Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Датчик тиску масла в двигуні

Наша сеть партнеров Banwar

Датчик тиску масла є невеликий, але дуже важливою деталлю будь-якого двигуна, у якого важливі деталі (колінвал, распредвал) обертаються на підшипниках ковзання. При нормальній роботі датчика тиску, водій завжди впевнений у справності системи змащення, і якщо з нею щось трапиться, то датчик тиску тут же сповістить водія і він встигне заглушити і зберегти двигун. У цій статті ми розглянемо пристрій, основні несправності датчика тиску і як його можна перевірити, а так само розглянемо часті причини, чому загоряється лампочка тиску масла (точніше розглянемо причини падіння тиску масла або навпаки підвищення вище норми).

У цій статті ми розглянемо пристрій, основні несправності датчика тиску і як його можна перевірити, а так само розглянемо часті причини, чому загоряється лампочка тиску масла (точніше розглянемо причини падіння тиску масла або навпаки підвищення вище норми)

Говорячи простіше, датчик тиску масла - це автоматичний контролер нормального тиску масла в масляній магістралі системи змащення двигуна. Але перш ніж ми розглянемо їх пристрій, слід уточнити, що датчики тиску бувають двох типів. Один з них працює на лампочку, а другий на прилад зі шкалою, що вказує точне тиск в кілограмах на квадратний сантиметр.

Які бувають датчики тиску масла.

Перший тип - це більш простий датчик, що працює на включення контрольної лампи і він встановлюється на більш старі машини і мотоцикли. Цей датчик являє собою циліндрик 3 з різьбленням (див. Малюнок трохи нижче), який вкручується в масляну магістраль (на шляху руху потоку масла).

Усередині датчика є мембрана 18 (діафрагма), яка завдяки своїй пружності розрахована на певний тиск масла Усередині датчика є мембрана 18 (діафрагма), яка завдяки своїй пружності розрахована на певний тиск масла. Мембрана пов'язана з штовхачем 17, який штовхає і замикає рухливий контакт 23 з нерухомим контактом і включає звичайну лампочку 21 (12 вольт, розташовану на панелі приладів), при падінні тиску масла в масляній магістралі нижче норми.

Тобто коли мотор працює і тиск масла нормальне, то лампочка не горить, але варто тиску впасти нижче певного рівня (як правило менше 1 кг / см², але на різних машинах це значення може бути різним), то мембрана піт дією сили пружності пружини 4 повертає штовхач назад і замикає контакти, при цьому лампочка тут же спалахує, оповіщаючи водія про те, що з тиском масла проблеми і пора глушити двигун.

При підвищенні тиску масла вище мінімально допустимого значення, мембрана вигинається і долаючи опір пружини 4, штовхачем 17 віджимає рухливий контакт від нерухомого, при цьому ланцюг харчування контрольної лампочки 21 розмикається і вона гасне, оповіщаючи водія, що з тиском масла все в порядку і можна починати рух після запуску мотора.

Другий тип - це більш складний, але і більш точний датчик, який показує точний тиску масла на шкалі спеціального приладу. Такі датчики можуть бути найпростішими механічними (з механічним манометром) або електричними.

Електричний датчик складається з двох елементів: власне самого датчика, вкручені в масляну магістраль, і електричного покажчика тиску масла, на якому є шкала зі стрілкою, що вказує тиск масла, при роботі двигуна. Прикладом такого покажчика тиску служить прилад від ВАЗ-2106 або автомобіля Москвич.

Причому вазовский прилад має і шкалу і лампочку тиску масла (вказана буквою (а) на фото зліва) і якщо наприклад стрілочний прилад вийде з ладу, то водій все одно має контроль тиску масла по лампочці і це дуже зручно і надійно.

Але такі прилади зрозуміло мають два датчика на двигуні - як на фото зліва, тобто один датчик (той що побільше в розмірах) працює на прилад зі шкалою, а другий на лампочку Але такі прилади зрозуміло мають два датчика на двигуні - як на фото зліва, тобто один датчик (той що побільше в розмірах) працює на прилад зі шкалою, а другий на лампочку.

Виходить що обидва типи датчиків спарені в одному приладі, але вкручені на двигуні окремо, і в одну і ту ж масляну магістраль.

Виходить що обидва типи датчиків спарені в одному приладі, але вкручені на двигуні окремо, і в одну і ту ж масляну магістраль

Принцип роботи приладу зі шкалою, званого покажчиком тиску масла, полягає в тому, що спеціальний повзун 14 (див. Рисунок ліворуч) переміщається по резистору 13 під впливом важеля 19. А становище важеля 19 пов'язано з прогином мембрани 18 (діафрагми), а отже і з тиском масла в масляній магістралі.

Несправності датчиків тиску масла і методи перевірки.

Лампочка на панелі може спалахнути або стрілка покажчика тиску може впасти в ліву частину шкали при несправності самого датчика, або ж від падіння тиску масла. І саме визначення однієї з цих неприємностей і є відповіддю на питання, чи варто їхати далі, або все ж слід заглушити двигун і викликати евакуатор.

Зрозуміло якщо вийшов з ладу всього лише датчик тиску масла, але з тиском все в порядку, то можна продовжувати шлях. Якщо ж сам датчик справний, то значить тиск масла впало і слід якомога швидше заглушити мотор, щоб на занапастити вкладиші коленвала або распредвала. Тому будь-якому водієві слід вміти перевірити працездатність датчика тиску, і як це зробити і буде описано нижче.

Але перш ніж перевіряти справність датчика тиску масла, слід щупом перевірити рівень масла в картері двигуна.

Є кілька способів перевірки датчика і я опишу три найпростіших.

  1. Перший спосіб не зовсім зручний для рядового водія, так як вимагає манометра з шлангом і різьбовим штуцером. Але саме цей спосіб найточніший і його слід описати.

Тим більше, що манометр коштує не дорого і його можна купити в автомагазині, і якщо навіть різьбовій штуцер не підійде до різьби вашого двигуна (різьблення повинна бути як у датчика), то можна замовити токареві відповідний перехідник Тим більше, що манометр коштує не дорого і його можна купити в автомагазині, і якщо навіть різьбовій штуцер не підійде до різьби вашого двигуна (різьблення повинна бути як у датчика), то можна замовити токареві відповідний перехідник.

Хоча більш дорогі прилади мають кілька перехідників з різною різьбою, під різні двигуни - приклад такого на фото зліва. І такий манометр підійде на всі випадки життя, хоча як я вже говорив, перехідники можна виточити окремо.

Перший спосіб перевірки полягає в тому, що слід заглушити двигун, потім зняти клему з датчика тиску масла і викрутити його з картера двигуна. Далі замість датчика вкручується манометр (точніше різьбовій штуцер манометра) і тепер можна запускати двигун.

Зрозуміло у кожного мотора при роботі і при справній системі змащення масляний насос створює певний тиск масла (яке можна дізнатися в мануалі двигуна), і яке збільшується при підвищенні оборотів коленвала двигуна, і зменшується при зменшенні оборотів коленвала.

Зазвичай на більшості двигунів, при справному масляному насосі і нормальних зазорах в вкладишах (про це докладніше нижче) мінімальний тиск, при якому спалахує контрольна лампа - це падіння тиску нижче 0,2 - 0,6 кг / см² на моторі автомобіля ВАЗ 2105, і 0,8 кг / см² на автомобілі ВАЗ 2108, 09.

Але кожен водій повинен знати саме на своєму моторі яке повинно бути мінімальний тиск (на холостих обертах двигуна). І укрутивши манометр замість датчика тиску, він повинен показати тиск масла, не менше встановленої норми мінімального тиску.

Якщо на манометрі нормальний тиск, яке до того ж збільшується при збільшенні оборотів, то значить несправний всього лише штатний датчик тиску, який слід замінити, але поки можна викрутити манометр і вкрутити несправний датчик, і можна сміливо їхати додому. Більш докладно про те, як перевірити тиск масла, раджу почитати ось в цієї статті , Там же описані причини, через які тиск масла може впасти нижче норми.

До речі, замість несправного датчика можна вкрутити штуцер, на який одягається довгий маслостійкий армований шланг (або латунна трубка), як на фото зліва, другий кінець шланга приєднується до манометру, а манометр виводиться на панель приладів в зручному місці До речі, замість несправного датчика можна вкрутити штуцер, на який одягається довгий маслостійкий армований шланг (або латунна трубка), як на фото зліва, другий кінець шланга приєднується до манометру, а манометр виводиться на панель приладів в зручному місці. Приемущество такої системи контролю тиску масла - це простота, точність показань і надійність.

І тепер ви будете точно бачити тиск масла, а не лампочку тиску. Хоча я під'єднав у себе на мотоциклі і лампочку і манометр разом (штатний датчик від лампочки і вазовский манометр я під'єднав через Т-подібний трійник до масляної магістралі).

2. Другий спосіб перевірки ще простіше, не вимагає ніяких приладів і полягає в тому, що слід викрутити штатний датчик, і попросити помічника прокрутити електро-стартером коленвал двигуна. Якщо при цьому з отвору датчика хлине потік масла, значить з тиском масла все в порядку, і несправний всього лише датчик і можна рухатися далі. Зрозуміло несправний датчик слід поки вкрутити на своє місце, щоб не було втрат масла (поки не купите справний новий датчик).

3. Третій спосіб перевірки датчика (тільки датчика першого типу - для контрольної лампи) полягає в тому, що він викручується з двигуна, але провід з клемою датчика після його викручування знову приєднується до нього. При цьому лампа тиску масла буде горіти (запалювання зрозуміло включено). Далі береться звичайний насос для накачування шин, з знятим штуцером, і гумовий шланг насоса щільно притискається до отвору датчика (то отвір, в яке надходить масло при роботі мотора).

Помічник починає робити різкі качки насосом і якщо в момент качків насосом лампа тиску не гасне, значить датчик тиску масла несправний. Але для повного заспокоєння, що з тиском масла все в порядку, перш ніж рухатися далі (якщо вже датчик виручено з картера), слід ще скористатися другим способом перевірки, описаним вище.

Причини втрати тиску масла і загоряння контрольної лампи тиску.

Якщо вищеописані перевірки показали що датчик справний і причина у втраті тиску масла, то мається на увазі не слід заводити двигун, поки не буде знайдена і усунена причина втрати тиску масла.

Причинами зменшення тиску можуть бути: зниження рівня масла в двигуні або розрідження масла (розрідження масла може бути при перегрів двигуна ), Застосування масла не тієї в'язкості, яке рекомендує завод виробник (більш рідке масло). Так само причинами зменшення тиску (не раптове, а поступовими) є істотний знос корінних і шатунних вкладишів (підшипників ковзання) і знос шестерень масляного насоса.

Також причинами падіння тиску масла і загоряння контрольної лампи може бути заїдання в відкритому положенні редукційного клапана або нещільне закриття редукційного клапана (нещільне закриття може бути через попадання сміття під кульку редукційного клапана). Детальніше про це я написав окрему статтю, яка називається «Важливі деталі системи змащення через які можуть бути великі проблеми» - статтю раджу почитати ось тут .

Ще проблеми з тиском можуть бути при закупорці масляного фільтра і масляних каналів продуктами зносу, а щоб цього не відбувалося, то слід вчасно міняти масло і масляний фільтр. А при ремонті мотора слід обов'язково чистити масляні канали в коленвале, а як це робити я докладно написав ось тут .

До речі і занадто високий тиск масла (вище норми) теж свідчить про несправність від якої слід позбавлятися, так як навіть справні сальники потечуть і будуть втрати масла ( підвищена витрата масла). Підвищення тиску може бути через застосування занадто вузького масла (особливо взимку), забруднення маслопроводів і заїдання редукційного клапана в закритому положенні.

Нормальний тиск масла при максимальній частоті обертання коленвала, на більшості автомобілів, повинно бути в межах 3,5 - 4,5 кг / см². Але все ж кожен водій повинен знати, в яких межах має бути тиск масла на його двигуні, так як на різних машинах це значення може відрізнятися (на високоспритних форсованих моторах тиск масла як правило більше, а на низькообертовим двигунах зазвичай менше).

Сподіваюся ця стаття допоможе початківцям водіям зрозуміти як влаштований датчик тиску масла, самостійно визначити його несправність, а так само допоможе не допустити псування двигуна через втрату тиску масла, успіхів всім.

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов