Наша сеть партнеров Banwar
Місяцехід NASA варто більше шести мільйонів доларів. Відмінна тачка! Top Gear прокотився на ньому першим в світі.
Через десять років чоловік повернеться на Місяць. Супутники і зонди вже підшукують місця для примісячення. NASA будує ракети, а нова група астронавтів уже готується знову висадитися на Місяці. Мірку для скафандрів з них зняли. Вони вже зубрять свої історичні мови. Чудово. Так на чому вони там будуть їздити?
Новий всюдихід, або якщо називати його правильно, Lunar Electric Rover - частина «Сузір'я». Програми, в рамках якої хтось (чоловік або жінка) знову відправиться на Місяць. Як і останні місії «Аполлона» в 70-х, «Сузір'я» - жорстко науковий проект. Останні три своїх польоту «Аполлон» тягали на борту і всюдиходи - щоб астронавти могли зібрати зразки з далеких місячних полів, за багато кілометрів від місця посадки.
І це не просто засіб пересування, а ще й будівельна техніка, і будинок. Мета «Сузір'я» - закласти місячні бази для подорожей на Марс. Для цього потрібні станції і стартові майданчики. У новому місяцеході є герметичний відсік, де астронавти можуть жити до двох тижнів. Там є ліжка, душ, туалет - чисто космічний кемпер. На всюдихід можна навісити ківш і ніж-відвал, зробивши з нього бульдозер, і розчищати в кам'янистому ґрунті майданчики для місячного будівництва.
Під житлової кабіною у Rover знаходиться дуже Всюдихідна шасі. Люди з NASA називають його «золота колісниця». У нього шість осей - 12 коліс, кожне - поворотний і зі своїм власним моторчиком. Отже, ми маємо машину з колісною формулою 12х12, і все колеса - керовані. У кожній осі - повністю незалежна підвіска. Вона дозволяє одній стороні підійматися на який-небудь валун, а інший - опускатися в тріщини і розломи. По камінню він пробирається, як павук: ноги на різній висоті, а тулуб залишається горизонтальним. Дуже корисно на поверхні Місяця, посипаної величезними каменюками.
Rover, звичайно ж, на електротязі: ДВС в безповітряному просторі марний. Вісім акумуляторів лежать стопкою на днище, разом вони розвивають 1630 Нм. Набагато більше, ніж у Bugatti Veyron, що дуже важливо для роботи бульдозером. Всюдихід розвиває максимум 21 км / год, але передавальні числа заточені не під швидкість, а під тягу. Навіть на повній потужності запас ходу у нього становить 100 км на одній зарядці, а це більше, ніж у всіх аполлоновское Rover разом узятих. На Місяці розмістять сонячні електростанції. Вони будуть заряджати акумулятори про запас, так що Rover зможе просто під'їхати і перекинути їх.
Rover і все необхідне для будівництва станцій підзарядки відправлять в космос на окремому носії. Старі всюдиходи «Аполлона» доставлялися на місячних модулях верхом. Тоді не вистачало грошей відправляти обладнання і команду окремо. Тепер два корабля зустрінуться на орбіті і здійснив посадку одночасно. Все це здійснимо, хоча і моторошно дорого. NASA жонглює засобами між «Сузір'я» та нинішніми шаттлами на МКС. Тому не дивно, що ціну нового Rover називають пошепки. Приблизно шість мільйонів доларів. І це без урахування вартості розробки (або, як одного разу зауважив Джеймс Мей, без доставки ...).
Пам'ятаючи про це, збираємося всередину «Бурлаки» через бічну відкидні дверцята. Ми покатаємося на ньому по місячній майданчику в Х'юстоні. Це Сюрреалістична, зачаровує копія місячної поверхні: зі стрімкими кратерами, але з тяжінням сильніше місячного відсотків на 80. Тут астронавти «Аполлона» вчилися водити свій колісний транспорт.
Усередині Rover розділений на два відсіки. Один житловий: аскетичний і стерильний, як салон карети швидкої допомоги без дідка зі зламаним стегном. Складні ліжка жорсткі, пластикові. Стоячи впираєшся головою в стелю. Другий відсік - робочий: він здається просторим і світлим завдяки великим вікнам, які надають йому схожість з кабіною стратегічного бомбардувальника. Приладова панель - блок моніторів, біля кожного сидіння - свій кермо-джойстик, так що всюдиходом можуть управляти і лівші, і правші.
Сидиш далеко попереду, перед першою віссю, вся машина за спиною. Натискаєш кнопку під монітором, щоб включити передачу, потім штовхаєш вперед джойстик. Коли підключається трансмісія, всюдихід злегка здригається, а потім легко рушає з тихим дзижчанням електромобіля. Щоб їхати вперед або назад, треба всього лише зрушити джойстик, від себе або до себе. Покрутивши його, як млин для спецій, повертаєш. Якщо потрібно повернути під кутом 90 °, то просто відхиляєш джойстик вправо або вліво, і вся машина повертається на місці - ідеально для стикування зі станцією підзарядки.
Чіпкість феноменальна. З таким крутним моментом і цепкостью він не забуксує ніколи. На відміну від звичайної машини важко зрозуміти, що відбувається внизу, тому що колеса далеко позаду, а підвіска не дає кузову кренитися. На спуску в кратер повисаєш на ремені, і здається, що машина ось-ось тикнете носом в грунт. Але короткі звіси і великий кліренс дозволяють не чіпляти за булижники, а повний привід легко витягає всюдихід вгору. Вони побудували ідеальний позашляховик. Напевно, кращий у Всесвіті - поки інопланетяни не показали нам свій.
Коли знадобиться вийти - брати зразки і залишати перші в цьому столітті сліди на Місяці, - є спеціальний шлюз. Люди відкриють двері і увійдуть в свої скафандри, які висять ззаду Rover як безтілесні манекени. Як тільки космонавти одягнуться, двері закриються і загерметизуйте, після чого скафандри звільняться. Так люди зможуть переміщатися по всій планеті і будувати свої бази там, де їм заманеться. А без Rover вони просто возилися б в пилу у корабля.
Факти: Lunar Electric Rover
Ціна Приблизно шість мільйонів доларів без доставки
Двигун 12 електромоторів
Динаміка Максимальна швидкість - 21 км / чКрутящій момент - 1630 НмМощность - 36 к.с.
Ходова Привід на 12 коліс, коробка-автомат на кожному з нормальним і зниженим поряд передач
Підвіска Повністю незалежна важільна з ходом в 66 см і адаптивною системою
Салон Герметичний житлової відсік з двома герметичними скафандрами для прогулянок по Місяцю
Текст Ден Рід. Фото Ентон Уоттс. Переклад: TopGearRussia.ru
---
Червневий номер у продажу.
Так на чому вони там будуть їздити?