Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Двигуни ЗМЗ 402 і 24д на ГАЗ-24: технічні характеристики, установка, ремонт і заміна

  1. ЗМЗ 24Д і ЗМЗ 2401
  2. Технічні характеристики ЗМЗ 24Д і ЗМЗ 2401
  3. ЗМЗ 402 і ЗМЗ 4021
  4. Відмінність двигунів ЗМЗ 402 від ЗМЗ 24
  5. Форкамерний двигун ЗМЗ 4022.10
  6. Несправності, властиві моторам серії ЗМЗ 24
  7. Задній корінний підшипник
  8. Постіль розподільного вала
  9. Шестигранний привід масляного насоса
  10. Шестерня розподільчого вала
  11. Верхні втулки шатунів (під поршневий палець)

Наша сеть партнеров Banwar

Легковий автомобіль ГАЗ 24 розроблявся в середині 60-х років двадцятого століття, а в липні 1970 року вже повністю замінив попередника ГАЗ 21 . Відповідно, для нової «Волги» був створений зовсім інший двигун внутрішнього згоряння, який збирався на Заволзькому моторному заводі. Легковий автомобіль ГАЗ 24 розроблявся в середині 60-х років двадцятого століття, а в липні 1970 року вже повністю замінив попередника   ГАЗ 21

Класичний автомобіль ГАЗ 24

Прототипом двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) ЗМЗ 24Д і ЗМЗ 2401 служив мотор ГАЗ 21 . Новий мотор принципово були схожий з силовим агрегатом «двадцять першою« Волги »і навіть зовні схожий на нього. Але деталі двигунів майже всі були різні, і не взаємозамінні між собою в основній масі.

ЗМЗ 24Д і ЗМЗ 2401

Загальний опис

ЗМЗ 24Д - 8-клапанний чотиритактний чотирициліндровий двигун, мав верхнє розташування клапанів і нижнє розташування розподільного вала. Блок циліндрів і головка блоку циліндрів (ГБЦ) були відлиті з алюмінієвого сплаву AL 4. ДВС призначався для роботи на бензиновому паливі Аі-93. Мотор ЗМЗ 2401 володів такими ж характеристиками. На відміну від ЗМЗ 24Д, ЗМЗ 2401 працював на бензин А-76. Паливна система оснащувалася двокамерним карбюратором К 126Г.

Паливна система оснащувалася двокамерним карбюратором К 126Г

Схема двигуна ЗМЗ-24Д

Свого часу застосування алюмінієвого блоку циліндрів (БЦ) і головки блоку було нововведенням і вважалося передовою технологією. «Двадцять четверту» мотори проіснували без будь-яких змін до 1985 року, коли на зміну їм прийшло нове покоління двигунів ЗМЗ 402 і ЗМЗ 4021.

Заволзький моторний завод продовжував випуск ЗМЗ 24Д і ЗМЗ 2401, але в якості запасного агрегату. нові моделі ГАЗ 2410 і їх модифікації з 1987 року комплектувалися тільки новими двигунами.

Технічні характеристики ЗМЗ 24Д і ЗМЗ 2401

Двигуни «двадцять четвертої» серії мали наступними характеристиками:

  • Кількість циліндрів - 4;
  • Діаметр поршня стандартного розміру - 92 мм;
  • Хід поршня - 92 мм;
  • Кількість корінних опор колінчастого вала - 5;
  • Діаметр корінних шийок стандартного колінчастого вала - 64 мм;

    Схема пристрою колінчастого вала Газ 24

  • Діаметр шатунних шийок стандартного колінчастого вала - 58 мм;
  • Ступінь стиснення ЗМЗ 24Д - 8,2; ступінь стиснення ЗМЗ 2401 - 6,7;
  • Обсяг ДВС - 2,445 л.

У масляний картер ДВС заливалося від 5 до 5,5 літрів моторного масла (за різними даними), але за перевіреними даними до повного рівня по масляному щупі було потрібно п'ять з половиною літрів.

Мотори ЗМЗ 24Д і ЗМЗ 2401 між собою мали тільки дві відмінності - це сама ГБЦ і штанги штовхачів. У головки блоку ЗМЗ 2401 була більше камера згоряння циліндрів за рахунок потовщення металу в цій області. Висота ГБЦ ЗМЗ 2401 дорівнює 98 мм, у ЗМЗ 24Д цей параметр дорівнює 94 мм. Розрізняли ГБЦ, заміряючи висоту штангенциркулем, досвідчені мотористи визначали відмінності на око. Штанги відрізнялися по довжині, у версії ДВС під 76-ї бензин вони були довші на 4 мм.

Приклад мотора ЗМЗ 24Д під 76-ї бензин

ЗМЗ 402 і ЗМЗ 4021

У 1985 році почалася серйозна модернізація «двадцять четвірки». Зміни стосувалися салону, кузова, гальмівної системи . Торкнулися вони й двигуна. Що найцікавіше, внутрішня «начинка» двигуна зовсім не змінилася, і обсяг мотора залишився колишнім. Навіщо ж тоді затівалася вся ця модернізація?

Завдяки нововведенням, ДВС став більш зручний в обслуговуванні і в ремонті. Потім, нехай трохи, але збільшилася потужність двигуна. Згідно конструкторським задумом, повинен був збільшитися ресурс двигуна.

У нових ДВС в позначенні присутні цифри 10, тобто двигуни мають індекси ЗМЗ 402.10 і ЗМЗ 4021.10. Але для спрощення повна назва прописувати не будемо.

Відмінність двигунів ЗМЗ 402 від ЗМЗ 24

Так виглядає двигун ЗМЗ 402

Між двома типами двигунів присутні наступні відмінності:

Форкамерний двигун ЗМЗ 4022.10

У 1981 році Заволзький автозавод з метою підвищення потужності силового агрегату створює новий експериментальний двигун, який вийшов перехідним між ЗМЗ 24 і ЗМЗ 402. Мотор був задуманий для нової «Волги» ГАЗ 3102 , Але він також встановлювався дослідною партією і на «двадцять четверті». Зокрема, в таксі такі машини експлуатувалися.

Зокрема, в таксі такі машини експлуатувалися

Так виглядає нова Волга ГАЗ 3102

Блок циліндрів ЗМЗ 4022.10 зовні майже не відрізняється від 402-ого двигуна, але був абсолютно іншим всередині. Всі відмінності полягали в посадці циліндрів і в самих гільзах.

На відміну від легкознімних гільз моторів 24 і 402, які ущільнювалися з блоком через мідну прокладку, гільзи в блоці форкамерно двигуна фіксувалися двома гумовими кільцями. Вони «сиділи» в посадковому місці так жорстко, що їх неможливо часом зняти навіть знімачем. До речі, такі блоки називали «кокільні».

Головка блоку мала свою, особливу конструкцію. На кожен циліндр була додана маленька камера згоряння і один невеликий клапан. Принцип полягав в тому, що горюча суміш спочатку підпалюється в цій камері (форкамері). Потім за рахунок «вибуху» відбувається посилення запалення основної суміші, що сприяє підвищенню потужності ДВС. Головка блоку мала свою, особливу конструкцію Слід зазначити, що паспортна потужність даного агрегату була заявлена ​​105 к.с. на 93-му бензині, і мотор дійсно був дуже жвавим і спритним.

Визначити форкамерний двигун на машині можна було відразу, відкривши капот. Цей мотор видавала алюмінієва клапанна кришка, яку неможливо сплутати з штампованою сталевою кришкою 24 і 402.

Відповідно, у ЗМЗ 4022.10 були свої деталі, які не взаємозамінні з жодними іншими:

  • Поєднаний впускний і випускний колектор;
  • карбюратор;
  • Ось коромисел;
  • Головка блоку циліндрів;
  • Форкамерно клапана;
  • Клапанна кришка;
  • Прокладка колектора.

У цьому списку немає блоку циліндрів і гільз поршневої групи. Справа в тому, що блок і гільзи знайшли своє застосування в двигунах ЗМЗ 402.

Справа в тому, що блок і гільзи знайшли своє застосування в двигунах ЗМЗ 402

Встановлений мотор ЗМЗ 402

Мотор ЗМЗ 4022 виявився не надто вдалою задумкою. Він був дуже примхливим в налаштуваннях паливної системи. Досить часто двигуни відмовлялися запускатися, доводилося годинами крутити стартер, щоб оживити мотор. Запуск міг статися несподівано, і в чому справа, зрозуміти не міг ніхто. З цієї причини через три роки вирішили відмовитися від таких моторів.

На складах ЗМЗ залишалися кокільні блоки і поршневі групи від мотора ЗМЗ 4022.10, і ці деталі пустили в серію. Тому періодично при ремонті «чотириста за друге» двигуна виявлялося, що на моторі варто подібний агрегат. Зовні такий мотор можна визначити за характерною литві блоку, і то не відразу, тільки досвідченим оком.

Ті ДВС, які підносили сюрпризи з запуском, все-таки «оживляли», метод був елементарний - брали ГБЦ всю в зборі від ЗМЗ 402 і переставляли. Правда, це стало можливо тільки після того, як пішов в серію 402-ой двигун.

Несправності, властиві моторам серії ЗМЗ 24

Несправністю практично будь-якого двигуна є підвищена витрата масла і стукіт колінчастого валу. Інша справа, що у одних ДВС це «хвороба», а інші досить стійко переносять перевантаження і масляне голодування. «Волговские» мотори ставляться до групи стійких і загартованих, але болячки все ж є.

Характерні ознаки 24-их моторів, які притаманні саме цим моделям:

  • Текти масла заднього корінного підшипника;
  • Знос ліжку або втулок розподільного вала, а також опор самих валів;
  • Обрив або проворачивание шестигранного приводу масляного насоса;
  • Спрацювання зубів текстолітової шестерні розподільного вала;
  • Знос латунних втулок шатунів під поршневий палець.

