Наша сеть партнеров Banwar
Говорячи про економічність електромобіля, потрібно брати до уваги не тільки паливний фактор, але і багато інших моментів, в тому числі і нематеріального характеру. Але про все по порядку.
Економія на паливі
Щоденна їзда на електромобілі дійсно обходиться дешево. При нинішніх цінах на електроенергію (найпоширеніший побутової тариф - 1,68 грн за 1 кВт год) і середньому апетиті електрокара на рівні 20-25 кВт · год на 100 км кожна сотня пробігу обходиться власнику в 35-40 грн. При тому що власнику авто з ДВС такий пробіг обходиться приблизно в 120-200 грн.
Але потрібно враховувати також більш високу в порівнянні зі звичайною машиною вартість електромобіля при покупці. Для нових машин «з салону» різниця може бути дворазової. Всю економію на паливі за кілька років також може легко знівелювати тягова батарея, яка має свій ресурс по пробігу і за віком. Наприклад, для поширеного в Україні Nissan Leaf (офіційно в країну не поставляється) гарантійний термін акумулятора - 8 років і 160 тис. Км від дефектів і 5 років і 96 тис. Км від втрати ємності. Правда, після цього міняти батарею не обов'язково, вона може лише втратити частину своєї ємності (близько 20-30%), так що пробіг обмежиться межами вашого мікрорайону.
Нова батарея для «народного» електромобіля тієї чи іншої марки (Tesla з її гігантськими акумуляторами не береться до уваги) коштує близько 5000-8000 дол. Ви можете самі розкласти цю цифру на роки експлуатації і зіставити її з витратами на бензин. Більш реальний варіант - купити АКБ з аварійного автомобіля або з «потопельника» на зарубіжному аукціоні за $ 1500- $ 2000.. Але яким буде її ресурс, ніхто вам точно не скаже.
Строго кажучи, явного однозначного економічного переваги за електромобілем немає, але і збитковим його в більшості випадків не назвеш. За нашими оцінками, в середньому «по палаті» його рентабельність - на межі «так» і «ні». Тобто кожен потенційний власник електромобіля повинен розраховувати доцільність покупки, виходячи з власних даних: бюджету, умов експлуатації, режиму поїздок аж до конкретних маршрутів. Найвірніший варіант - купити злегка старий електромобіль, можливо, відновлений після аварії, покористуватися ним кілька років і продати, виїзд більшу частину ресурсу батареї. Якщо, звичайно, хтось не зробив це до вас.
Практично або модно
Звичайно, їздити на електромобілі модно, але потрібно бути готовим до певних труднощів. Постійно доведеться думати про те, де і як підзарядитися. Або - гірше того: чи вдасться повернутися додому своїм ходом? Розрахунки ці будуть не такі прості, як може здатися, і дані про запас ходу з керівництва по експлуатації електромобіля в суєті міських буднів мало допоможуть.
Паспортний пробіг сучасних електромобілів виглядає прийнятно: 150-250 км (крім преміальної Tesla S з її 425 км). Але в повсякденному експлуатації цю цифру потрібно скорочувати приблизно на третину, оскільки офіційні тестові режими від реального життя далеко. Ще близько третини паспортного пробігу з'їдає обігрівач в зимовий час, приблизно стільки ж - кондиціонер влітку, а мороз нижче -15 ° С може відібрати відразу до половини паспортної ємності. Так і виходить, що проїхати 100 км в день на сучасному електромобілі - межа мріянь для жителя великого міста, навіть в літній період. Але ж зарядних станцій на кожній парковці у нас поки що не спостерігається, і навіть подовжувач вам не з кожного офісу дозволять протягнути.
У великих містах України є достатня кількість зарядних станцій. У малих населених пунктах і на трасах їх поки немає
Одним словом, виходить, що з точки зору практичності в наших умовах електромобіль може служити лише як специфічний транспорт вузького призначення. Наприклад, для коротких поїздок в межах невеликого населеного пункту. Насправді це цілком прийнятно при наявності в сім'ї ще одного (бензинового або дизельного) автомобіля. Також легше експлуатувати електрокар буде мешканцеві приватного будинку, де простіше облаштувати власну зарядну станцію і теплий гараж.
Втім, заперечувати користь (а головне - перспективність!) Електрокарів ніхто вже не наважиться.
вигода
Бензин (А-95)
24,6 грн / л
Електроенергія, тариф звичайний
168 коп. / КВт
Електроенергія, тариф нічний,
84 коп. / КВт
Ціна заправки на 100 км пробігу
162,36 грн.
30,24 грн.
15,12 грн.
Економія на 100 км пробігу
132,12 грн.
147,24 грн.Термін окупності різниці в ціні нових машин
334 544 км
300 190 кмТермін окупності різниці в ціні б / у машин
39 358 км
35 316 км
Термін окупності заміни батареї на нову ($ 5500.)
108 234 км
97 120 км
Термін окупності заміни батареї на б / у ($ 1500)
29 518 км
26 487 км
(На прикладі Nissan Leaf і Nissan Juke SE 1,6 бензин, ср.расход бензину - 6,6 л / 100 км, витрата електроенергії - 18 кВт = ч / 100 км) Електромобіль Nissan Leaf коштує в Україні близько $ 35 тис. *, хетчбек Nissan Juke SE з 1,6 л ДВС і автоматичною трансмісією - близько $ 18 тис. * Старі конкуренти в двох-трирічному віці менш різняться за ціною: вартість, відповідно, близько $ 16 тис. і $ 14 тис.)
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Або - гірше того: чи вдасться повернутися додому своїм ходом?