- Огляд транспортних подій в липні
- Рішення Суду справедливості ЄС щодо страховки - перевізникам радіти або турбуватися?
- Перевізник і водій - проблеми та рішення
- Як там - за океаном!
- Огляд транспортних подій в червні
Наша сеть партнеров Banwar
Навряд чи знайдеться перевізник, якому не доводилося сумніватися у відповідь на такий майже гамлетівське питання. Начебто, про що тут думати, крім грошей ... Звичайний тент помити зовні коштує в районі 30 євро, при регулярних рейсах в Західну Європу вантажівка повинен «помитися» 2 - 3 рази на місяць - за рік набігає сума, порівнянна з ціною страховки. За миття холодильника зсередини і зовні доведеться викласти півсотні євро, цистерну помити - сотня. Якщо витрата на підтримку чистоти помножити на число машин в фірмі - стане зрозуміло, що є сенс заощаджувати, але робити це треба з розумом. Чреваті штрафами випадки ми вирішили детально розглянути.
Німецьке пристрасть до чистоти
Якщо вірити легендам водіїв-міжнародників, які розповідаються на паркінгах та в чергах перед кордонами, за брудну машину в Німеччині штрафують обов'язково. Тому на всіх прикордоння Польщі та процвітає «мийний бізнес». Водії розповідають, по рації за багато кілометрів на всіх знайомих мовами жіночі голоси, перебиваючи один одного, зазивають відвідати саме їх бокс, привертаючи увагу безкоштовним обідом, душем або банально wi-fi.
Знайомий перевізник з Німеччини, однак, стверджує, що немає ніякого штрафу за немитий кузов, на автобанах можна зустріти машини неабияк запилені, але щоб зупиняли і карали ... не бачив сам і від інших не чув. Є штраф в зв'язку з умисним псуванням номерних знаків, яким вважається покриття госномеров склом, плівкою або іншими відбивачами (такі штуки продають і охоче використовують росіяни). У Німеччині якщо зловлять - заплатите від 50 до 100 євро.
Втім, клієнти Cargo.Lt нам розповіли, що вважають за краще не ризикувати і мити машини на польсько-німецькому кордоні. По-перше, поки всю Польщу проїдеш, будеш брудніше, ніж був, по-друге, там інфраструктура більш розвинена, під'їзди, паркінги, буфети - як то кажуть, не проїдьте повз. По-третє, послуги польської автомийки обходяться дешевше литовської, мінімум, на п'ятірку євро. Хоч там працюють такі ж вихідці з України, як в Литві, жартують водії!
Але вже чого у німців не відняти - вони свої дороги миють. Тому і автомийка в Польщі окупається - заїхав вимитим в країну, і виїжджаєш через тиждень без помітних змін у зовнішньому вигляді.
Якщо ж є необхідність помитися на чужині - наприклад, холодильник після перевезення м'яса зсередини треба для наступного вантажу підготувати - корисно знати, що в неділю в Швейцарії і Німеччині машини мити заборонено, доведеться чекати до понеділка. Власники автомийок і раді б надати послугу клієнтові в самий вільний день тижня, але ось екологи проти.
Загальне правило ЄС - не створювати небезпеку для інших
Єдиною законною підставою для штрафу за «немитість» в Швейцарії, Німеччині та Австрії може стати пункт про експлуатацію небезпечного авто. При цьому, запилений кузов не приверне увагу дорожнього інспектора, але ось помітно помутнілі від пилу або негоди дзеркала і скла кабіни можуть бути визнані фактором ризику на дорозі. Як пишуть в поясненнях до каталогу штрафів для вантажного транспорту, у фури навіть невеликий збій в роботі бортового комп'ютера може мати трагічні наслідки для всіх учасників руху. Тому, за брудне скло може загрожувати штраф в 25 євро. Для порівняння, стільки ж коштує їзда з простроченими техоглядом від 2 до 4 місяців!
Пародоксально, але і в менш розвинених країнах ЄС намагаються не відставати в гонитві за чистотою вантажівок як частиною безпеки руху. У Румунії та Болгарії їздити на «надто брудною машині» визнано порушенням правил дорожнього руху. Штраф можуть виписати за бруд на номерних знаках, фарах і поворотниках. Вважається, що це ускладнює прийняття рішення іншими учасниками руху. Проблема вирішувана за допомогою відра і ганчірки в не надто людному місці. Загальне правило для небагатих країн - увага правоохоронців краще не привертати, всі вони жадають грошей.
До речі, схожа позиція в Сусідній Білорусії. Брудні скла, фари, номерні знаки і дзеркала можуть бути визнані небезпечними. Поліція має право притягнути водія до відповідальності за «порушення громадського порядку». І символічна сума штрафу (в межах 10 євро) доповниться втратою часу і нервів.
Прощай, немита Росія
Притчею серед перевізників стала Росія, де також збираються карати за брудні машини. В умовах місцевих доріг вимога, м'яко сказати, надмірне, але розмови ці ведуться не без причин. Навесні в великих містах Росії проводять акції «Чистий автомобіль». Поліція має право за «неналежний зовнішній вигляд автотранспортних засобів» зупинити і виписати водієві штраф розміром в 500 рублів (неповних 7 євро) - смішна сума, але вона повинна бути при собі в рублях, щоб не «розкрутити даішника» на більш серйозні претензії.
