Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

ДАІ хоче незаконно повернути техогляд

Наша сеть партнеров Banwar

Побоювання. Техогляд не скасували і будуть проводити щодня. Фото: Скіф

Не встигли автолюбителі відсвяткувати скасування державного техогляду, як представники ДАІ шокували водіїв заявою про те, що тепер будуть проводити контроль технічного стану авто прямо на дорозі. Причому МВС вже уклало угоди на закупівлю мобільних станцій для діагностики стану автомобілів.

Водії відразу ж заговорили про те, що краще б ніякого закону про скасування техогляду не було - мовляв, раніше наявність талона ТО служило доказом справності автомобіля, а тепер машини будуть зупиняти для діагностики на кожному розі і штрафувати за будь-яку дрібницю. "Сегодня" з'ясувала, чи дійсно будуть перевіряти авто на дорогах або ДАІ знову видає бажане за дійсне.

ЗАКОННИЙ ПИТАННЯ

Спроби перевіряти техстан автомобілів в період між технічними оглядами проводилися ще в 2008 році. Тоді МВС випустило наказ №534, який регламентує таку процедуру. Однак навесні 2009-го його скасували як незаконний. Але і до скасування 534-го наказу автомобілісти легко оскаржували штрафи, які виписували після техогляду не на СТО. Справа в тому, що ст. 35 ЗУ "Про дорожній рух" та тоді, і в даний момент передбачає єдиний випадок перевірки техстану: державний технічний огляд. Отже, будь-які вимоги посадових осіб, які не прописані в законодавстві, можна не виконувати. А зупинка автомобіля саме з метою проведення техогляду на дорозі є, на думку керівника громадського проекту "Дорожній контроль" юриста Ростислава Шапошникова (він виграв уже кілька десятків справ проти ДАІ), незаконною. Експерт звертає увагу на те, що такі дії інспекторів є перевищенням влади і службових повноважень - відповідальність за це передбачена в ст. 365 КК України. Тобто потрібно відразу ж скаржитися в прокуратуру.

У прийнятих змінах до законодавства (вступлять в силу в середині серпня) чітко прописано, що приватні легкові автомобілі взагалі не підлягають обов'язковому технічному контролю. Тобто проводити технічну перевірку представники ДАІ можуть, але тільки в тому випадку, якщо водій або власник такого автомобіля сам цього бажає. Один з ключових моментів - стягування плати за таку діагностику. Якщо ДАІ після закупівлі автомобілів, оснащених діагностичним обладнанням, буде зупиняти авто учасників дорожнього руху і направляти на платну перевірку, то це буде порушенням ст. 17 ЗУ "Про захист прав споживачів" (забороняє примус до придбання непотрібних товарів і послуг) і ст. 9 ЗУ "Про захист від недобросовісної конкуренції" (забороняє примусову асортимент послуг). Виходить, що технічна перевірка на дорогах, навіть якщо її проводитимуть, повинна бути тільки безкоштовною. Але і в цьому випадку порушується антимонопольне законодавство - оскільки на приватних СТО такі послуги надаються за гроші, а ДАІ робить їх безкоштовно, це є недобросовісною конкуренцією.

ЯК ПЕРЕВІРЯЮТЬ АВТО ЗА КОРДОНОМ


Німці. На дорогах перевіряють тільки комерційні авто. фото BAG

Кожен раз при зміні автомобільного законодавства можновладці посилаються за досвід країн ЄС та США . Відносно техогляду на дорогах часто наводять досвід Німеччини, мовляв, там же його проводять і в разі невідповідності автомобіля німецьким нормам і стандартам, машину забирають, а водія штрафують.

ЄВРОПА. Мій дзвінок до німецьких колег-автожурналістам з питанням про техогляд на дорозі поставив їх в глухий кут. Щось таке вони чули, але жодного разу нікого з них для проведення техогляду не зупиняли. Добре подумавши, німецький автожурналісти Герхард Мігель згадав, що технічний контроль на дорогах у них проводиться службою BAG за допомогою оснащених діагностичним обладнанням мікроавтобусів. Але BAG не має до поліції ніякого відношення і перевіряє виключно вантажівки і автобуси. А поліція питань техогляду ніяк взагалі не стосується - його проводять тільки приватні СТО. Однак поліцейський може оштрафувати в тому випадку, якщо виявить видимі несправності автомобіля (наприклад, тріснуте скло). Але про повноцінне техогляді з використанням діагностичного обладнання не йдеться. Аналогічно працюють і їхні колеги в інших країнах Західної Європи. А як за океаном?

США. Тут охороною доріг займається і дорожня поліція, і поліція штату, і служба шерифа. Але роблять основний упор на те, що переслідують і заарештовують злочинців. Контроль же за дотриманням ДТП і виписування штрафів покладається в основному на дорожні камери з автоматизованими системами. А ось техогляду в 13-ти штатах взагалі немає; в інших перевіряють лише вихлопні гази, і тільки в 3 штатах проводять повноцінну перевірку. Але, як і в Європі, за видимі неозброєним поглядом невідповідності авто відправлять на штрафмайданчик.

НОУ-ХАУ? Судячи з досвіду інших країн, ідея проводити техогляд на дорозі для легковиків - винахід української Державтоінспекції, аналогів якому немає. Але навіть якщо приймуть безліч підзаконних актів і легалізують таку можливість - чи є в цьому сенс? Адже, за офіційною українській статистиці, частка ДТП, які сталися через технічну несправність, становить всього 0,3%. Ризикнемо припустити, що новий контроль хочуть ввести лише для наповнення кишень даішників.

[Auto1]

До ЯКИМ несправності ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ причепитися ІНСПЕКТОР ДАІ

І в чинному законодавстві, і в тому, яке має набути чинності в серпні, вимоги до техстану авто однакові - прописані в п. 3.14 ПДР. При цьому існує перелік несправностей (п. 31.6 ПДР), при яких водій не має права їхати далі своїм ходом (тільки на буксирі або на евакуаторі). Так, водії не мають права продовжувати рух, якщо у них: по-перше, гальмівна система чи рульове керування не дають змоги зупинити авто чи здійснити маневр під час їзди з мінімальною швидкістю, по-друге, в темний час доби або в умовах недостатньої видимості не горять лампи фар чи задніх габаритних вогнів, по-третє, якщо під час дощу або снігопаду не включені склоочисники з боку керма. Правда, сумніваємося, що людина при здоровому глузді поїде з несправним кермом або гальмами.

Співробітник ДАІ має право виявити дефекти авто за зовнішніми ознаками. Їх небагато: якщо на автомобілі не працює ліва фара в режимі ближнього світла, лобове скло покрито тріщинами, немає дзеркала заднього виду, з вихлопної труби йде чорний дим або відсутні передбачені кузовні деталі. У таких випадках інспектор зобов'язаний зупинити машину і скласти протокол.

Коли авто не відповідає правилам *

** 1. несправні гальма

  • Гальмівний нехай з 40 км на годину перевищує 14,7 м

  • Змінена конструкція гальмівної системи

  • тече гідропривід

  • Чи не працює ручник

2. Проблеми з рульовим управлінням

  • Люфт керма перевищує 10 градусів

  • Зміни в конструкцію (в тому числі - "нерідні" деталі)

  • несправний гідропідсилювач

3. Світлові прилади

  • Порушено регулювання світла фар

  • На фари / ліхтарі нанесена тонування

  • Не працюють габаритні вогні, аварійка

  • Не горить лампа лівої фари в режимі ближнього світла

  • Кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи не відповідають конструкції

4. Не працюють склоочисники і склообмивачі

5. Колеса і шини

  • Малюнок протектора менше 1,6 мм

  • Шини мають пошкодження (порізи, розриви, оголений корд) і / або не відповідають за розміром

  • На одну вісь встановлені різні шини (по типу, розміру, малюнку протектора, властивостям)

6. Двигун

  • підтікає паливо

  • Помітний дим з вихлопної труби

  • Вміст шкідливих речовин у вихлопних газах перевищує норми

7. Корпус

  • відсутня бампер

  • Відсутні дзеркала заднього виду

  • Тонування не відповідає нормам (ГОСТ 5727-88)

8. Салон

  • Чи не працює стеклообдув

  • Чи не працює спідометр

  • Чи не працює звуковий сигнал

  • Ні аптечки, знаку аварійної зупинки, вогнегасника

  • Ні ременів безпеки (або вони несправні), підголівників

  • Не працюють механізм регулювання водійського сидіння і склопідйомники

  • Скло захаращене сторонніми предметами, що погіршують огляд

* Відповідно до нинішньої редакції ПДР

** У разі виникнення в дорозі несправності, водій зобов'язаний зупинитися і усунути її. Якщо це неможливо - рухатися якомога коротшим шляхом до місця стоянки або ремонту з включеною аварійкою.

Джерело даних: Правила дорожнього руху України

ШТРАФИ ЗА поломки

Відповідальність за їзду на несправному автомобілі досить серйозна. Згідно зі ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення штраф, в тому випадку, якщо інспектор виявить серйозну технічну несправність, становить 340-850 грн. А за повторення такого правопорушення протягом року водія можуть позбавити прав на термін від 3 до 6 місяців або йому загрожує адмінарешт терміном від 5 до 10 діб. Конкретне рішення про покарання приймає суд , А інспектор на дорозі лише складає протокол.

Однак інспектор має повне право заборонити подальшу експлуатацію таких транспортних засобів, в тому числі і методом доставки машини на штрафмайданчик. Але лише в крайньому випадку.

Справа в тому, що водій зовсім не зобов'язаний сам везти машину на штрафмайданчик або передавати інспектору ключі - для цього повинні використовувати тільки евакуатор. І то лише в тому випадку, якщо автомобіль створює серйозні перешкоди для дорожнього руху. Повторюється ця умова і п. 2 постанови Кабміну №1102. А згідно зі ст. 265-2 Адмінкодексу, тимчасове затримання транспортного засобу проводиться шляхом його блокування, наприклад, за допомогою блокіратора на колеса.

КОМУ ВАРТО ПОБОЮВАТИСЯ

Незважаючи на те, що безпосередньо проводити техогляд на дорозі ДАІ не має права, функція контролю за дотриманням правил дорожнього руху у них є (в тому числі, залишається і після прийдешніх змін в законодавство).

А поява діагностичних інструментів дозволить штрафувати водіїв, які захоплюються незаконним тюнінгом. Так, даішники тепер зможуть довести, наприклад, що фари світять сильно яскраво (це сліпить інших водіїв), задні ліхтарі надмірно затоновані (ця ідіотська мода призводить до того, що вночі такі машини стають привидами), каталізатор для збільшення потужності двигуна вирізаний чи зроблений чіп -тюнінг (через це автомобіль сильно забруднює навколишнє середовище), а вихлопна труба занадто шумить (дикий рик дратує оточуючих).

Зараз, якщо інспектор бачить подібні порушення, скласти протокол і виписати штраф він не може - водій легко через суд може довести, що визначення несправності "на око" не є доказом.

Якщо закуплене обладнання використовуватимуть саме з такою метою - водії нововведення будуть вітати.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ДАІ ПРОВОДИТЬ ТО

Якщо ДАІ все-таки почне виробляти незаконні техогляди на дорогах, водіям потрібно знати як уникнути штрафу на законних підставах. Для цього "Сегодня" на основі чинного законодавства розробила кілька порад.

ВКЛЮЧАЙТЕ аварійку. Хоча співробітники ДАІ і зобов'язані скласти протокол за керування несправним транспортним засобом, в ПДД є застереження, яка дозволяє уникнути штрафу. Так, згідно з п. 31.5, якщо поломка трапилася в дорозі, водій повинен вжити заходів до усунення проблем не місці. А якщо це зробити неможливо, йому дозволено продовжити рух на несправному ТЗ до місця ремонту або стоянки на мінімальної безпечної швидкості з включеною аварійною сигналізацією. Тобто, побачивши, що попереду знаходиться патруль ДАІ, досить просто включити "аварійку". Якщо ж цього не зробити, "з'їхати" на те, що вона не працює, не вийде: в такому випадку водій зобов'язаний закріпити на задній частині машини знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар.

ВИМАГАЙТЕ ДОКУМЕНТИ. Якщо є які-небудь претензії до автотранспорту, співробітник ДАІ ще перед проведенням діагностики зобов'язаний скласти протокол, в якому вказати всі, до чого у нього є претензії, і написати направлення на діагностику. А вже після цього проводити перевірку на підставі конкретних підозр.

Даїшник зобов'язаний занести в протокол все, що показала апаратура, - копію документа він зобов'язаний надати водієві.

І якщо прилади виявили, що автомобіль справний, можна звертатися зі скаргою в прокуратуру і за незаконну зупинку, і за незаконну (без підстав) перевірку. У скарзі потрібно вказати всі неприємності, в тому числі і моральні страждання, які виникли в результаті незаконної перевірки. В тому числі, як показує досвід організації "Дорожній контроль", цілком реально домогтися порушення проти такого співробітника ДАІ кримінальної справи за перевищення повноважень.

СУПЕРЕЧКА ЗА ГБО. Приватний конфлікт інспекторів і водіїв - реєстрація переобладнання. зокрема, установка газобалонної апаратури (ГБО). Предмет конфлікту - співробітники ДАІ зараз вимагають при установці ГБО змінювати техпаспорт, природно, за гроші (близько 800 грн.). В даний момент водії не визнають таке порушення, посилаючись на те, що інспектор не має доказів переобладнання. Згідно із законодавством, автомобіліст не зобов'язаний відкривати капот або інші частини машини, а тому працівник міліції не має права цього вимагати.

Якщо ж мова йде про перевірку технічного стану, інспектора теоретично зможуть виписувати штрафи за переобладнання без заміни техпаспорта на підставі даних приладів.

Юристи радять тиснути на те, що ні в одному з законодавчих актів немає вимоги обов'язкової заміни документів, а для доказу законності переобладнання досить возити з собою акт з СТО.

[Auto2]

ДУМКА ДАІ

Заява прес-служби ДАІ, що натякає на можливість повернення техогляду на дороги, з'явилося на офіційному сайті Державтоінспекції 13 липня. Але сформульовано воно дуже обережно і без будь-якої конкретики.

Так, в ньому йдеться про те, що з набранням чинності законодавства, що скасовує обов'язковий техогляд для легкових машин, відповідальність за їх справність лягає на власників. А чи не виявлені вчасно несправності збільшують вірогідність зростання ДТП. Тим часом, більше 4,3 млн транспортних засобів старше 10 років - могли призвести до несправності.

Також в заяві сказано, що ст. 52 ЗУ "Про дорожній рух", Державтоінспекція зобов'язана здійснювати контроль у сфері безпеки дорожнього руху. А елементом безпеки є і техстан транспортних засобів - згідно з пунктом 31 Правил дорожнього руху.

На думку ДАІ, основною формою такого контролю залишається контроль за автотранспортом під час його експлуатації. При цьому, відповідно до ЗУ "Про міліцію", працівник міліції зобов'язаний зупинити транспортні засоби в разі наявності ознак, які свідчать про їхню несправність.

Саме тому ДАІ і закуповує діагностичне обладнання - для того, щоб звинувачення в несправності автомобіля були засновані не на суб'єктивній думці інспектора, а на даних приладів.

Цікаво, що заява закінчується словами про те, що обладнання закуповується для "перевірки технічного стану транспортних засобів, які перевозять людей і небезпечні вантажі". Але якщо мова йде про вантажівках і автобусах, то навіщо привели цифри про кількість старих легковиків?

Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram

Підписуйтесь на нашу розсилку

А як за океаном?
НОУ-ХАУ?
Але навіть якщо приймуть безліч підзаконних актів і легалізують таку можливість - чи є в цьому сенс?
Але якщо мова йде про вантажівках і автобусах, то навіщо привели цифри про кількість старих легковиків?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов