Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Диски: розтлумачити виліт

  1. Зміст статті: При підборі колісних дисків для автомобіля можливість використання певної моделі визначається...
  2. потреби автовласників
  3. Рекомендації продавців дисків
  4. Трохи про силах, що діють на підвіску

Зміст статті:

Наша сеть партнеров Banwar

При підборі колісних дисків для автомобіля можливість використання певної моделі визначається значенням параметрів диска, і одним з найбільш важливих параметрів є виліт.

Що таке виліт диска

Вильотом диска називається відстань від привалочной площині диска (тій площині, якою диск стикається з площиною маточини при монтажі колеса на автомобіль) до осьової лінії, яка розділяє диск на дві симетричні половини (і є паралельною привалочной площині).

Маркування вильоту диска

Значення вильоту (відстань між площинами) вимірюється в міліметрах, і в кодуванні, нанесеної на внутрішню поверхню диска, де відображаються всі параметри моделі, виліт маркується позначенням ET (в деяких випадках DEPORT, OFFSET).

Різновиди вильоту диска

З огляду на величезну кількість моделей авто, виробники колісних дисків пропонують досить широкий асортимент, який включає диски з різними значеннями вильоту. Розрізняють три види вильоту диска:

Нульовий виліт - прівалочная площину диска збігається з центральною площиною колеса;

Позитивний виліт - прівалочная площину диска розташована позаду центральної площини колеса;

Негативний виліт - прівалочная площину диска розташована перед центральною площиною колеса.

Негативний виліт - прівалочная площину диска розташована перед центральною площиною колеса

Залежно від різновиду вильоту маркування може мати такий вигляд: ЕТ20 (позитивний), ЕТ0 (нульовий), ЕТ20 (негативний).

Як щодо відповідності рекомендаціям виробника автомобіля?

Параметри вильоту диска строго регламентуються заводом виробником, і ці параметри повинні бути значення вильоту, зазначеним на маркуванні диска. Через розбіжності параметрів вильоту колесо при русі може зачіпати елементи кузова (негативний виліт) або ж стикатися з елементами підвіски (позитивний виліт).

Крім того, важливість відповідності цього параметра рекомендацій виробника транспортного засобу, посилюється його неочевидністю. Тобто, якщо при невідповідності діаметру, кількості кріпильних отворів колесо просто неможливо встановити, то при невідповідності значень вильоту диск може прекрасно «встати» на маточину.

Однак в результаті невідповідності параметра вильоту «штатним» параметрам можуть виникати значні навантаження на підвіску, яка не призначена для роботи в режимі таких навантажень. І це є причиною передчасного виходу підвіски з ладу, а тому - використання такого диска вже не є безпечним. Крім того, невідповідність вильоту впливає на керованість автомобіля, знижується передбачуваність поведінки на поворотах, обертання керма стає не таким легким, з'являється нерівномірний знос гуми.


потреби автовласників

Втім, автолюбителі встановлювали і продовжують встановлювати диски з невідповідним вильотом. Це наполегливе бажання, головним чином, обумовлено банальним незнанням предмета або ж необхідністю «прокачати» свій автомобіль, а також поставити диски, які, хоча і не дуже підходять за заводськими рекомендацій, проте виглядають вельми вражаюче.

Часто автовласники використовують відхилення вильоту для того, щоб посилити експлуатаційні характеристики транспортного засобу. Чим менше виліт щодо осі, тим більше розширюється колісна база, в результаті чого збільшується стійкість і керованість автомобіля. Крім того, розширена база надає автомобілю більш спортивний вигляд, чому зовнішній вигляд, без сумніву, виграє.

Використання дисків з відхиленнями вильоту також обумовлено асортиментом ринку - вибором моделей, представлених продавцями. Так, чудові диски, які ідеально підходять автомобілю з естетичних характеристик, мають лише невелике відхилення від рекомендованих параметрів. Для деяких автовласників це є достатньою підставою для того, щоб віддати перевагу цю модель дискам менш цікавим, зате ідеально відповідним за своїми параметрами певного автомобілю.

Втім, існує спосіб привести виліт диска відповідно до вимог автовиробника - використання колісних проставок, цей спосіб буде розглянуто докладніше трохи нижче. А зараз розглянемо наступні питання:

  • Чому виробники не схильні допускати невідповідність вильоту штатним показниками;
  • Чому автовласники і продавці дисків допускають можливість використання дисків, у яких виліт не повною мірою відповідає рекомендаціям;
  • Які сили діють на підвіску, і що конкретно відбувається при зміні вильоту.

Відповідність потреб автолюбителя і можливостей виробника

рекомендації виробників

Питання про те, яке відхилення від рекомендацій автовиробника є допустимим, є насправді досить спірним. Багато виробників наполягають на повній відповідності, деякі цілком допускають розбіг вильоту в межах +/- 5мм., А є моделі, для яких рекомендований виліт змінюється в залежності від модифікації. З чим пов'язано бажання виробника не допускати відхилення від рекомендованих параметрів?