В інший час, якщо вас лякають штрафом за брудний кузов, будьте спокійні - в Адміністративному кодексі РФ не існує санкцій за межі не миту машину. є стаття 12.2 частина 1 КпАП , Де встановлений штраф у 500 рублів тільки за нечитабельним номера, якщо з відстані 20 метрів в світлий час доби на них неможливо розпізнати хоча б один із символів. Вночі правило діє тільки щодо заднього номерного знака.
Інший законної причиною причіпки може стати грязьовий слід від протектора у виїзду з грунтовки на асфальт. Водієві в такому випадку ставиться стаття 12.33 КоАП , Яка за «створює загрозу безпеці дорожнього руху пошкодження доріг шляхом забруднення дорожнього покриття» встановлює більш серйозний штраф в розмірі 5000 - 10000 рублів (близько 130 євро). Скажете, що міжнародники не їздять по грунтовкам? У Росії їздять, і не тільки там.
Своя мийка - ближче до хур?
При підготовці матеріалу в ході опитування перевізників ми переконалися, що автомийок для вантажного транспорту в Литві не густо. Наприклад, нам не вдалося знайти жодної цілодобової, але ж водія можуть відправити в рейс в будь-який час. Багато фірм, які заявили себе як автомийки, незабаром змінюють профіль на ремонт та автосервіс. Така доля колишнього підрозділу «Лінави» - цієї зими відра продано з молотка, тепер тут лише ремонтні устугі.
Автоматична мийка та дезінфекція цистерн безконтактним способом у всій Литві надають лише Kimela в Клайпеді і Truckwash в районі Кедайняй. Великі перевізники тримають власні автомийки для холодильників і тентів, однак, в цьому випадку чужих машин на підприємстві не приймають. За мийку холодильника зовні і всередині на StarBalt в трак Воке заплатите 55 євро (помити вручну внутрішність з шланга), за дезінфекцію та усунення запаху тим же способом, але із застосуванням засобів побутової хімії доплатите ще 15 євро. У Вільнюсі на Švaros Bazė облити холодильник зсередини з шланга коштує всього десятку, але дезінфекція вам обійдеться в 35 євро, а окислення - все 60.
Для цікавих повідомляємо, що з'явилися автомийки мобільні - такі вертикальні колони-щітки на візках штовхає уздовж фургона людина. Варто найпростіша моделi 6500 євро. Можна спробувати розширити бізнес і не платити іншим за наведення чистоти. Однак, нам власник транспортного підприємства Ремігіюс з автопарком в 30 машин (тентів і холодильників) розповів, що відкрив власну мийку в Паневежисі, але незабаром відмовився від неї - не окупається.
Огляд транспортних подій в липні
Питання черг на кордоні з Білорусією і ситуація з переговорами із зарплати водіїв-далекобійників в Литві, транспортна влада в Європарламенті і рішення Суду справедливості ЄС щодо ОСАГО, новини з різних країн Європи і актуальний східного простору, «T-Log» і «Iveco S- Way ». Про це та багато іншого в липневому огляді від Cargonews.lt
2019-08-01 54
Рішення Суду справедливості ЄС щодо страховки - перевізникам радіти або турбуватися?
Високі ціни ОСАГО - головний біль перевізників. Нещодавно Суд справедливості ЄС (ССЕС) прийняв два важливих рішення в даній сфері, розширивши поняття «рух транспортних засобів». У зв'язку з цим редакція Cargonews вирішила з'ясувати, вони вигідні транспортним компаніям, або ціна страховки зросте ще більше.
2019-07-31 101
Перевізник і водій - проблеми та рішення
Останнім часом в литовських ЗМІ регулярно з'являються матеріали про те, як жорстоко місцеві транспортні компанії звертаються зі своїми водіями Цікаво, що це відбувається на тлі переговорів між профспілками і «Linava» про підвищення коефіцієнта їх зарплат. Випадки, звичайно, бувають різні, але в цілому перевізники обурені тим, що їх намагаються виставити нелюдами в той час, як вони самі постійно страждають від безвідповідальності водіїв. Питання - як в умовах браку останніх знайти надійного, який в першому ж рейсі не піде в запій і не розіб'є машину?
2019-07-23 639
Як там - за океаном!
Cargonews в основному пише про те, що відбувається на європейському та литовському транспортному ринку. У той же час хочеться знати, як йдуть справи в цій галузі в Америці. У нашій редакції з'явилася унікальна можливість поговорити з регіональним директором компанії «Keen Cargo Inc.» Дмитром Настасійчуком, який не з чуток знайомий з особливостями сектора вантажоперевезень в Сполучених Штатах і розповів нам багато цікавого про специфіку транспортного бізнесу в США.
2019-07-09 402
Огляд транспортних подій в червні
Президент «Linava» в Конфедерації промисловців Литви (КПЛ), труднощі в переговорах з приводу коефіцієнта зарплат водіїв-далекобійників і національна дискусія про оподаткування «брудних» автомобілів; новини з Брюсселя і різних країн Європи; транспортну співпрацю Євразійського економічного союзу з Китаєм і актуальний автономних технологій. Про це та багато іншого в травневому огляді від Cargonews.lt
2019-07-01 537
Скажете, що міжнародники не їздять по грунтовкам?Своя мийка - ближче до хур?
Питання - як в умовах браку останніх знайти надійного, який в першому ж рейсі не піде в запій і не розіб'є машину?