Наша сеть партнеров Banwar
Росія включилася в світовий процес перекладу транспорту на природний газ. Вітчизняні автовиробники, дивлячись на успішний досвід зарубіжних колег, почали виробництво автомобілів, двигуни яких працюють на метані. Сьогодні природний газ стає конкурентом №1 бензину і дизельного палива.
Для того щоб забезпечити всіх бажаючих можливістю заправлятися метаном, в Росії сьогодні ведеться будівництво Газомоторні інфраструктури. Планується, що до 2020 року в країні буде створено мережу більш ніж з 2 000 метанових заправок. Такі масштабні плани багато в чому обумовлені нещодавнім розпорядженням уряду про переведення 50% громадського транспорту міст-мільйонників на природний газ. У той же час інтерес до метану все частіше виявляють і власники приватного транспорту. Світовий парк автомобілів, що використовують метан як паливо, за останні п'ять років збільшився більш ніж на 80%. Інтерес до альтернативного виду палива легко пояснити: воно має ряд незаперечних переваг перед бензином. Спробуємо в них розібратися.
1. Економічність
На сьогоднішній день Росія є світовим лідером за запасами природного газу. Згідно з оцінками експертів, цією сировиною наша країна забезпечена на найближчі 200 років. Тому метан буде залишатися доступним з економічної точки зору ще довгі роки. Крім того, природний газ вимагає мінімальних витрат на переробку. Все, що потрібно зробити, щоб перетворити його в паливо, - це доставити на АЗС по газопроводу і стиснути перед подачею в заправний балон. До того ж метан - це єдине паливо, ціна якого регламентується законодавчо. Один кубічний метр метану не повинен коштувати більше 50% від ціни бензину А-80. Всі ці фактори дають природному газу помітну перевагу на ринку у вигляді відпускної ціни в 9-12 рублів за 1 кубічний метр.
2. Екологічність
Останні дослідження екологів показали, що настав час бити на сполох: до 90% забруднюючих речовин в повітрі мегаполісів - шкідливі викиди транспорту, а не промислових підприємств. Тим часом природний газ визнаний найбільш екологічно чистим паливом, яке відповідає суворим стандартам «Євро-5» і «Євро-6». Доведено, що вихлопні гази метанових автомобілів на 60% менш шкідливі для здоров'я людини, ніж бензинових. Для порівняння, у відпрацьованих газах метану міститься в 2-3 рази менше оксиду вуглецю, в 2 рази менше окису азоту, а задимленість знижується в 9 разів. При цьому сполуки сірки і свинцю зовсім відсутні.
3. Безпека
Ще однією перевагою метану є його безпеку в порівнянні з продуктами нафтопереробки. На відміну від бензину метан при витоку не здатний осісти і утворити вибухонебезпечну концентрацію, тому що природний газ в два рази легший за повітря. Безпека метану офіційно підтверджує класифікація горючих речовин МНС Росії, згідно з якою він ставиться до найбезпечнішою категорії - четвертого класу, а бензин - лише до третього. У країнах, де транспорт і техніка, що працюють на метані, отримали широке застосування, газові заправки дозволено будувати навіть в житлових районах.
4. Ефективність
Багато автовласників вважають, що, незважаючи на всі перераховані переваги, двигуни на природному газі поступаються своїм бензиновим «побратимам» в потужності. Однак сучасні технології автопрому і виробників газобалонного обладнання забезпечують високу ефективність роботи двигуна на метані без втрат в потужності. Це довели такі гіганти автовиробництва, як Volkswagen, Opel, Ford, Audi, Mercedes-Benz, що випускають автомобілі з повністю метановими або гібридними установками. Результати заводських випробувань підтверджують: машина на природному газі ні в чому не поступається бензиновому аналогу. У межах міста і на трасі, на старті і при динамічній швидкісній їзді - двигун працює ідеально: рівно, тихо і слухняно. І що найголовніше - демонструє ті ж показники потужності, що і у автомобілів, заправлених бензином.
5. Практичність
Метан дозволяє продовжити термін служби двигуна в 1,5-2 рази. Він не змиває масляну плівку зі стінок циліндрів і не розріджує масло в картері. Метан не містить шкідливих домішок (свинець, сірка), негативно впливають на деталі камери згоряння. Газова суміш згорає практично повністю, виключаючи утворення нагару на поршнях, клапанах і свічках запалювання. Метан легко змішується з повітрям і рівномірно наповнює циліндри однорідною сумішшю, тому двигун працює рівніше і тихіше.
Оцінити всі переваги природного газу можна вже сьогодні. До того ж газозаправна інфраструктура постійно розвивається, а разом з нею зростає і кількість заводських автомобілів на природному газі . Перехід на метан може стати масовим явищем, і п'ять основних передумов до цього ви тільки що дізналися.
Метан - перспективний, але не єдиний вид пального, яким можна заправити автомобіль. Прочитати про інші альтернативних типах палива можна в нашій статті: « Чим заправлятися, коли закінчиться нафта ».