Наша сеть партнеров Banwar
20 вересня 2009, 18:19 Переглядів:
Новинка. Kia Soul виділяється сміливим дизайном, а пропонують його за ціною від 113 тис. Грн. Фото В. Бовсуновського.
Концепт Soul (душа, англ.) Був представлений ще на початку 2006-го відразу на декількох міжнародних автосалонах. Дизайн моделі відразу ж викликав безліч захоплених відгуків, а в цьому році моделі навіть вдалося отримати престижну європейську премію в області дизайну - red dot Design Award. Серійна версія KIA Soul з'явилася ще в другій половині 2008 року, але у вільний продаж автомобіль надійшов лише зараз - на жаль, криза. Так що модель спокійно можна назвати довгоочікуваною - все-таки майже три роки очікувань. Новинку позиціонують як молодіжний автомобіль і продають за досить цікавою ціною - від 113 тис. Грн. "Сегодня" дізналася, чи варто вона своїх грошей.
дизайнерські вишукування
Ще до тесту, коли ми розглядали фотографії новинки, автомобіль нам здався майже позашляховиком: високий, незграбний з короткими свесамі. Однак перше враження в реальності виявилося протилежним: цей передньопривідний 5-дверний хетчбек з високою лінією даху на ділі - малюк. Загальна довжина - 4,105 м, висота - 1,610 м, що вписується в клас B по європейській класифікації.
Передня частина автомобіля з точки зору дизайнерських рішень - явний нестандарт. Так, капот на відміну від багатьох конкурентів по класу, виконаний не у вигляді "біообмилка", а закруглено-квадратним і здається трохи масивним. Під стать капоту і горизонтальна дах, а задня частина - вертикальна, як на мікроавтобусах, причому ззаду дизайнери додали дуже цікаву виштамповку на двері. Вийшов свого роду злегка зализаний кубик. Родзинка - багатогранні фари з цікавим внутрішнім малюнком.
При цьому, незважаючи на "квадратность", Soul викликає епітети "симпатичний", "добродушний" і "душевний". Напевно така модель буде гармонійно виглядати на паркінгу модного нічного клубу, якщо з неї вийде власник в кедах і дивовижної забарвлення штанях. Хоча і на роботу на такій приїхати не соромно, особливо якщо робота творча.
ЗАЗИРНЕМО В "ДУШУ"
Інтер'єр Soul не менше індивідуальний, ніж зовнішній вигляд. Пам'ятайте, як кілька років тому в моді були мобілки зі змінними панелями різних кольорів? Тепер ця мода дійшла і до автомобілів. Так, в разі Soul корейці пропонують "пофарбувати" салон під себе: в червоній машині інтер'єр буде червоним, а в зеленій, відповідно, зеленим і так далі (всього 15 варіантів). При цьому під колір кузова підженуть не тільки кокпіт і дверні панелі, але і оббивку сидінь. До цього можуть додати ще й модні фішки на зразок виділення кольором деталей інтер'єру написів на спинках сидінь. Втім, відійдемо від дизайну до більш практичним речам.
Усередині. Посадка в авто неідеальна, але панель приладів дуже зручна
Попереду. Пластик салону - приємний на дотик, але дуже жорсткий, а сам салон кілька простакуватий. Але зате зроблено все якісно, грюкати він при їзді по нашим не дуже рівних дорогах не повинен. Можна сказати, що в цьому відношенні корейці зробили гігантський крок вперед: "мильний" пластик і дешеві тканини, властиві "корейцям" 90-х, в XXI столітті канули в Лету. Але все-таки відчуття того, що перед нами бюджетний компакт, не покидає.
Не дуже сподобалася і посадка. Так, це причіпки, але хочеться, щоб кермо регулювався не тільки по висоті, але і в положенні вперед-назад, адже так приємно трохи наблизити баранку до себе. Зате сидіння порадувало цілим рядом налаштувань "під себе", але при цьому викликає питання бічна підтримка - вона є, але небагато недодуманої.
Деяке невдоволення посадкою цілком компенсує торпедо: все інтуїтивно зрозуміло і дуже зручно. Особливо сподобалися "крутилки" кондиціонера і положення обдування. Але ось чому регулятор гучності магнітоли зробили таким маленьким? Звичайно, управління магнітолою винесено на кермо, але це - опція, а в базовій версії водієві буде не дуже зручно.
