Наша сеть партнеров Banwar
Для нормальної роботи двигуна на низьких і високих оборотах повинен підтримуватися певний рівень тиску масла. Для кожної моделі це значення вказано в інструкції. Наприклад для Лада Пріора тиск повинен бути:
- на розігрітому моторі на холостих обертах - 2 бар (196 кПа);
- 5400 об / хв - 4,5-6,5 бар.
Усереднене значення становить, як правило, 2 бар на неодружених і 4-6 бар на високих оборотах і для інших малолітражних легкових авто.
Варто відзначити, що на більшості сучасних бюджетних автомобілів на панелі приладів відсутній манометр масла, а лише є сигнальна кнопка, яка спалахує, якщо тиск падає. Розібратися з причинами цього явища не завжди просто, але воно може говорити як про серйозну поломку, так і про банальній нестачі мастила.
Які ж основні можливі причини того, що лампочка тиску спалахує при розігрітому моторі на холостих?
Чому горить лампочка тиску масла?
Найпоширеніша проблема - низький рівень масла в піддоні двигуна. Ми вже розповідали на Vodi.su про те, як користуватися щупом :
- відкрутіть маслозаливную горловину;
- вставте в неї щуп;
- подивіться на рівень - він повинен бути між відмітками Min і Max.
При необхідності долийте рекомендоване виробником масло. Обсяг визначається за вимогами виробника авто, які вказані в інструкції.
Іноді буває і таке, що машина стоїть на нерівній поверхні, а рівень масла трохи нижче необхідного. У такому випадку спробуйте переїхати на рівну площадку і заміряйте рівень.
Ну і природно, регулярно проводите виміри. Якщо ж ви обслуговуєтеся в сервісному СТО, то цю операцію проводять автомеханіки, і доливають масло до потрібного рівня. Крім того, вони знаходять всілякі причини витоку.
Друга поширена причина - у вас стоїть неякісний масляний фільтр. Нормальний фільтр вміщує в себе певну кількість масла, навіть після того, як ви заглушили мотор. Це необхідно для запобігання масляного голодування двигуна, яке може привести до дуже сумних наслідків:
- швидкий знос стінок циліндрів і поршнів;
- знос поршневих кілець;
- перегрів двигуна;
- підвищена витрата палива.
Відповідно, купуйте якісні фільтри, вчасно міняйте їх - як це зробити , Ми теж писали на Vodi.su. Не потрібно купувати дешеві комплектуючі, оскільки подальший ремонт влетить вам у копієчку.
Редукційний клапан масляного насоса. Ця невелика, але дуже важлива деталь виконує важливу функцію - не дає тиску масла знижуватися або підвищуватися. При підвищеному тиску теж виникає ряд проблем, які впливають на працездатність мотора, а саме - поломка ключових вузлів.
Найчастіша проблема - поломка пружини клапана. Вона може розтягуватися або ламатися. Якщо це сталося, необхідно повністю міняти сам клапан. Також з часом просвіт клапана засмічується. Це призводить до того, що при досягненні пікових оборотів тиск різко зростає.
Щоб такого не відбувалося, потрібно дотримуватися простих правил:
- при перевірці рівня звертайте увагу на наявність сторонніх часток в маслі - в ідеалі воно повинно бути прозорим;
- проводите промивку двигуна перед заміною масла;
- міняйте фільтри.
Несправний датчик тиску масла. Датчик пов'язаний безпосередньо з лампочкою на панелі приладів. Якщо він вийшов з ладу або несправна проводка, лампочка ніяк не реагуватиме на зміни тиску в системі. Водій навіть не зможе здогадатися, що щось з двигуном не так. Як результат - капітальний ремонт з величезними витратами.
Пристрій механічного датчика дуже просте - всередині знаходиться чутлива мембрана, що реагує на тиск. Якщо воно зростає або падає, мембрана приводиться в рух і загоряється лампочка.
Електричні датчики включають в себе:
- повзунок;
- невелика пластинка з намотаною дротом;
- мембрана.
При зміні тиску змінюється опір датчика, відповідно загоряється лампочка. Перевірити справність датчика можна за допомогою мультиметра і насоса з манометром. Довірте цю роботу фахівцям, якщо помітили якісь проблеми.
Забита металева сіточка масляного насоса. Основна причина - забруднене або неякісне масло. Сіточка захищає нутрощі насоса і двигуна від контакту з великими частками. Визначити саме цю причину загоряння лампочки досить складно - потрібно зняти масляний піддон і оцінити стан масла. Якщо воно дуже брудне, то в піддоні буде безліч забруднень.
Масляний насос. Даний агрегат теж може вийти з ладу. Існує безліч типів даного насоса: шестеренні, вакуумні, роторні. Якщо ламається сам насос або якась його частина, потрібний рівень тиску вже не буде підтримуватися в системі. Відповідно, лампочка буде горіти і сигналізувати про дану поломки.
Звичайно, можна знайти й інші причини, чому горить лампочка на холостих обертах:
- витоку;
- падіння компресії через поступове зносу поршнів і стінок циліндрів;
- несправна сама лампочка;
- несправна проводка.
У будь-якому випадку, необхідно відправлятися на діагностику, оскільки затягування проблеми може привести до самих непередбачуваних наслідків, особливо під час поїздок де-небудь за містом. Доведеться викликати евакуатор і нести величезні витрати.
Які ж основні можливі причини того, що лампочка тиску спалахує при розігрітому моторі на холостих?Чому горить лампочка тиску масла?