Наша сеть партнеров Banwar
Мотоцикл Мінськ, експлуатація і ремонт. >> Додаткове обладнання
Багажники. Наявний на мотоциклі багажник розрахований на перевезення 15 кг вантажу. Якщо доводиться перевозити великі вантажі встановлюють більш місткі бічні багажники (рис. 5.1).
Мал. 5.1. Установка бічних майданчиків багажника: 1 - отвір 0 8, просвердлений в кронштейні подвскі; 2 - кронштейн рами; 3 - втулки; 4 - болт Мб; 5 - трубка багажника; 6 - нове місце установки покажчиків поворотів; 7 - трубки 0 10 + 12; 8 - трубки 0 14; 9 - місце можливого з'єднання багажника з крилом; 10 - підсилювальні косинки (установка їх не обов'язкова).
Багажники виготовляються зі сталевих трубок діаметром 14-16 мм і товщиною стінки 1,5-2,0 мм. Щоб при згинанні не мне стінки трубок, їх наповнюють добре просушеним піском, ущільнюють і щільно забивають дерев'яними пробками. Згинання виробляють на болванці заданого радіуса. Переважно застосовувати газозварювання, так як під час електрозварювання можливі пропали трубок. Після зварювання багажник зачищають, полірують, хромують або фарбують 2-3 шарами емалі.
Мал. 5.2. Ліва бічна майданчик заднього багажника для мотоциклів ММВЗ (права - дзеркальне відображення): 1 - втулка; 2 - основна труба; 3 - кронштейн; 4 - скоба.
Захисні дуги (рис. 5.3). Дуги виготовляються з труби 22x2. Для додання відповідної форми трубу набивають піском і гнуть за шаблоном з підігрівом.
Вітровий щиток. Правильно встановлений вітрової щиток не применшує оглядовості водія і не утруднює керування мотоциклом. При цьому швидкість руху практично не зменшується, оскільки деяке збільшення лобового опору компенсується нахилом щитка і його обтічною формою.
Мал. 5.3. Захисні дуги і наколінники (варіант): 1 - перетин наколінника; 2 - наколенник лівий; 3 - розпірна втулка; 4 -головний труба рами; 5 - захисна дуга; 6 - хомут кріплення наколінника; 7 -наколеннік правий; 8 - кронштейн нижній (кріплення до нижньої точки кріплення двигуна); 9 - кронштейн верхній.
На рис. 5.4 показаний один з варіантів установки вітрового щитка на мотоцикл 3.115.
Верхня кромка його повинна бути на 25-40 мм нижче рівня очей водія, а відстань від неї до особи водія - не менше 250 мм. Нахил щитка до вертикальній площині повинен бути в межах 25-30 °, т. Е. Приблизно дорівнює нахилу передньої вилки.
Мал. 5.4. Вітровий щиток (варіант): 1 - підстава (показана видавши-ка для рук); 2 - нижні кронштейни (кріплення до стяжним болтів нижнього містка або до кронштейну фари); 3 - фара; 4 - верхні кронштейни (кріплення до труби керма, стяжним болтів кроштей-нів керма або до гайок пір'я вилки); 5 - металева накладка (ширина 30 мм); 6 - точки кріплення скла; 7 - прозора частина щитка з органічного скла.
Щиток складається з двох частин. Нижня (підстава) виготовляється із сталевого (0,8-1,2 мм) або алюмінієвого (1,5-2 мм) листа. По краях роблять отбуртовку і наклеюють окантовку з хлорвінілової або гумової трубки. Верхня частина виготовляється з оргскла. Щоб додати аркушу оргскла увігнуту форму, його нагрівають гарячою водою або над газовою плитою і обережно, не докладаючи великих зусиль, вигинають руками. Як тільки скло почне втрачати пластичність, нагрів повторюють. При охолодженні підтримуйте скло руками, не даючи йому можливості випростатися. Остаточні розміри скла отримують випилюванням за допомогою ножівки або лобзика, обов'язково за шаблоном, виготовленому з картону і пройшов пробну установку на мотоциклі. Гострі краї слід затупити, щоб уникнути порізів рук і обличчя. Отвори (під гвинти М4-М5) просвердлюють з увігнутої сторони в зборі з підставою і накладкою, при цьому подача свердла повинна бути мінімальною. Якщо при виготовленні (або в процесі експлуатації) з'явилася тріщина, її слід зупинити, просвердливши в кінці невеликий отвір. При необхідності тріщину можна закрити, використовуючи дихлоретан, клей МЦ або накладки з алюмінію. Кронштейни кріплення щитка виготовляють зі смугової сталі 2,5-3,0 мм або прута діаметром 10 мм, расклепивая кінці під отвори. Кріпиться щиток до стяжним болтів нижнього містка і кронштейнів керма.
Інше
Для поліпшення прохідності переднє крило можна зробити підресореним, тобто підняти вище, збільшивши зазор між ним і колесом, і закріпити за нижній місток передньої вилки (рис. 5.5).
Мал. 5.5. Підресорене переднє крило для мінських мотоциклів: 1,2 кронштейни; 3, 4, 5 - гвинт М5, шайба, гайка; 6 - ксілітель; 7 - крило.
Заднє крило у сучасного мотоцикла дуже короткий. Це красиво і додає зовнішності машини явну спортивність. Але при русі по мокрій дорозі грязь з колеса летить вище голови пасажира. Рекомендуємо тому встановити бризговики з твердої гуми товщиною 3-5 мм (рис. 5.6), який тільки на 10-15 см не буде діставати до землі. Сталева або алюмінієва смужка шириною 15-20 мм забезпечить щільне прилягання бризковика до крила і додасть йому відповідну форму.
Мал. 5.6. Гумовий бризговики.
При далеких подорожах можна спеціальний багажник встановити і на бензобак (рис. 5.7).
Мал. 5.7. Багажник на бензобак для мінських мотоциклів.
Бажано виготовити нові монтажні лопатки відповідно до рис. 5.8.
Мал. 5.8. Монтажні лопатки.