Порадував зручний закривається ящичок над магнітолою - відмінно підійде під окуляри, телефон і всіляку дрібниця, а влізе туди, судячи з розмірів, чимало. Бардачок в Kia Soul розділений на дві секції: нижня побільше, верхня поменше. У нижню без проблем поміститься папка з документами або барсетку, а верхню можна використовувати під блокнот або, наприклад, зберігання гаманця і документів водія.
Простакуватою нам здалася дверна панель управління, вірніше, не вона сама, а кнопки. Але все функціонально, під рукою і зрозуміло, однак сильно засмутила відсутність правого підлокітника. Звичайно, він є в більш дорогих комплектаціях, але такий підхід до економії нам здався сумнівним.
Ззаду. Зовнішня компактність не завадила корейцям зробити салон новинки досить містким. Вп'ятьох, звичайно, тісно, але четверо сідоків можуть влаштуватися дуже комфортно: місця для ніг тут чимало, а за рахунок високої квадратної даху немає проблеми і з простором над головою. Єдина недоробка - саме посадкове місце. Диван жестковат, та й на поворотах навряд чи порадує сідоків хорошою бічною підтримкою.
Багажник. Обсяг малуватий, але відсік багатосекційний - зручно
Багажник. Його розміри розчаровують - всього лише 222 л (в 1,5-2,5 рази менше, ніж в стандартному автомобілі цього класу). Так, за рахунок цього заднім пасажирам зробили більше місця, але якщо та сама горезвісна молодіжна компанія з п'ятьох, на яку, судячи з прес-релізу, розрахований автомобіль, поїде на відпочинок, то їм доведеться або мостити багажник на дах, або ставити сумки собі під ноги. Правда, багажник виявився дворівневим: під "статтю" розташована секційна панель, з великою кількістю ємностей. Крім того, задні сидіння можна скласти, і тоді багажний відділ стає великим і містким, але більше двох в салон не поміститься.
ТЕХНІЧНА НАЧИНКА
Лінійку силових агрегатів Soul запозичив у KIA Cee'd - мотори спокійно можна назвати перевіреними часом. Йдеться про двох двигунах об'ємом 1,6 літра - 124-сильному бензиновому агрегаті з системою безперервної зміни фаз газорозподілу CVVT і 128-сильному турбодізеле із змінною геометрією турбіни VGT. Стільки ж у Soul і коробок: п'ятиступінчаста механіка і четирехрежімний автомат. На дизель встановлюється і МКПП, і "автомат", бензин же пропонується тільки на "ручці". Комбінована витрата палива на 100 км шляху KIA Soul з механічною 5-ступінчастою коробкою передач і бензиновим двигуном складає лише 6,5 л, дизельним і того менше - 5,2 л.
В "базу" за 113 тис. Грн. включені дзеркала заднього виду з електроприводом і підігрівом, тоновані стекла, передні і задні протитуманні фари, додатковий стоп-сигнал, ліфт водійського крісла, електросклопідйомники, фронтальні аербегі водія, центральний замок, кондиціонер і аудіосистема. Крім того, задні гальма у Soul в комплектації "база +" барабанні. У дизельної версії "в базі" до того ж є електричний автономний обігрівач салону.
Далі покупець може замовляти з величезного списку опцій, серед яких складно знайти щось, чого для "душі" не пропонують, і перераховувати їх немає сенсу. Відзначимо лише, що в "люксі" за 120 тис. Вже є автоматично складаються зовнішні дзеркала, спойлер п'ятої двері, шкіряні кермо і рукоятка КП, підігрів передніх сидінь, дискові задні гальма, активні підголовники і бічні аербегі передніх сидінь, шторки безпеки, система ESP , iPod кабель і парктроник.
Крім того, передбачена шкіряна обшивка бублика і важеля КПП, кондиціонер і гарнітура Bluetooth. А люк в даху (з сервоприводом) і "музика" на 8 динаміків - за доплату. А у виконанні Soul sport спецнадбудови підвіски гармонує з обробкою педалей алюмінієм; для тих, хто любить погарячіше.
В РУСІ
Мотор. В тестованому нами автомобілі був встановлений бензиновий мотор максимальною потужністю 124 л. с., що для такого обсягу дуже навіть непогано. В русі автомобіль продемонстрував непогану прийомистість - розгін до "сотні" складає близько 11 секунд. Правда, працює 16-клапанник грубувато і досить шумно, втім, за такі гроші це не недолік. Однак збентежило те, що на холостих обертах двигун трохи, але відчутно "трясеться" - виробнику явно потрібно переглянути конструкцію подушок мотора і поліпшити ізоляцію. Правда, це напевно призведе до подорожчання.
Ходова. Підвіска типова для автомобілів цього класу. Спереду - McPherson, ззаду - пов'язані поздовжні важелі, гвинтові пружини і поперечні стабілізатори. Ходова налаштована жестковато, і не всім сподобаються "привіти", чітко транслюються пасажирам від дорожніх нерівностей. Правда, ніяких скрипів і потріскувань на шасі не прослуховується.
Керованість. Машина на подив чіпко тримає дорогу в швидких віражах. А ось поперечні крени сильніше, ніж очікувалося; позначається піднятий центр ваги "перехідника". І кермо "порожненький": зворотний зв'язок на бублику слабенька, все-таки відчувається, що привід керма не гідравлічний, а електричний.
Інформативність управління невисока; втім, коли на кермо не передаються удари колеса про вибоїни - це не так уже й погано. Але, в цілому управляється Soul впевнено. Особливо тісною стає взаємозв'язок "людина - автомобіль" за містом, де можна трохи придавити педаль газу. До речі, запасу потужності вистачає, щоб впевнено обганяти вантажівки на п'ятій передачі.
З'їжджаємо на злегка розбитий путівець. Відразу з'являється розуміння того, що Soul - машина виключно для асфальту. Підвіска плавністю ходу не балує, а навпаки, повідомляє про найдрібніших подробицях покриття. Привід - тільки передній. Кут рампи, в'їзду і з'їзду ви не знайдете в технічних даних: творці залишили ці дані для самостійного вивчення молодими ентузіастами, втім, ми спробували штурмувати бровки і яри - вийшло цілком. До речі, незважаючи на зовнішню схожість з компактним позашляховиком, дорожній просвіт у новинки не перевищує параметри більшості європейських хетчбеків гольф-класу - 165 мм.
Відмінник БЕЗПЕКИ
Автомобіль отримав максимальну оцінку "5 зірок" на випробуваннях організації EuroNCAP (проводили в травні 2009-го). Отримані показники (87% - рівень захисту дорослих пасажирів, 86% - захист дітей і 86% - активні допоміжні системи безпеки) поставили Soul в один ряд з найбезпечнішими автомобілями в сегменті компактних кросоверів.
"П'ятірка з мінусом". При бічному ударі можлива травма грудей
Після фронтального зіткнення пасажирське відділення залишалося стабільним, але жорсткі елементи приладової панелі представляли ризик травми стегон і колін водія і пасажира. Грунтуючись тільки на сліди макета, Soul заробив максимальну кількість балів за захист водія в бічному випробуванні з бар'єром. Однак після випробування виникли проблеми з водійськими дверима, в зв'язку з чим автомобіль був оштрафований на один бал. У бічному випробуванні зі стовпом захист грудної клітки була гранично низькою. Проте водій добре захищений від травм шиї і голови. Зате автомобіль показав відмінний захист дітей і непоганий захист пішоходів. Підсумковий результат - нехай і нетверда, але все-таки "п'ятірка".
ПЛЮСИМІНУСИцікава ціна
невиразний кермо
непоганий дизайн
маленький багажник
економічний мотор
Відсутність підлокітника в базі
Зручна панель приладів
Підвищений шум двигуна на холостих
високий рівень безпеки
Відсутність регулювання керма вперед / назад
високий кліренс
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "KIA Soul: душевний городянин". інші Авто новини дивіться в блоці "Останні новини"
АВТОР:
Бовсуновський Владислав
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Пам'ятайте, як кілька років тому в моді були мобілки зі змінними панелями різних кольорів?Але ось чому регулятор гучності магнітоли зробили таким маленьким?