Наша сеть партнеров Banwar
Наддувши - ефективна система підвищення потужності двигуна. Крім цього він забезпечує економію палива і зниження токсичності відпрацьованих газів. Розглянемо двигуни з турбонаддувом, плюси і мінуси.
Що це таке?
Наддувши - вид наддуву, при якому повітря в циліндри двигуна подається під тиском за рахунок використання енергії відпрацьованих газів.
Застосовується на бензинових і дизельних двигунах. Найбільш ефективний турбонаддув на дизелях внаслідок високого ступеня стиснення і відносно невисокою частоти обертання. Стримуючими факторами застосування турбонаддува на бензинових авто є можливість настання детонації, яка пов'язана з різким збільшенням частоти обертання двигуна, а також висока температура відпрацьованих газів і відповідний нагрів турбонагнетателя.
Відмінною особливістю двигуна з турбонаддувом є наявність: турбокомпресора, інтеркулера, регулятора тиску наддуву, запобіжного клапана і інших елементів. Турбокомпресор - основний елемент турбонаддува і забезпечує підвищення тиску повітря у впускний системі.
Интеркулер призначений для охолодження стисненого повітря. За рахунок охолодження повітря підвищується його щільність і збільшується тиск. Интеркулер це радіатор повітряного або рідинного типу.
Основним елементом управління системи турбонаддува є регулятор тиску наддуву - перепускний клапан . Клапан обмежує енергію відпрацьованих газів, направляючи частину в обхід турбінного колеса, забезпечуючи оптимальний тиск наддуву. Клапан має пневматичний або електричний привід. Спрацьовування перепускного клапана проводиться на підставі сигналів датчика тиску наддуву.
Також встановлюється запобіжний клапан. Він захищає від стрибка тиску повітря, який може статися при різкому закритті дросельної заслінки. Надмірний тиск може стравлювати в атмосферу за допомогою блуофф-клапана або перепускає на вхід компресора за допомогою байпас-клапана.
Принцип роботи
Робота заснована на використанні енергії відпрацьованих газів. Відпрацьовані гази обертають турбінне колесо, яке через вал ротора обертає компресорне колесо. Компресорне колесо стискає повітря і нагнітає його в систему. Нагрітий при стисненні повітря охолоджується в інтеркулере і надходить в циліндри двигуна.
Наддувши не має жорсткого зв'язку з коленвалом двигуна і ефективність роботи системи залежить від числа обертів. Чим вище обороти мотора, тим вище енергія відпрацьованих газів, швидше обертається турбіна, більше стисненого повітря надходить в циліндри двигуна.
Система з двома паралельними турбокомпресорами застосовується на потужних V-подібних двигунах. Принцип роботи заснований на тому, що дві маленькі турбіни мають меншу інерцією, ніж одна велика. При установці на двигун двох послідовних турбін максимальна продуктивність системи досягається за рахунок використання різних турбокомпресорів на різних оборотах двигуна. Деякі виробники встановлюють три послідовних турбокомпресора - triple-turbo і навіть чотири турбокомпресора - quad-turbo.
Комбінований наддув об'єднує механічний і турбонаддув. На низьких оборотах двигуна стиснення повітря забезпечує механічний нагнітач . З ростом оборотів підхоплює турбокомпресор, а механічний нагнітач відключається.
мінуси
В силу конструкції, турбонаддув має ряд негативних особливостей. З одного боку - затримка збільшення потужності двигуна при різкому натисканні на педаль газу - турбояма . З іншого - різке збільшення тиску наддуву після подолання турбоями - турбо підхоплення.
Зворотний бік підвищення потужності мотора, тобто форсування, - інтенсивний знос вузлів. Як наслідок, зниження ресурсу силової установки. Крім того, турбіни вимагають застосування спеціальних сортів моторних масел і суворого дотримання рекомендованих виробником термінів обслуговування. Ще більш вимогливий повітряний фільтр.
Недолік системи - чутливість до зносу поршневої групи. Зростання тиску картерних газів відчутно знижує ресурс турбіни. При тривалій роботі в таких умовах настає «масляне голодування» і поломка турбокомпресора.
Що це таке?Що це таке?