- Технічні характеристики ЗМЗ 405 2,5 л / 152 л. з
- особливості конструкції
- Перелік модифікацій ДВС
- Плюси і мінуси
- Список моделей авто, в яких встановлювався
- Регламент обслуговування ЗМЗ 405 2,5 л / 152 л. с.
- Огляд несправностей і способи їх ремонту
- Варіанти тюнингу мотора
Наша сеть партнеров Banwar
Замислювався двигун ЗМЗ 405 в якості бази для цілого сімейства інжекторних ДВЗ, тому основним у сімействі вважається варіант ЗМЗ 4052.10, розроблений в 2000 році для важких машин Горьковського і Ульяновського автозаводів.
ДВС ЗМЗ 405
Спочатку керівництво Заволзького заводу проектувало версії силових приводів для різних машин:
- адаптовані під розмір зчеплення Fiat Ducato, потужність 140,5 л. с., крутний момент 214 Нм;
- форсировка до 152 л. с. для Газелі, норми Євро-2;
- модернізація ГБЦ і прокладки, установка в ГАЗ Волга;
- турбований ДВС з обертовим моментом 343 Нм і потужністю 195 л. с., для машин спецпризначення.
При цьому обсяги силових приводів всієї серії залишилися незмінними 2,5 л. Конструкція ускладнилася щодо ЗМЗ 406, але капремонт своїми силами і раніше не викликає складнощів.
Технічні характеристики ЗМЗ 405 2,5 л / 152 л. з
За замовчуванням в двигуні нової серії залишилися колишніми блок циліндрів і шатуни, все інше модернізовано, що дозволило збільшити потужність і надійність силового приводу.
Конструкція ЗМЗ 405
Для початкового варіанту Євро-2 технічні характеристики ЗМЗ 405 мають значення:
Виробник ЗМЗ Марка ДВС 405 Роки виробництва 2000 - ... Обсяг 2464 см3 (2,5 л) Потужність 111,8 кВт (152 л. С.) Момент крутний 210 Нм (на 4000 об / хв) Вага 193 кг Ступінь стиснення 9,3 харчування інжектор Тип мотора рядний бензиновий Запалювання електронне Число циліндрів 4 Місцезнаходження першого циліндра ТВЕ Число клапанів на кожному циліндрі 4 Матеріал ГБЦ сплав алюмінієвий Впускний колектор із змінною геометрією Випускний колектор литий чавунний Шток від 4062.10 Матеріал блоку циліндрів чавун Діаметр циліндра 95,5 мм Поршні оригінальні Колінвал міцні й чавун, 5 опор, 8 противаг Хід поршня 86 мм Пальне АІ-92 Нормативи екології Євро-2 Витрата палива траса - 8,8 л / 100 км
змішаний цикл 11 л / 100 км
місто - 13,5 л / 100 км
Витрата масла максимум 0,3 л / 1000 км Яке масло лити в двигун по в'язкості 5W30, 5W40, 0W30, 0W40 Яке масло краще для двигуна по виробнику Liqui Moly, Лукойл, Роснефть Масло для ЗМЗ 405 за складом взимку синтетика, влітку напівсинтетика Обсяг масла моторного 6 л Температура робоча 90 ° Ресурс ДВС заявлений 150000 км
реальний 250000 км
Регулювання клапанів гидрокомпенсатори Система охолодження примусова, антифриз Обсяг ОЖ 10,7 л Помпа з пластикової крильчаткою Свічки на ЗМЗ 405 BCPR6ES від NGK або АУ14ДВРМ, LR17YC від Brisk, WR8DC від Bosch Зазор свічки 0,8 мм Ланцюг ГРМ 84/108 зубчаста або 72 / 92 втулкові, взаємозамінність тільки комплектом з зірками, черевиками і натяжителями Порядок роботи циліндрів 1-3-4-2 Повітряний фільтр Nitto, Knecht, Fram, WIX, Hengst Масляний фільтр зі зворотним клапаном Маховик від 406, внутрішній діаметр 40 мм, 7 отворів для кріплення зі зміщенням Болти кріплення маховика М12х1,25 мм, довжина 26 м Маслос'емниє ковпачки - Компресія від 12 бар, різниця в сусідніх циліндрах максимум 1 бар Обороти ХХ 750 - 800 хв-1 Зусилля затягування різьбових з'єднань свічка - 31 - 38 Нм
маховик - 72 - 82 Нм
болт зчеплення - 22 - 38 Нм
Кришка підшипника - 100 Нм (корінної) і 70 Нм (шатунний)
головка циліндрів - три стадії 40 Нм, 135 Нм + 90 °
Наведене опис параметрів ДВС відноситься до модифікації 4052.10, проте характеристики всіх інших версій моторів відрізняються досить незначно, за винятком турбированного ДВС 4054.10. для нього мануал рекомендує проводити обслуговування вдвічі частіше.
особливості конструкції
Спочатку в двигун ЗМЗ 405 увійшли наступні перспективні технічні на 2000 року рішення:
- розподілене уприскування всередину каналів ГБЦ;
- рядна схема двигуна з двома валами ГРМ для 4 клапанів в кожному циліндрі;
- закрита схема вентиляції з вакуумом всередині картера;
- оновлене навісне у вигляді Двохклапанні термостата, терморезестівного датчика ОЖ, індукційного синхронізатора, датчика Холла і магніторезестівного дроссельного модуля;
Конструкція блоку циліндрів
ГБЦ ЗМЗ 405
Шатуни ковані, вкладиші підшипників коленвала сталеалюмініевие, амортизаційний шків прогумований для гасіння шкідливих вібрацій.
Перелік модифікацій ДВС
У виробника ЗМЗ існує 4 атмосферних модифікації мотора 405 серії для автобусів, вантажівок і важких представницьких Волг, і одна турбірована версія для спецмашин з броненакладками, спеціальним обладнанням, важкими рамами.
Базовий варіант 4052.10 має 214 Нм крутного моменту, ступінь стиснення 9,4, потужність 152 л.с. Його рекомендовано використовувати і в міському циклі, і для траси.
Мотор 40522.10 володіє меншим крутним моментом 211 Нм, потужність залишилася колишньою, він адаптований під коробки вантажівок і автобусів Газель / Соболь. Ступінь стиснення тут 9,3 для кращої сприйнятливості до вітчизняного бензину.
ЗМЗ 40522.10
Варіант 40524.10, навпаки, заточений під коробку мікроавтобуса Фіат Дукато, хоча активно використовувався на Газелях і Соболєв. Відповідає вимогам Євро-3 і Євро-4 в різних комплектаціях, має 214 Нм крутного моменту і 140,5 л. с. потужності. Ступінь стиснення дорівнює 9,4, тобто як у базового варіанту.
ЗМЗ 40524.10
ДВС 40525.10 має 213,5 Нм крутного моменту і 143,8 л. с. потужності, розроблений під регламент Євро-3 для ГАЗ Волга масою до 2,1 т.
ЗМЗ 40525.10
На відміну від попередніх атмосферних двигунів модифікація 4024.10 обладнана кондиціонером і турбонаддувом, кованими поршнями і сталевим коленвалом для збільшених навантажень. Пружина діафрагми тут посилена, клапани на випуску обладнані натрієвих охолодженням. У 2009 році цим турбрмотором комплектували автобуси Фіат Дукато. Ступінь стиснення тут знижена до 7,4 одиниць, крутний момент збільшений до 343 Нм, а потужність він розвиває 195 л. с.
ЗМЗ 4054.10 турбо
Плюси і мінуси
Перевагами силових приводів сімейства 405 виробника ЗМЗ є:
- головка блоку циліндрів доопрацьована за рахунок застосування двошарової металевої прокладки товщиною 0,5 мм з пружними елементами;
- блок циліндрів знизив вагу на 1,35 кг, так як навісне частково демонтовано - більше немає ДПДЗ, патрубків і регулятора ХХ;
- трикомпонентний каталітичний нейтралізатор для забезпечення регламенту Євро-3;
- механічний тюнінг інженерами заводу дозволив знизити витрату палива до 8,8 л / 100 км по трасі;
- використана система доочистки мастила.
ШПГ мотора ЗМЗ 405
Кутом випередження запалювання управляє мікропроцесор електронної системи, що, з одного боку, є плюсом, з іншого - мінусом, так як ускладнюється ремонт на трасі. За рахунок гідрокомпенсаціі теплового зазору клапанів знизився експлуатаційний бюджет, тепер користувачеві не потрібно регулярно відвідувати СТО для регулювання клапанів.
ГРМ привід
Недоліком є значна питома вага мотора, небезпека перескакування ланцюга на кілька ланок і зниження міцності блоку циліндрів через щілинних прорізів.
Список моделей авто, в яких встановлювався
Спочатку мотор ЗМЗ 405 проектувався для кількох заводів, що випускають автомобілі, тому різні модифікації цього покоління силових приводів ЗМЗ встановлювалися на такі транспортні засоби:
- 10 - ГАЗ Волга, Газель;
- 10 - ГАЗ Газель 3302, 3221, 33023 Фермер, 32213, 32214, 2705, 2217 Соболь і Баргузин;
- 10 - Fiat Ducato ГАЗ Волга і Газель;
- 10 - ГАЗ Волга 3102, 3103, 3105, 3107, 3110, 3111, 3112, 3115;
- 10 - інкасаторські і урядові бронемобілі, інші спецмашини.
Покращені характеристики двигуна дозволяли використовувати його в Volga Siber, однак ГАЗ відмовився від моторів ЗМЗ в 2009 році через їх дорожнечу. На УАЗ ставили більш пізню версію 409, створену на основі 405 мотора.
Регламент обслуговування ЗМЗ 405 2,5 л / 152 л. с.
Атмосферний двигун ЗМЗ 405 слід обслуговувати з вказаною періодичністю:
- ланцюг ГРМ 100 тисяч заміна, 20 тисяч перевірка;
- не викликають проблем акумулятор і свічки 6 років;
- служить справно вентиляція картера 2 роки або 25 тисяч пробігу;
- змінювати ремені навісного обладнання потрібно приблизно через 2 роки;
- заміна масла потрібно через 7,5 - 10 тисяч пробігу;
- Не забиваєш фільтри 40 тисяч для повітряного і паливного, 7,5 - 10 тисяч км для масляного;
- ефективна охолоджуюча рідина 40 тисяч;
- нормально працює без прогара випускний колектор 2 - 2,5 роки;
- ходить кисневий датчик 100 тисяч.
Система змащення ЗМЗ 405
Простий пристрій ДВС помітно полегшує обслуговування і ремонт своїми руками, в тому числі, капітальний.
Огляд несправностей і способи їх ремонту
За аналогією з попередньою версією 406 мотор ЗМЗ 405 забезпечує безпеку клапанів при раптовому обриві ланцюгів ГРМ. Однак гніт клапана одна об одну, якщо ланцюг перескочить на кілька ланок - в момент одночасного підйому впускного і випускного клапана всередині одного циліндра.
Схема живлення і управління
Позитивною особливістю мотора є можливість експлуатації двох типів ланцюгів ГРМ. Допускається заміна зубчастих ланцюгів Втулкові, але тільки в комплекті з роликами, зірками і натяжителями, заспокоювачами. Основний поломкою є характерний стукіт, який може виникнути з кількох причин:
Знос підшипника направляючого ролика ременя приводу навісного обладнання заміна підшипника ослабіла кріплення демпферного шківа протяжка болтів Вироблення підшипника помпи заміна розхідники Поломка пружини натяжителя використання нової пружини Несправність підшипника генератора заміна розхідники Осадка пружини клапана установка нової пружини задирака клапанного стрижня ремонт ГБЦ Витягнута ланцюг натяжка або заміна Поломка гидронатяжителя ремонт вузла Вироблення гидротолкателей заміна расходников Знос циліндра, ШПГ або вкладиші клонували ремонт блоку, ГБЦ, поршневий групи
На відміну від 406 версії атмосферні модифікації серії 405 не схильні до перегріву.
Варіанти тюнингу мотора
Базовий двигун ЗМЗ 405 забезпечує норми Євро-2, має в блоці прорізи між циліндрами, тому практично не придатний для модернізації. Тюнінг зазвичай виробляють на блоках циліндрів від модифікацій 40524 або 40525. Крім того, слід врахувати, що механічний тюнінг за рахунок установки "міських" розподілвалів або установки дроселя на кожному циліндрі дасть, не більше 20 - 30 л. с. потужності додатково.
Тюнінг ЗМЗ 405
Виробник ЗМЗ вибрав краще рішення - установку турбіни на модифікації 4054, тому користувачам, які вирішили збільшити потужність версій 4052, слід рухатися в цьому ж напрямку.
Таким чином, в покоління моторів ЗМЗ 405 входить кілька атмосферних двигунів 4052.10, 40522.10, 40524.10, 40525.10 і один турбований 4054.10. Частина з них забезпечує норми Євро-2, решта більш безпечні - Євро-3/4.