Ще пару десятків років назад при конструюванні автомобілів закладався значний запас міцності, що дозволяло вузлів і агрегатів автомобілів витримувати деякі перевантаження без відчутної утрати. Сьогодні від точності розрахунків навантажень, впливу яких зазнають деталі авто, залежить рівень міцності матеріалів, вибір технологій, за допомогою яких ці деталі виготовлені, а відповідно - кінцева ціна автомобіля.

В умовах жорсткої конкуренції автовиробники змушені економити, щоб підвищити цінову привабливість своїх моделей, тому навантаження на всі елементи розраховуються дуже точно, і навіть порівняно невелике невідповідність рекомендованих параметрів може привести до збільшення навантаження, відповідно - до поломки деталі. Підраховано, що якщо виліт диска зменшується на 50 мм, це призводить до збільшення навантаження в півтора рази. Природно, що подібна розбіжність призводить до швидкого виходу підвіски з ладу.

Цим же пояснюється різний виліт для автомобілів однієї моделі, але укомплектованих різними двигунами. Відрізняється вага двигунів, відповідно, навантаження на підвіску буде неоднаковою, змінюються сили і вектори їх застосування. Однак в подібних випадках різниця в значенні рекомендованого вильоту рідко перевищує +/- 5мм.

Рекомендації продавців дисків

Продавці дисків, в свою чергу, не поспішають завіряти своїх клієнтів в необхідності неухильно дотримуватися рекомендацій автовиробників, і в цьому також є свій резон.

  • По-перше, серед достатку моделей автовласникові досить непросто відшукати комплект дисків, параметри яких сто-відсотково відповідають рекомендаціям виробника авто. Тобто, власнику авто доводиться чимось жертвувати, набуваючи менш красиві диски або ж диски найбільш вигідною конфігурації, але не цілком відповідають вимогам по вильоту;
  • По-друге, розбіжність в декілька міліметрів дійсно лише в мінімальному ступені приводить до збільшення навантаження на підвіску. Складно уявити, щоб один або два міліметри могли б стати причиною серйозних перевантажень;
  • По-третє, використання колісних проставок дозволяє нівелювати розбіжності, зводячи до мінімуму можливу шкоду для підвіски і гуми.

Тому невеликий розбіг по вильоту, все ж, є допустимим, чим і користуються майстри тюнінгових компаній і «просунуті» автовласники, які прагнуть максимально вдосконалити експлуатаційні якості своїх авто. Максимально допустимою в більшості випадків є відхилення на +/- 5мм, однак для деяких моделей навіть це є занадто великим відхиленням. Тому найкращим варіантом було б точно слідувати рекомендаціям виробника, що гарантовано допомогло б уникнути проблем з підвіскою (в результаті зміни вильоту).

Як виміряти виліт диска самостійно

Виміряти параметр ET (виліт диска) можна самостійно, для цього будуть потрібні наступні інструменти:

  • Рейка (рекомендована довжина відповідає радіусу диска);
  • Вимірювальний інструмент (лінійка або рулетка);
  • Домкрат (для зняття колеса);
  • Балонний ключ (ключ для секретних болтів);
  • Підкати.

Спочатку вимірюємо тиловий відступ (А) також званий BACK SPACING, для цього потрібно покласти колесо лицьовою стороною вниз, на внутрішню сторону диска поміщаємо рейку, при цьому кінці рейки повинні лежати на ободі диска (нема на гумі або внутрішньої частини обода). Міряємо відстань від привалочной площині диска до краю рейки (нижнього), вимірювання проводяться в міліметрах.

Потім потрібно виміряти фронтальний відступ (В), для цього необхідно покласти колесо лицьовою стороною вгору, і помістити рейку так, щоб її краї лежали на ободі (нема на спицях або інших елементах конструкції). Заміряють відстань від привалочной площині диска до краю рейки (нижнього).

Після того, як виміри виконані, необхідно провести розрахунки вильоту (ET, в міліметрах) за такою формулою:

ET = (A + B) / 2 - B

де А - тиловий відступ, а В - фронтальний відступ.

Так, якщо наші розміри мали такі значення:

А - 153мм, а В - 53мм, то значення вильоту (ET) = (153 + 53) / 2 - 53 = 50 мм.

Трохи про силах, що діють на підвіску

Маса автомобіля рівномірно розподілена між чотирма колесами, а сила, яка діє на кожне колесо, спрямована від дорожньої поверхні. Точкою прикладання сили є центр плями контакту, під час руху цей центр розташовується по лінії симетрії колеса. Відповідно, вісь стійки амортизатора також повинна бути спрямована до цієї центральної лінії. Сила діє через центр плями контакту на стійку з амортизатором, на важіль і на ступінчастий підшипник, наконечники рульових тяг, і при конструюванні автомобіля враховується інтенсивність її впливу.

Виліт задає розташування центральної осі щодо маточини, і якщо центральна вісь зміщується (при зміні вильоту), то разом з нею зміщується рульова вісь, змінюється вектор прикладання сили. При цьому змінюються параметри обертання керма, ускладнюючи виконання маневрів, змінюється пляма контакту при поворотах, що призводить до нерівномірного зносу гуми. Відповідно, підвіска працює вже не в тому режимі, який прораховувався при конструюванні автомобіля, і її елементи швидко виходять з ладу.

колісні проставки

Як вже говорилося, використання колісних проставок є способом, який дозволяє зменшити виліт до штатного значення. Проставки представляють собою плоскі металеві млинці, які встановлюються між диском і маточиною, грають роль своєрідних прокладок. Таким чином, якщо автолюбитель пригледів диски, які відповідають всім параметрам (ширина, діаметр, центровочне отвір, кількість і діаметр осі розміщення болтових отворів), крім значення вильоту - він цілком може використовувати ці диски, встановивши колісні проставки потрібної товщини.

Колісні проставки використовуються не тільки для приведення значення вильоту в відповідність рекомендованим параметрам, але також для його зміни в ту чи іншу сторону (розширення колісної бази при тюнінгу), або ж в тому випадку, якщо у диска не збігається кількість і розташування отворів для маточинних болтів .

Колісні проставки використовуються не тільки для приведення значення вильоту в відповідність рекомендованим параметрам, але також для його зміни в ту чи іншу сторону (розширення колісної бази при тюнінгу), або ж в тому випадку, якщо у диска не збігається кількість і розташування отворів для маточинних болтів

Існує два основних види колісних проставок:

  • Перші мають наскрізні отвори і товщину 6 - 12 мм, для їх установки необхідно підібрати болти, які довше штатних на товщину проставки;
  • Другі (товщина 12 - 20 мм) мають отвори для маточинних болтів, а також окремо для болтів, якими прокладка кріпиться до диска. Тобто, такі проставки можуть використовуватися, якщо кріпильні отвори на диску (розмір, кількість, відстань) не збігаються з отворами на ступиці. Крім того, проставки цього типу мають додаткове центровочне отвір, і при покупці потрібно стежити, щоб цей отвір збігалося з центрувальні отвором диска.

Існує також відмінність між способами використання колісних проставок:

  • Приведення параметрів вильоту до штатного значення;
  • Адаптація диска до маточини (при розбіжності кріпильних отворів);
  • Зміна вильоту щодо штатного значення (розширення або звуження колісної бази).

Доцільність використання проставок безпосередньо залежить від їх якості, а також способу використання. Так, неякісні колісні проставки (похибки в розмірах отворів для кріплення, невідповідний метал) можуть стати причиною раптової аварії або сприяти якнайшвидшому виходу підвіски з ладу. Якщо ж мова йде про навмисні зміни вильоту щодо штатних параметрів, то наслідки, до яких можуть призвести подібні модифікації, були розглянуті вище.

Х-фактор (Caliper Clearance або Brake Clearance)

Додатковим параметром, який слід враховувати при виборі колісних дисків, є Х-фактор - відстань між привалочной площиною (площину кріплення диска до маточини) і внутрішньою поверхнею лицьового боку диска (його спиць). Цей параметр залежить від конфігурації диска (форма штампування, лиття, вигин спиць) і впливає на можливість установки дисків на автомобіль, у якого гальмівні елементи виступають за привалочную площину.

Цей параметр залежить від конфігурації диска (форма штампування, лиття, вигин спиць) і впливає на можливість установки дисків на автомобіль, у якого гальмівні елементи виступають за привалочную площину

Якщо у моделі диска значення параметра Х-фактор наближається до нуля, то ці диски не призначені для автомобілів, конструкція гальмівної системи яких передбачає наявність виступаючих гальмівних елементів. Диски підходять тільки до автомобілів без виступаючих елементів. А якщо значення Х-фактора є достатнім, то диск можна встановити на будь-який автомобіль (природно, за умови, що інші параметри диска відповідають параметрам автомобіля).

Таким чином, диски, які відповідають моделі авто за всіма параметрами, які відображені в маркуванні, можуть не підійти на автомобіль певної марки. Є два способи дізнатися - підійдуть диски чи ні.

  • Перший спосіб - примірка диска до початку бортування перед установкою;
  • Другий спосіб - пошук каталогів сумісності, які багато виробників колісних дисків викладають на своїх офіційних ресурсах в інтернеті. Якщо в каталозі вказано, що диск підходить для автомобіля певної моделі, то можна сміливо замовляти комплект, диски гарантовано «встануть» на маточини.

Однак є спосіб змінити цей параметр за допомогою все тих же колісних проставок. При цьому потрібно враховувати, що зі зміною значення Х-фактора зміниться і виліт (причому, рівно настільки, наскільки змінився Х-фактор). Тому краще вибирати модель диска таким чином, щоб з установкою проставки виліт компенсувався до штатного показника.

Як щодо відповідності рекомендаціям виробника автомобіля?
З чим пов'язано бажання виробника не допускати відхилення від рекомендованих параметрів?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов