Олександр КУЗЬМІН
Наша сеть партнеров Banwar
Росія знову вирішила перейняти «західний досвід», дивним чином його спотворивши: столична влада готуються оголосити війну віджилим своє автомобільним шинам. Ні для кого не секрет, як в Москві і регіонах «утилізується» зношена гума: її просто викидають, де доведеться. Шини лежать на смітниках, звалищах, а то і просто вздовж дороги або на подвір'ях. А це, м'яко кажучи, не самий екологічний вирішення питання. Але в наступному році багато що може змінитися.
Протягом найближчих 12 місяців в Москві відкриється тисяча пунктів прийому старих шин. Велика їх частина буде перебувати на території автосервісів. Ініціатива здається цілком логічною, особливо, якщо врахувати, що в Росії переробляється лише 10% зношеної автомобільної гуми, а, наприклад, в Португалії з 2007 жодна покришка не потрапила на смітник, відправившись замість цього на завод з переробки. Одне лише «але»: здаючи шини, доведеться заплатити. Мінімум по 100 рублів за кожне «колесо».
«Ми хочемо зробити так, щоб людині було зручніше здати старі шини в переробку, ніж просто викинути їх на узбіччя. Нам здається, що найлегше це зробити на автосервісах, де все зазвичай змінюють покришки. Здати одну шину можна буде, заплативши сто рублів, а можливість відвезти їх на завод ми надамо », - так описала перспективи керівник програми з утилізації шин заводу« Експлотекс »Наталія Солнцева.
Переробка проста і технологічна: гуму охолоджують до мінус 70 градусів, а потім висаджують під тиском 200 тисяч атмосфер. В результаті чого від покришки залишаються в буквальному сенсі одні недоноски. Їх перетворюють на крихту, яку потім використовують для покриття спортивних майданчиків і ремонту асфальту. Цілком по-європейськи.
І зовсім не по-європейськи те, що за утилізацію гуми змушений буде платити власник автомобіля. У країнах Європи діє зовсім інша модель: виробники і імпортери здійснюють платежі в державні фонди, з яких потім і виділяються гроші на знищення або переробку гуми.
Втім, немає в Старому Світі і звалищ з покришками - заборона була введена ще в 2006 році. Там утилізується від 70 до 100% старих шин, і робиться, це, звичайно, в першу чергу на благо самих жителів: «Недостатня утилізація шин може в деяких випадках являти собою потенційну загрозу для здоров'я людини (наприклад, небезпека пожеж, поширення гризунів і комах , таких як комарі) і збільшувати екологічні ризики », - йдеться в звіті Європейської шинної асоціації.
Наостанок трохи цифр. У згаданій вище Португалії працює 47 підприємств з утилізації покришок, вони завантажені на 100 відсотків. При цьому знищення кожної шини обходиться виробнику в 1 євро. У Росії більшість профільних заводів простоюють. У більшості країн Старого Cвета щорічно переробляється від 250 до 600 тисяч тонн автомобільної гуми. У Росії - 10-15 тисяч.
Олександр КУЗЬМІН
Інші статті номера в рубриці Новини :