Задній корінний підшипник

Текти масла заднього корінного підшипника знайома майже кожному «волговоду». Текти масла заднього корінного підшипника знайома майже кожному «волговоду» Справа в тому, що на місці стику двох половинок сальникової набивки з часом утворюється щілина. Сальникова набивка під впливом температури «всихає» і стискається.

До того ж, нещільні з'єднання створюються через висихання двох гумових ущільнювачів ( «чобітків» або «прапорців»). Така хвороба лікується прокладанням хорошого маслостойкостью герметика на стиках ущільнень. Звичайно ж, набивка і «прапорці» при цьому замінити необхідно. Коли операція проходить на місці (без зняття колінчастого вала), верхню набивання не змінюють. Та й дістатися до неї практично неможливо.

Заміна заднього корінного сальника марна, якщо поршнева група димить, а двигун витрачає масло. Надмірний тиск в першу чергу «продавлює» саме це з'єднання. Якщо ж забита система вентиляції картерних газів, масло теж в першу чергу піде через «задній корінний».

Якщо ж забита система вентиляції картерних газів, масло теж в першу чергу піде через «задній корінний»

Установка заднього корінного підшипника

Варто прочистити систему вентиляції, текти задній сальник перестає.

Задній сальник може текти через зношеність корінних шийок колінчастого вала. Визначають знос шийок прослуховуванням двигуна. При різкій підгазування лунає глухий рик або стукіт в районі розташування коленвала. Стук дуже характерний, його важко з чимось іншим сплутати. Тут заміна сальника не допоможе, вал потрібно шліфувати.

Постіль розподільного вала

Мабуть, не всі відмінності ЗМЗ 402 від ЗМЗ 24 були розглянуті в цій статті. ЗМЗ ще модернізував блок циліндрів в посадковому місці розподільного вала. На всіх ранніх випусках «Волги» ГАЗ 24 алюмінієві блоки мали втулки під розподільний вал. Проблема полягає в тому, що експлуатація ДВС з низьким тиском масла призводить до передчасного зносу опор розподільного і посадкового місця цих опор.

Проблема полягає в тому, що експлуатація ДВС з низьким тиском масла призводить до передчасного зносу опор розподільного і посадкового місця цих опор

Схема розподільного вала двигуна ЗМЗ 402

Заміна втулок розподільного - справа клопітка, але здійсненне в гаражних умовах. ЗМЗ випускав ремонтні втулки, які можна було встановити замість зношених, необхідно було мати набір розгорток і чимало терпіння, часу і акуратності. Вали успішно шліфувалися під ремонтний розмір, і великих проблем не спостерігалося.

Все стало гірше після того, як Заволзький моторний завод вирішив скасувати втулки, і вирішив встановлювати вали прямо в тілі БЦ.

Такі безвтулочние блоки стали випускати після 1985 року. Причому, це зустрічалося і на ЗМЗ 24, і на ЗМЗ 402.

Через деякий час завод і зовсім відмовився від втулок, що доставило і досі завдає чимало проблем власникам «Волг». У разі подібної несправності залишається два виходи - або віддавати БЦ «втілити» на завод, де є фрезерний верстат, або міняти блок на інший блок циліндрів. Через деякий час завод і зовсім відмовився від втулок, що доставило і досі завдає чимало проблем власникам «Волг»

Шестигранний привід масляного насоса

На моторах ЗМЗ 24 привід трамблера одночасно є і приводом масляного насоса. Привід масляного насоса являє собою шестигранник, який приводить в дію сам насос. Згодом шестигранник зношується і провертає в тілі насоса, і якщо не стежити за тиском масла, з мотором може трапитися біда - застукає колінвал, потрібно капремонт. Обриви шестикутника трапляються, якщо замерзає масло в піддоні взимку. Тому за тиском масла потрібно дивитися уважно.

Шестерня розподільчого вала

Стук шестерні свідчить про знос її зубів. Стукати вона може досить довго, але з заміною деталі краще не затягувати. Якщо обрив зубів відбудеться в дорозі, машина не заведеться і далі їхати не зможе. Автомобіль доведеться буксирувати до найближчої автомайстерні.

Верхні втулки шатунів (під поршневий палець)

Під навантаженням втулки шатунів мають властивість зношуватися. Це характерно для багатьох моторів з «плаваючими» пальцями. Стук через зношених втулок не дуже небезпечний, якщо він тільки почав з'являтися. Але затягувати з ремонтом не варто, в результаті може лопнути поршневий палець. Тоді вже наслідки будуть плачевними. Стук зношених втулок схожий на стукіт розподільної шестерні, але відрізняється тим, що явно чути під навантаженням.

Навіщо ж тоді затівалася вся ця модернізація?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов