- Датчик тиску - особливості конструкції
- Експлуатаційні характеристики датчика тиску
- Принцип роботи
- Як перевірити в колесі тиск
- індикаторний ковпачок
- Спеціальні електронні системи
Наша сеть партнеров Banwar
Viber +380961383383
Датчик тиску шин - це ключовий компонент системи контролю. Датчики бувають внутрішніми (монтуються замість вентиля колеса), зовнішніми (монтується зовні на вентиль автомобільного колеса).
Датчики передбачені окремо для кожного колеса, з індивідуальним джерелом живлення. Найчастіше використовують внутрішні датчики, в цій статті розмова піде саме про них.
Які бувають датчики тиску в шинах:
За типом частоти: МГц
Сигнал транслюється на наступних робочих частотах: 434 МГц для датчиків в Європі і Азії, 315 МГц для датчиків в Америці. Крім даних про тиск в шині сигнал включає ідентифікаційний номер датчика. У більшості систем TPMS радіочастотний сигнал транслюється пакетами кожні 60с, при зміні тиску в шині частота сигналів збільшується (кожні 15с).
Є 3 режими прив'язки нових датчиків до авто
1) Автоматичний режим (50% виробників авто) при даному способі датчики підтягуються автоматично слід проїхати до 50 км. після чого система самостійно виявить нові датчики
2) Стаціонарний режим вимагає читання інструкції до автомобіля де описується як встановити нові датчики в шинах TPMS система. (Вказується яку кнопку натиснути в панелі управління при установки нових датчиків)
3) Режим за допомогою спеціального обладнання прив'язка до авто. У деяких машинах таких як Lexus, Toyota, Volvo потрібна прив'язка (прошивка, прописка) нових датчиків тиск в шинах за допомогою спеціального обладнання.
Датчик тиску - особливості конструкції
Це складний багатофункціональний механізм, який не тільки контролює тиск в шинах, але і вимірює температуру, швидкість обертання коліс, напруга акумулятора.
Основні складові:
- модуль сенсорний;
- електронні елементи обробки, створення сигналу;
- трансмітер (транспондер);
- акумулятор;
- антена.
Всі перераховані компоненти датчика розміщені в спеціальному захисному корпусі, який виготовлений із пластику підвищеної міцності.
Експлуатаційні характеристики датчика тиску
Механізм розрахований на експлуатацію в температурному діапазоні «мінус 40º - плюс 125º». Головна функція вимірювання лежить на п'єзорезистивного датчику. Паралельно застосовуються датчики вимірювання температури всередині шини, напруги акумулятора, прискорення колеса авто.
Датчик шин Акура MDX
Робоча частота трансляція сигналу для датчиків:
- на території Америки - 315МГц;
- на території Азії, Європи - 434МГц.
Сигнал одночасно сповіщає про значення тиску в колесі авто, ідентифікаційний номер пристрою. Сигнал радіочастоти в багатьох системах TPMS транслюється через кожну хвилину. При зміні тиску трансляція сигналу відбувається кожні 15 секунд.
Важливо! Сигнали оригінальних датчиків тиску шин ніяк не впливають на функціональність інших електронних приладів, що знаходяться в машині, наприклад, радіоприймач, телефон. Вони функціонують на різній частоті.
датчик шин
Принцип роботи
За передачу радіочастотного сигналу відповідає антена, в якості якої може бути корпус вентиля колеса, виготовлений з металу. Функціональність датчика тиску забезпечує літієвий акумулятор, термін служби якого становить від 7 до 10 років. Коли акумулятор повністю розряджається, датчик тиску змінюють.
До чого може привести падіння в колесі тиску?
- знос шин прискорюється;
- витрата палива ставати більше;
- машину веде в сторону.
Звичайно ж, незначний відведення автомобіля в бік може бути через нахилу дорожнього полотна. Тому недосвідчений водій в такій ситуації може продовжувати рух ще досить тривалий період, наражаючи себе на небезпеку. Наприклад, злегка спущена покришка в разі екстреного гальмування, виконання маневру здатна провернутися, злетіти з диска, це відповідно може призвести до аварії!
Тому рекомендується постійно контролювати тиск шин, попереджати можливі несприятливі ситуації на дорозі.
Як перевірити в колесі тиск
Найпростіший варіант - попередньо перед поїздкою за допомогою манометра, насоса, перевірити тиск по черзі в колесах. Як правило, ми народ досить забудькуватий, ледачий. Особливо, під час дощу, сильний мороз, у кого є бажання возитися з колесами. Сьогодні для перевірки тиску існує безліч автоматичних систем.
індикаторний ковпачок
Другий варіант - спеціальні ковпачки, обладнані кольоровими індикаторами. В результаті падіння тиску шин вони подають сигнал. При цьому інформативність можна відзначити позитивно, а ось точність залишається під питанням. Їх встановлюють на вентилі підкачки.
Як працює індикаторний ковпачок?
Наприклад, впав тиск шини, стало менше двох атмосфер. На ковпачку встановлена прозора кришка, під якою з'явилася жовта смужка. Це означає, що колесо стоїть перевірити, що щось не так. Тиск впав ще нижче - смужка має яскравий червоний колір. Це говорить вже про критичний стан шини.
Головна перевага таких ковпачків - не потрібно ніяких додаткових інструментів для перевірки тиску, але вони точно не інформують про даний параметрі.
Спеціальні електронні системи
Щоб виявити несправність в період руху, рекомендується додатково встановлювати всередині автомобіля спеціальну електронну систему, яка буде оповіщати про критичному значенні тиску колеса. Подібна система буде вчасно попереджати про несприятливі зміни в колесах, відповідно у водія буде час для безпечної зупинки транспортного засобу і усунення неполадки.
Звичайно ж, подібна система не допоможе в такій ситуації, як серйозний прокол колеса, вибух покришки. Водій і сам миттєво відчує ситуацію, що склалася по характерному звуку, і автомобіль різко почне вести убік. Але при незначному проколі, коли колесо буде «здуватися» повільно, електронна система контролю тиску вважається незамінною.
Існують також системи, що передають інформацію про тиск, температуру за допомогою радіозв'язку на центральний блок, через Bluetooth на телефон. Це досить зручно. А є системи ще розумнішими, що функціонують через ABS. Подібні системи встановлюються в серійній комплектації авто.
Система TPMS датчики тиску шин
Як працює система через ABS?
Електронна система в установлений часовий проміжок за допомогою датчиків встановлює частоту обертання коліс, обчислює різницю одержуваних значень. Як правило, висота профілю шини в разі падіння тиску буде менше, швидкість обертання колеса більшої висоти буде збільшуватися. Відповідно буде збільшуватися різниця показань частоти обертання коліс, розташованих по одній осі. Електроніка зафіксує цей показник і подасть водієві сигнал про виниклу проблему.
Контролюйте тиск шин власного авто - це ваша безпека! Тільки якщо ви знайдете колесо злегка спустило, не полінуйтеся його підкачати.
До чого може привести падіння в колесі тиску?Як працює індикаторний ковпачок?