Наша сеть партнеров Banwar
Закон "Про захист прав споживачів", що діє в країнах СНД, - "найжорстокіший". Повідомивши про це журналістам в ході прес-конференції "Ринок автомобільних запчастин в Білорусі: стан і перспективи", заступник міністра торгівлі Ірина Наркевич зазначила: в 2014 році ця норма може піддатися "істотному коригуванню".
Заступник міністра торгівлі Ірина Наркевич: "автомобіль - це не просто туфлі, плаття або стільниковий телефон".
Йдеться про право споживача повернути товар після покупки в разі виявлення недоліків, зажадавши повернення грошей. Згідно з діючими нормами, клієнт автосалону може деякий час користуватися автомобілем, а потім повернути його в автосалон в обмін на виплачені колись гроші на підставі, скажімо, незручних дверних ручок. "Сьогодні ви можете придбати новий автомобіль, - так сказала Ірина Наркевич, - у вас виник недолік - будь-який, і ви маєте право здати покупку, отримавши гроші назад. Але автомобіль - це не просто туфлі, плаття або стільниковий телефон, це дорогий товар. Тому в 2014 році запланована переробка Закону "Про захист прав споживачів", де ця норма, швидше за все, піде ".
Скористатися правом розірвання договору в разі придбання неякісного товару, за словами Наркевич, можна буде тільки в разі "істотного недоліку", усунення якого обійдеться в суму, що становить 30% від ціни автомобіля.
З одного боку, доведеться піти "на погіршення прав споживачів", з іншого - "виникне форма торгівлі". При цьому в нашій країні, на думку Наркевич, Законом "Про захист прав споживачів" "ніколи не зловживали, хоча право було. Але їм користувалися одиниці, білоруський народ - розумний".
Як можливі зміни Закону "Про захист прав споживачів" торкнуться роботи вітчизняних імпортерів, AUTO.TUT.BY з'ясовував у голови автомобільної асоціації "БАА" Сергія Міхневича.
"Пік зловживань" споживачів, за словами експерта, припав на докризові роки, хоча "деякі суди тягнулися до 2011-12 років". В даний час "гострота питання знизилася - бачачи упередженість клієнтів автосалонів, суди почали займати сторону продавців". При цьому "багато ситуацій автодилери дозволяли на досудовій стадії, змінюючи" проблемний "автомобіль на машину з кращими споживчими якостями, давали знижки на обслуговування, продовжували гарантійний термін. Всі варіанти строго індивідуальні - в залежності від переваги клієнтів".
У деяких же випадках, за словами Міхневича, доводилося повертати гроші за рішенням суду, куди звертався наполегливий клієнт. "Одна громадянка обслуговувала куплену у нас машину в Литві, - розповів Міхневич, - 5-6 разів потрапляла на ній в аварії. Але після закінчення гарантійного терміну повернула цю машину, зажадавши гроші. Ми програли всі суди".
Випадки такі, за словами Міхневича, "дійсно поодинокі, особливо на загальній кількості продажів нових машин", хоча і "істотні по грошах" - такого роду "угоди" з клієнтами "зазнавали значних збитків автосалонам", що позначилося "на фінансовому результаті".
Тому автомобільна асоціація "БАА" вітає можливі зміни, про які повідомила на прес-конференції Наркевич. "Ми домагалися зміни закону, вважаючи несправедливими деякі його аспекти, зверталися до відповідних міністерств, проводили круглі столи, зустрічалися з товариством захисту прав споживачів, - повідомив Міхневич, - і будемо раді, якщо дочекаємося поправок до Закону" Про захист прав споживачів ".