Наша сеть партнеров Banwar
У багатьох автолюбителів при ремонті найбільші труднощі викликає датчик абсолютного тиску на Ланосі. Зокрема, досить складно буває визначити працездатність тієї чи іншої електроніки, за що доводиться платити чималі гроші фахівцям автосервісу.
А між тим, заміна цієї деталі найчастіше займає кілька хвилин. Найголовніше, знати, що міняти. Не виняток і такий популярний у нашого споживача автомобіль, як Деу Ланос.
Сьогодні ми розповімо вам, як самостійно перевірити датчик абсолютного тиску (МАР) Деу Ланос. Він передає дані ЕБУ для того, щоб процесор зміг правильно розрахувати кут випередження запалювання і тривалість імпульсу впорскування, а його неправильна робота чревата підвищеним витратою, тривалим прогревом, високими оборотами на прогрітому двигуні і безліччю інших негативних наслідків.
Існує два типи несправності ДАТ: повний вихід з ладу, що буває досить рідко і проявляється в неможливості завести двигун, і часткової поломкою, при якій автомобіль їде, але з зазначеними вище наслідками. Знаходиться МАР на впускному колекторі, і являє собою блок з двох датчиків: власне датчик тиску, і датчик температури.
Для діагностики МАР нам знадобитися хрестова викрутка, кілька англійських шпильок (голки з великим круглим вушком), тесті і термометр.
- Заводимо двигун і перевіряємо напругу між висновками 1 і 4 (на колодці є відповідна нумерація). Зробити це можна, проткнувши відповідні дроти голками і підключивши до них щупи тестера. Нормальним вважається напруга в межах від 0,5 до 2 вольт.
- Глушимо двигун, відкидаємо мінусову клему акумулятора і відключаємо від датчика колодку з проводами. Після цього знову підключаємо мінусову клему акумулятора.
- Перевіряємо роз'єм на наявність оксидів і обривів проводів. При необхідності усуваємо виявлені недоліки.
- Проткнув голками дроти на колодці, відповідні контактам під номером 1 і 2, перевіряємо тестером напругу. Його свідчення повинні знаходитися в межах 4,8 - 5,2 вольта.
- Аналогічно перевіряємо напругу між 1 і 3 висновками колодки проводів.
- Відкручуємо датчик абсолютного тиску, і заміряємо опір між висновками датчика температури. Для цього переводимо тестер в режим омметра, а його щупи підключаємо до висновків датчика, відповідними номерами на колодці 1 і 2. Сама колодка при цьому повинна бути відключена. Нормальні показники опору при температурі навколишнього середовища 20 градусів (звіряємося з термометром) повинні знаходитися в межах 2,5 КОм плюс / мінус 5%.
- У разі, якщо все проведені виміри відповідають зазначеним вище, датчик справний. Якщо ж є відхилення - ДАТ необхідно замінити.
- Справний датчик перевіряємо на наявність бруду і відкладень. У разі необхідності, промити його можна будь-яким спреєм для очищення карбюраторів.
- Перед установкою датчика на місце, гумовий ущільнювач потрібно змастити моторним маслом.
Іноді на датчику абсолютного тиску помічається підсмоктування повітря через кільце ущільнювача, що теж впливає на якість переданих сигналів на ЕБУ. Помітити цю проблему можна тільки одним способом, піднісши вухо якомога ближче до самого датчика і перекривши подачу повітря (головне - не перестаратися, щоб не заглох двигун). Якщо ця проблема виникла, кільце ущільнювача слід замінити (продається окремо).
Читайте також:
Як поміняти ремінь ГРМ на Деу Ланосі з гідропідсилювачем керма