- Прямий завмер тиску
- Відео: ВСТАНОВЛЮЄМО СИСТЕМУ КОНТРОЛЮ ТИСКУ В ШИНАХ
- Відео: Системи TPMS (система контролю тиску в шинах).
- непрямий завмер
- Відео: Системи контролю тиску в шинах (TPMS). Які системи краще? Як вони працюють?
Наша сеть партнеров Banwar
Одним з пунктів щоденного обслуговування авто, яке необхідно проводити перед поїздкою, є перевірка тиску повітря в шинах. Ось тільки далеко не всі це роблять - одні просто забувають це робити, особливо в поспіху, другим не хочеться перевіряти колеса. А адже невідповідність тиску призводить до підвищення витрат палива через підвищений опір коченню, підвищеному зносу гуми , Впливає на керованість і може стати причиною зриву шини з диска.
Рішенням для тих, хто забуває або лінуються перевіряти шини перед поїздкою і під час неї є використання датчиків тиску повітря в шинах. Ці пристосування будуть тримати в курсі власника про стан шин і своєчасно сигналізувати про падіння тиску в них.
Видів датчиків тиску шин кілька, кожен з них має свої особливості, позитивними і негативними сторонами. В цілому, всі їх можна розділити на види:
- прямого виміру тиску;
- непрямого виміру.
У кожного з них свої конструктивні особливості, позитивні і негативні сторони.
Прямий завмер тиску
Перший варіант в свою чергу ділиться на механічні та електронні. Їх особливість полягає в тому, що вони є окремими елементами, в завдання яких входить виключно перевірка тиску в колесах.
Механічні датчики контролю тиску в шинах
Механічні датчики є найпростішим засобом для контролю і являють собою ковпачки на ніпелі з колірною індикацією. Верхня частина таких виробів - прозора і через неї можна розглянути індикатори. Наприклад, на добре накачаному колесі верх ковпачка забарвлений в зелений колір, при незначному падінні тиску він забарвлюється в жовтий, якщо ж колесо спущене - індикатор стає червоним.
Відео: ВСТАНОВЛЮЄМО СИСТЕМУ КОНТРОЛЮ ТИСКУ В ШИНАХ
До переваг механічних приладів можна віднести простоту монтажу, легкість діагностики стану, невелику вартість ковпачків.
Недоліки ж у таких приладів більш істотні.
- По-перше, точність вимірів - невисока.
- По-друге, автовласникові все ж доводиться перед виїздом обходити авто, розглядаючи всі ковпачки.
- По-третє, дізнатися про ситуацію з колесами під час руху неможливо, тому в разі пробою і поступової втрати тиску орієнтуватися доведеться по поведінці автомобіля.
В цілому, як засіб для контролю такі індикаторні ковпачки не надто інформативні, тому їх можна віднести до любительським виробам. До того ж, часто їх виготовляють в Китаї, тому калібрування їх на певні значення далеко не точна. Тобто, один ковпачок помітить падіння на 0,5 Атм. і змінить колір, а другий може і «не помітити» втрату 1,0 Атм.
Електричні датчики тиску
Електронні датчики тиску в шинах
Більш точними є електронні датчики, які скоріше можна назвати повноцінною системою контролю за колесами. Вона являє собою порівняно складний пристрій, що складається з блоку управління і самих датчиків, що монтуються на колеса замість вентилів. Обмін даними між ними виконується за допомогою радіосигналів. Частотність передачі їх становить зазвичай 1 хвилину, тобто, контроль ведеться практично в режимі «реального часу».
У простих виробах блок управління отримує сигнал, обробляє його, і, якщо відзначено зміна тиску відносно параметрів, внесених в пам'ять, на приладовій панелі загоряється сигнальна лампа, що супроводжується звуковим сигналом.
Читайте також: Всесезонная гума - плюси і мінуси
Відео: Системи TPMS (система контролю тиску в шинах).
У більш «просунутих» моделях блок управління оснащений дисплеєм, на який виводиться інформація про тиск у всіх колесах. В таких приладах модуль обробляє сигнали від кожного з колісних датчиків окремо і виводить дані на монітор, закріплений на приладовій панелі.
У конструкцію пристроїв, що монтуються в колеса, входять датчики тиску і температури, блок передачі інформації від них, антена і акумулятор. Тобто, воно є повністю автономним і здатне від заряду свого АКБ відпрацювати близько 8-10 років. При цьому сам колісний прилад - дуже компактний і легкий по вазі, тому на баланс колеса практично не впливає. Але наявна батарея - не зміна, тому при її повному розряді пристрій доведеться міняти.
Переваг у таких виробів багато:
- Інформація про стан коліс досить точна.
- Дані надходять постійно, тому навіть під час руху відстежити зміни тиску буде нескладно.
- Монтаж пристрою не складний.
Що стосується недоліків, то до них можна віднести дорожнечу обладнання і неможливість використання з камерними шинами, які хоч і дуже рідко, але все ж експлуатуються автолюбителями.
У більшості випадків при зміні параметрів (наприклад, при заміні шин або одного з датчиків) електронна система контролю тиску в шинах в автоматичному режимі калібрує дані, підлаштовуючись під нові умови. Але є і такі, у яких при зміні параметрів, потрібно перепрограмування, що проводиться при допомоги сканера .
непрямий завмер
Що стосується датчиків непрямого виміру, то як таких їх немає. Завдання контролю за тиском в шинах виконує штатна система авто - АБС, для чого функціонал її дещо розширено.
Як відомо, АБС використовує датчики контролю швидкості обертання коліс, щоб підлаштовувати роботу гальмівної системи і забезпечувати ефективне гальмування . Ці ж пристрої задіяні і для контролю за станом шин.
Принцип роботи непрямого контролю заснований на зміні швидкості обертання колеса при зменшенні діаметра. Тобто, при втраті тиску розмір колеса зміниться в меншу сторону. Через це для подолання певної ділянки дороги йому потрібно зробити більше обертань, тобто швидкість обертання його підвищується. На це зміна і реагують датчики. Вони знімають показання швидкості і передає їх на блок управління, де вони порівнюються між собою. Якщо зазначено, що одне з коліс обертається швидше, ніж інші, на бортовий комп'ютер виводиться повідомлення про невідповідність.
Читайте також: Яка буває маркування шин і її розшифровка
Відео: Системи контролю тиску в шинах (TPMS). Які системи краще? Як вони працюють?
Як і в системах прямого виміру, при зміні робочих параметрів відбувається калібрування значень і система, заснована на АБС, підлаштовується під нові умови.
Основною перевагою пристроїв непрямого виміру є задіяння для контролю зовсім інший системи авто. Тобто, конструкція не доповнюється якимись додатковими елементами. Це в свою чергу позначається на вартості обладнання, адже всього лише потрібно підвищити функціональність блоку управління АБС і все. До того ж така система забезпечує інформацією про стан коліс постійно під час руху.
Але недоліків у систем непрямого виміру досить багато, тому вона не відрізняється високою ефективністю. Вона не дозволяє визначати тиск під час стоянки авто, і автовласникові необхідно самостійно перевіряти шини (Ось тут і можуть стати в нагоді механічні ковпачки).
Система контролю на основі АБС може давати помилкові сигнали. Відбутися це може при входженні в затяжний поворот (в таких умовах колеса, що рухаються по зовнішньому діаметру, обертаються трохи швидше, ніж ті, які розташовані з внутрішньої сторони).
Датчики непрямого контролю можуть виявитися марними, якщо на авто встановлені шини з підвищеною жорсткістю боковин. Така гума навіть при значному падінні тиску здатна зберігати форму, тому їх діаметр не змінюється.
Які системи краще?Як вони працюють?
Які системи краще?
Як вони працюють?