Наша сеть партнеров Banwar
Ще в 2008 році в Рибінську пройшла презентація снігохода «Буран» з 4-тактним мотором Briggs & Stratton Vanguard. У тому ж році інженери «Руської механіки» повним ходом готували пуск серійного виробництва сніжної машини під назвою «Тайга-Тунгус», знову ж таки з 4-тактний силовою установкою від фірми Weber.
фото автора
Однак обидва проекти через глобальну фінансову кризу довелося згорнути і відкласти, як то кажуть, до кращих часів. Не знаємо, як там з «кращими часами», але, судячи з усього, чотиритактний тему в Рибінську зважилися-таки довести до конвеєра.
Незважаючи на змінений дизайн передньої частини і установки нового мотора, принципово конструкція «Бурана» все та ж: одна лижа плюс дві гусениці. Ергономіка - сидимо з притиснутими колінами до вух і радіємо, що їдемо. Про те, що у одній лижі менше шансів зачепитися за корчі в лісі, а дві гусениці створюють воістину надприродну прохідність, напевно більшість вітчизняних рибалок і мисливців в розмовах про «Буран» чули не раз і не два. Навіть історіями про те, як тайгові мешканці наварюють силові бампера на «Бурани» і катаються по лісі, відштовхуючись від стовбурів дерев, або розгортаються, обхопивши однією рукою сосну або ялина, сьогодні вже також нікого не здивуєш. Тим більше, всі, хто їздив на «Бурані», прекрасно обізнані, що управляється наш снігохід-сторожив (40 років на конвеєрі, жарт чи що?), М'яко кажучи, дуже специфічне. Для грамотного виконання маневру треба проявляти безмежну широту світогляду і тренувати м'язи. Загалом, хороша новина для затятих ортодоксів і істинно віруючих в снегоходного бога під ім'ям "Буран" - діставши 4-тактний двигун, наше легенда залишається все тією ж легендою.
Панель приладів, органи управління у «Бурана» залишилися практично без змін.
На який позитив треба розраховувати, сідаючи за кермо «Бурана» c 2-циліндровим 4-тактним мотором від американської компанії Kohler? З концерном Briggs & Stratton, мабуть, не склалося. Але про моторах Kohler теж слава непогана йде по світу. Надійний, невибагливий, із запчастинами порядок, є своє офіційне представництво в Росії. Мотори Kohler головним чином використовуються в портативних генераторах і в зварювальних апаратах, потужних фрез для дерева і бетону, трамбувальників і в якості приводів інших будівельних машин і техніки. Тепер в офіційних прес-релізах піарники Kohler можуть сміливо вказувати і на снегоходной техніку. Втім, повернемося до самого двигуну. Обсяг 725 см3, потужність 27 к.с., повітряне охолодження. Система подачі палива - карбюраторних. Споживання паливо - AИ-92. Думаю, колгоспний «восьмидесятих» тепер більше не підійде. Виробник, тобто «Російська механіка», обіцяє, що з новим двигуном у «Бурана» істотно підвищиться тяга на низьких оборотах (воно й зрозуміло, V-twin свою справу знає), економія палива складе до 50% (в порівнянні з 2-тактним побратимом). На 80% знизиться рівень токсичних викидів і на 30% рівень шуму. Природно, в історію відходять шаманські танці зі змішування масла з бензином. Щоб водій зайвий раз не пітнів, вручну провертаючи 2-циліндровий двигун, в стандартну комплектацію включена система електрозапуска. У підсумку офіційний вага «Бурана» в короткій модифікації дорівнює 289 кг, з довгою рамою - 319. Відповідно заявлена максимальна швидкість у одного 60 км / год, довгомір в піку готовий видати 55 км / год. Але, як всі розуміють, максимальна швидкість для даного снігохода це питання другого або третього порядку значущості. А після того, як мені довелося покататися на 4-тактном «Бурані», я б сказав, що швидкість поки для цієї моделі Снєжик абсолютно не принципова.
Американському мотору Kohler ще належить довести, що снігохід він потрапив не випадково. Принципове питання: важкий курок газу. Якщо цю проблему вдасться вирішити, то вже буде привід прогнозувати довге життя на снегоходной конвеєрі.
Може, я мало в дитинстві каші їв. Може бути, вже перетворився в натурального «дятла клавіатури» з ніжними ручками, але після декількох кілометрів за кермом 4-тактного «Бурана» великий палець правої руки не відчував. Він зник, він помер, безвольно повиснувши від втоми. Курок газу 4-тактний силової установки виявився настільки тугим і важким до натиснення, що впору було вигадувати якусь утримує скобу, щоб продовжити шлях. Такий важкий курок газу я зустрічав лише одного разу, на старих спортивних «Снєжик» Lynx. Але там-то зрозуміло - «чистокровний» спорт! Немає відповідної «фізухі» у пілота, значить, немає перемог. За що таке нещастя власникові утилітарною машини? У Рибінську прекрасно знають про проблеми. І намагаються знайти рішення. Сподіваємося на їх успіх. Адже, якщо 4-тактний силова установка приживеться на «Бурані», то багато небагаті росіяни отримають можливість, не звертаючись до борги і драконівські кредити, обзавестися зимової «робочою конячкою». Веселощів і драйву, звичайно, чекати немає сенсу, зате робота буде сперечатися. Рекомендована ціна: 208 000 руб. за короткий «Буран 4Т», 220 000 руб. за подовжену версію «Буран 4ТД». А для драйву, подорожей і, природно, для все тієї ж роботи, у «Руській механіки» є й інша 4-тактне пропозицію.
Незважаючи на свою масу і габарити, «Барс», хай неохоче, але піддається помірному активному драйву.
Зустрічаємо новий флагман модельного сімейства «Тайга» супервайдтрак «Тайга Барс 850». Спроектовано новий снігохід на базі моделі «Тайга-Патруль». Від нього новинці дісталися гусениця шириною 600 мм і концепція зовнішнього дизайну. Задня підвіска обладнана горизонтально розташованим амортизатором з системою важеля передачі зусиль, дозволяє максимально ефективно гасити коливання. Відразу хочеться відзначити, що по плавності ходу і комфорту управління «Барс» близький до сучасних туристичним машинам зарубіжного виробництва. Хоча зрозуміло, що широченна «гусака» і передні «телескопи» накладають певний відбиток на керованість, яка не має на увазі виїзд на кросові траси і подолання жорстких дропов. Хоча невеликі стрибки «Барс» «перетравлює» з легкістю і без пробоїв. Щоправда, зашкалює за 300 кг маса апарату (якщо бути точніше, 330 кг) дає взнаки. На бік «Снєжик» в глісері лягає неохоче, так і взагалі похуліганити на нього бажання не виникає. Ось сани вагою 250 кг тягнути - будь ласка. По прямій пройняти зі швидкістю 120 км / год - теж ніяких заперечень. З комфортом здійснити вояж з пасажиром - знову в точку.
Задня підвіска оснащена так званої підламуються п'ятою, що дає шанс при задньому ході НЕ зарити снігохід. Хоча досвідчені драйвери в глибокому снігу вважають за краще обходитися без задньої передачі.
Чотиритактний рядний двоциліндровий мотор об'ємом 846 см3 і потужністю 80 л.с. німецька компанія Weber Motor розробляла спеціально під Рибінський снігохід. Так що є всі підстави припускати, що «дитячі хвороби» якщо і з'являться, то по мінімуму. Охолодження рідинне, двоконтурне. Радіатор попереду, ще один теплообменік в «хвості» тунеля. На зміну старій КП прийшла посилена «коробка». Шкода алгоритм управлінь нею залишився колишнім. Загалом же і цілому, ідея створення непросто чергового «утілітарніка», а комфортної машини з туристичним ухилом, знайшла гідне виконання в металі. Єдино, ціна у «Барса» вже виходить з сегмента бюджетних снігоходів. Рекомендована вартість 360 000 рублей.
Модно, красиво, зручно - ергономіка «Барса» дійсно за своїми параметрами близька до зарубіжних машин. Якщо стійку керма підняти трохи вище, обігрів рукояток і курка зробити багатопозиційним, в приборку додати електронну індикацію рівня палива, то ... і ціна буде зовсім інший. А так досягнутий певний компроміс між розумною достатністю і комфортом.
Андрій Шушпанов 17 квітня 2013 00:00
Оків на конвеєрі, жарт чи що?На який позитив треба розраховувати, сідаючи за кермо «Бурана» c 2-циліндровим 4-тактним мотором від американської компанії Kohler?
За що таке нещастя власникові утилітарною машини?