Наша сеть партнеров Banwar
За визначенням, виліт диска - це відстань між площиною додатки диска до маточини і вертикальною площиною симетрії колеса, яка розраховується міліметрах.
Розраховується виліт диска за простою формулою: ET = ab / 2
а - відстань між площиною додатки диска до маточини і внутрішньою площиною диска;
b- ширина диска загальна.
Найчастіше виліт диска є позитивним. Але він також може бути негативним і навіть нульовим. Безпосередній вплив надає виліт диска на ширину колісної бази. А від ширини колісної бази безпосередньо залежить протяжність між центрами симетрії коліс по ширині, що розташовуються на одній осі.
Ось ширина і діаметр диска не роблять вплив на виліт диска, і це показує формула розрахунку. Варто відзначити, що виробник конкретної моделі автомобіля дає показник розрахункового вильоту і він завжди один. Як правило, купуючи автомобільні диски, власник машини звертає увагу на кодування, яка пишеться приблизно так ЕТхх. Замість хх вставляється фактичне значення вильоту, яке виражається в міліметрах. Якщо стоїть ЕТ45, то це означає, що виліт диска позитивний. Якщо вказано ЕТ0, то це нульовий виліт. А якщо стоїть кодування у вигляді ЕТ-15, то це мінусове значення вильоту диска.
Насправді виліт диска впливає тільки на розташування центральної осі колеса щодо маточини. Якщо виліт збільшити, то колесо буде глибше заходити на маточину. При цьому істотно звужується колісна база. Якщо виліт диска зменшується, колісна база розширюється і колесо «виносить» назовні.
Кожен досвідчений автовласник прекрасно розуміє, що найменший зсув осі диска центральної обов'язково змістить рульову вісь. А це змінює параметри вивороту керма, ретельно розраховуються конструктором. Звідси керованість авто в цілому змінюється і знос гуми на поворотах може бути прискорений. При цьому моменти сил, що впливають на підвіску, також змінюються разом з векторами додатки.
Автовиробник заздалегідь робить розрахунки навантажень на підвіску і якщо відбуваються порушення, це призводить до негативних результатів в процесі експлуатації авто. З метою економії часу, який йде на пошуки коліс з потрібним вильотом, автовласники купують диски, які за показниками виступу відрізняються від нормативних даних, що надаються автовиробником. Вони радіють, що диск легко увійшов на маточину. Але це не означає, що рух стане безпечним і бездоганним. У разі вибору колеса, виліт якого більше штатного показника, можна використовувати спеціалізовані колісні приставки, які на сьогоднішній день пропонуються не всіма торговельними організаціями.
розділи / Автомобільні диски.