонування і програмного забезпечення конкретного авто.
Деякі фахівці радять регулярно включати кондиціонер взимку, щоб знизити ймовірність закисания притискної пластини муфти включення компресора.
Водіння без проблем і пробок!
У статті використано зображення з сайту avtomotoprof.ru