Наша сеть партнеров Banwar
Група ГАЗ представила своє чергове творіння - 100% Газомоторні Газель NEXT на природному газі (наш старий огляд порівняння дизеля і пропану, дивіться тут ):
Треба зауважити, що ми самі експлуатуємо вже 1,5 року Газель NEXT з дизельним Cummins ISF 2.8 і дуже задоволені і задоволені саме Каммінс. Все інше (відвалюються ручки, самовключающуюся магнітолу, заклинило дверні замки, поломка стартера і т.д. і п.р) ми смиренно терпіли, насолоджуючись тяговітим і досить економічним двигуном. А вже з нашим ГАЗОДИЗЕЛЬ і витратою соляри в 3-6 літрів на 100 км можна взагалі цілком бюджетненько їздити.
Тепер Група ГАЗ вирішила всіх ощасливити реінкарнацією мотора 50 річної давності, гордо носить ім'я EvoTech 2.7. Ось як народ хвалить цього Інженерні диво:
Ну або ще:
З лайна цукерку не сліпо, тому витрата у вироби ЕвоТек цілком собі УМЗшний - навантажений, так 20 літрів віддай і не гріши. Значить і витрата газу буде теж метан не менше 22 м3, а пропан - не менше 24 літрів. А тепер давайте порахуємо вартість 100 км пробігу на різних видах палива при повному завантаженні:
- Дизельне паливо Cummins ISF 2.8 15 літрів х 33 рубля = 495 рублів
- Бензин ЕвоТек 20 літрів АИ92 х 32 рубля = 640 рублів
- Метан ЕвоТек 22 м3 х 13,6 рублів = 300 рублів
- Пропан ЕвоТек 24 літри х 18 рублів = 432 рубля.
- Газодизель Cummins ISF 2.8 Дизель 5 літрів ДТ х 33 рубля = 165 рублів + 10 м3 метану х 13,6 = 136 рублів Разом 301 рубль
Ну зрозуміло, що пропан і обговорювати не будемо при нинішніх божевільних цінах на нього - НЕ ЦІКАВО (простіше просто купити дизель, витрати ті ж).
Тепер йдемо далі - метанова Газель Next має аж 4 балони по 52 літра в кожному, що дозволяє корисно використати приблизно 50 м3 метану. Таким чином пробіг в газовому режимі складе трохи більш 200 км (220 якщо бути точним). Максимальна кількість балонів, яке можна навісити на довгу Газель NEXT з боків (у нас довга просто, на коротку напевно поменше) - 1х140 літрів + 2х80 літрів = 300 літрів = приблизно 72 м3 корисного об'єму, що відповідають пробігу в 700+ км в газодизельному режимі .
Кількість АГНКС у нас дуже мало, тому (підтверджено реальним досвідом експлуатації) як не старайся, але 100% часу на газу не, обов'язково що то проїдеш на бензині або солярці. З урахуванням 200 км пробігу для газо-бензинового двигуна і 700 км для газодизельного, експертно приймемо такі цифри:
- Газ-Бензин 40% часу пробіг на бензині і 60% часу пробіг на газі
- Газодизель 20% часу пробіг на солярці і 80% часу пробіг в газодизельному режимі
Прийнявши ці припущення, отримаємо, що підсумкова вартість 100 км пробігу бензиново-газового ЕвоТек складе 0,4 * 640 рублів = 256 рублів + 0,6 * 300 = 180 рублів. Разом 100 км в реальному циклі використання на бензино-газовому Евотеке обійдуться в 436 рублів, тобто рівно як на пропані і трохи дешевше дизеля. Підсумкова вартість 100 км пробігу газодизельного Cummins ISF 2.8 складе 0,2 * 495 рублів = 99 рублів + 0,8 * 301 рубль = 240 рублів. Разом 100 км в реальному циклі використання на газодизельному Cummins ISF 2.8 обійдуться в 340 рублів.
Підсумкова таблиця вартості 100 км пробігу і величини максимально можливого пробігу до дозаправки для різних палив для завантаженої Газель NEXT
Паливо Вартість 100 км пробігу в теорії Вартість 100 км пробігу практична Пробіг на одному паливі до дозаправки Сукупний пробіг до дозаправки Дизель 495 рубля 495 рубля 400 км 400 км Бензин 640 рубл. 640 рублів 300 км 300 км Метан 300 рубл. 436 рублів 220 км 520 км Пропан 432 рубля 432 рубля 1200 км 1500 км Газодизель 301 рубль 340 рублів 700 км 800 км
Вообщем, як співається в пісні - Думайте. самі вирішуйте самі. Мати або не мати! І що саме мати
Кілька посилань для зацікавилися:
Вступна стаття про принципи роботи газодизельних двигунів
Опис нашої газодизельної Газелі NEXT
Стаття: 10 причин встановити собі газо.