Наша сеть партнеров Banwar
Не завжди український автопром був в занепаді: деякі автомобілі, створені в нашій країні, були унікальними і передовими.
Серед них - електромобілі на базі "Запорожця" і "Таврії", гібрид, мікроавтобус і седан із пластику, плаваючий автомобіль ЛуАЗ.
Перший радянський електромобіль
Першим легковим електромобілем в колишньому СРСР був саме український. У 1973 р в Запорізькому ЗМИ під керівництвом асистента кафедри електричних машин В. Б. Павлова, на базі ЗАЗ-968 був створений дослідний електромобіль. Ця машина вже тоді була передовою - на ній використовувався імпульсний напівпровідниковий перетворювач. У 1974 році цей електромобіль на ВДНГ СРСР отримав бронзову медаль, а електроніка його управління - срібну, пише "Автоцентр".
Електрична "Таврія"
З 1996 року київський Інститут електродинаміки спільно з Запорізьким автозаводом створили електромобіль "Таврія-Електро", яка отримала заводський індекс ЗАЗ-1109. Крутний момент для приводу коліс в ньому створював електродвигун постійного струму з незалежним збудженням, а джерелом енергії - блок тягових акумуляторних батарей (10 штук ємністю по 100 А-ч кожна). Запас ходу електромобіля в міському циклі становив 60 - 80 км, а за містом (по рівному шосе) - 100 - 110 км.
Гібридний "ЗАЗ"
Фахівцями того ж інституту був створений гібридний автомобіль на базі "Таврії" - з бензиновим мотором і електродвигуном. Автомобіль їздив за допомогою електродвигуна, а енергію йому виробляв одноциліндровий бензиновий мотор потужністю 11 л.с. Троганье з місця і розгін до швидкості 20 км / год здійснювався в режимі "чистого" електромобіля (електродвигун живиться тільки від АКБ). На більш високих швидкостях руху і при великих навантаженнях автоматично запускався ДВС, і в роботу вступав генератор. При вимкненому ДВС ємності десяти батарей (100 А-ч) вистачає на 50 км пробігу. З включеним ДВС дальність ходу "гібрида" була обмежена лише ємністю бензобака (40 л) і становила 650 - 750 км (близько 13 годин їзди).
електроцикл
У 1998 р столичним інститутом електродинаміки був створений електроцикл на базі вантажного мотоцикла "Дніпро-300", випущеного Київським мотоциклетним заводом. Ця розробка не мала аналогів в Європі і Америці. Через деякий час два електроциклу були передані в ботанічний сад НАН України (В. Б. Павлов), записано в історії інституту електродинаміки .
Пластикова "маршрутка"
З 1963 по 1967 років в кількості трохи більше ста примірників випускався мікроавтобус "Старт", який своєю появою справив фурор в радянському автопромі завдяки матеріалу кузова - пластику. Він був розроблений силами Сєвєродонецької авторемонтної бази і Сєверодонецького виробничого об'єднання "Склопластик". У 1960-х - початку 1970-х років кілька "Стартів" використовувалися в Москві та Дніпропетровську в якості маршрутних таксі. Мікроавтобус пізніше намагалися випускати під маркою ЛАСЗ на Луганському автоскладальному заводі. Оскільки стара оснащення не збереглася, луганська машина дещо відрізнялася від сєверодонецького "Старту". Автобус "Старт" можна побачити в завершальній сцені фільму "Кавказька полонянка, або Нові пригоди Шурика" 1966 року.
Двухдвердний дредноут
На тій же Сєвередонецьке авторембазе, крім "Старту", був розроблений унікальний автомобіль, який зовні схожий на американські дредноути 60-их. Він мав рамну конструкцію, а сам кузов - зі склопластику. При цьому тип кузова був унікальним для радянського автопрому - дводверний седан. Технічно машина базувалася на агрегатах ГАЗ-21, але повинна була коштувати дешевше "Волги". На жаль, галузеве міністерство машина не зацікавила, і справа закінчилася виготовленням декількох експериментальних машин.
Автомобіль-амфібія
Єдиний в свій час автомобіль-амфібія ЛуАЗ-967 був розроблений радянськими вченими разом з конструкторами Запорізького автозаводу. Замість невдалого пластикового протопип амфібії НАМИ 049 українці запропонували машину з металевим кузовом і потужною рамою, а в якості мотора поставили двигун повітряного охолодження, який потім встановлювався на "Запорожці". Виробництво ЛуАЗ-967 налагодили на автозаводі в Луцьку, де вона випускалася з 1961 по 1989 р Машина досі користується популярністю у рибалок і мисливців.
Раніше "Обозреватель" писав, що українські студенти створили авто з витратою бензину 1 л / 600 км .
Тисни! підписуйся ! Читай тільки краще!